Sain selville, että suurin osa minua sairaanhoitajataustastani haukkuvista ihmisistä ovat itse
lähäreitä. Koulutus on saatu oppisopimuskoulutuksella jossain kunnan lastentarhassa 😂😂😂
Kommentit (16)
Ansaitsette toisenne, sinä ja haukkujasi.
Se on se kateus. Ne haluais olla kans mielummin sairaanhoitajia. Täysin eri alan valinneet ihmiset tuskin tuntee kateutta, kun ovat itse valintansa tehneet.
Kuka sinua haukkuu taustastasi ja miksi?
Vierailija kirjoitti:
Se on se kateus. Ne haluais olla kans mielummin sairaanhoitajia. Täysin eri alan valinneet ihmiset tuskin tuntee kateutta, kun ovat itse valintansa tehneet.
Eihän lähihoitajasta kovin vaikeaa ole jatkaa sh:ksi jos haluaa.
Miksi terveydenhoitoalalla on muuten sellainen ilmapiiri että työntekijät kyräilee ja haukkuu tosiaan? Etenkin kuulemma sairaaloissa. Oon kuulut niin monesta lähteestä, muka itseään huonompiarvoisia haukkuvat. Siis aikuiset ihmiset. Ei kai muilla työpaikoilla ole tuollaista meininkiä, vaan osataan olla aikuisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän lähihoitajasta kovin vaikeaa ole jatkaa sh:ksi jos haluaa.
Joo, mutta kaikilla ei riitä siihenkään älyä ja istumalihaksia.
Vierailija kirjoitti:
Sellaista se on elämä Porvoossa 😒
Ihanmuullakin on haukkuvat itseään huonompia pitäviä.
Jos olisi kyse kateellisten/alemmuudentuntoisten työkavereiden harrastamasta haukkumisesta, niin kyllähän ap olisi heidän koulutuksensa tiennyt eikä "saanut selville".
Vierailija kirjoitti:
Jos olisi kyse kateellisten/alemmuudentuntoisten työkavereiden harrastamasta haukkumisesta, niin kyllähän ap olisi heidän koulutuksensa tiennyt eikä "saanut selville".
Minkä sitten luulet olevan syynä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä sitten luulet olevan syynä?
Kovin vaikea kuule sanoa, kun aloitus on niin hämärä.
Itse olen "vain" lähäri mutta osaava ja ammattitaitoinen. Vuodeosastoilla lähärien ja sairaanhoitajien toimenkuvat poikkeavat toisistaan varsin vähän.
Siitä olen kyllä samaa mieltä, että joku nuorisotalolla tai päiväkodissa harjoittelunsa tehnyt lähäri ei kyllä ole mikään oikea hoitaja. Pidän ongelmallisena sitä, että lähihoitaja-nimikkeen alle on yhdistetty sekä sairaanhoito- että sosiaalipuoli.
Olen homannut että moni lähihoitaja esiintyy ammateista tietämättömille juuri sairaanhoitajana. Kun lähihoitajan vastaa samaa kuin ennen apuhoitaja. Joka oli kansakoulupohjainen ammattikoulu ja kesti yhden vuoden. Siihen aikaan sinne menivät ne joilla ei ollut " lukupäätä ".pesivät , syöttivät , petasivat, puhdistivat. Lähinnä avustivat vuodeosastolla. Heillä oli keltainen mekko ja sen päällä esiliina. Kaikki ovat tietenkin tarpeellisia. Monet sairaalassa toimistotyössä olevat saavat vakituisen viran vasta suoritettuaan esim, nopeasti oppisipimuksella ne lähihoitajan opinnot. Ja heillä ei useinkaan ole kokemusta ja innostusta potilastyöhön. Nykyään jossakin saa vakiviran sihteeritutkinnolla, jonka voi myös suorittaa isommissa sairaaloissa oppisopimusella, siis työssäollessa.
Kuka kumma tai ketkä kummat sua haukkuu?
Naapurit, sukulaiset, kaverit?