Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain selville, että suurin osa minua sairaanhoitajataustastani haukkuvista ihmisistä ovat itse

Vierailija
09.10.2021 |

lähäreitä. Koulutus on saatu oppisopimuskoulutuksella jossain kunnan lastentarhassa 😂😂😂

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka kumma tai ketkä kummat sua haukkuu?

Naapurit, sukulaiset, kaverit?

Vierailija
2/16 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin varmasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansaitsette toisenne, sinä ja haukkujasi.

Vierailija
4/16 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se kateus. Ne haluais olla kans mielummin sairaanhoitajia. Täysin eri alan valinneet ihmiset tuskin tuntee kateutta, kun ovat itse valintansa tehneet. 

Vierailija
5/16 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sinua haukkuu taustastasi ja miksi?

Vierailija
6/16 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on se kateus. Ne haluais olla kans mielummin sairaanhoitajia. Täysin eri alan valinneet ihmiset tuskin tuntee kateutta, kun ovat itse valintansa tehneet. 

Eihän lähihoitajasta kovin vaikeaa ole jatkaa sh:ksi jos haluaa.

Vierailija
7/16 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi terveydenhoitoalalla on muuten sellainen ilmapiiri että työntekijät kyräilee ja haukkuu tosiaan? Etenkin kuulemma sairaaloissa. Oon kuulut niin monesta lähteestä, muka itseään huonompiarvoisia haukkuvat. Siis aikuiset ihmiset. Ei kai muilla työpaikoilla ole tuollaista meininkiä, vaan osataan olla aikuisia.

Vierailija
8/16 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se on elämä Porvoossa 😒

Vierailija
9/16 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän lähihoitajasta kovin vaikeaa ole jatkaa sh:ksi jos haluaa.

Joo, mutta kaikilla ei riitä siihenkään älyä ja istumalihaksia.

Vierailija
10/16 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaista se on elämä Porvoossa 😒

Ihanmuullakin on haukkuvat itseään huonompia pitäviä.

Vierailija
11/16 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi kyse kateellisten/alemmuudentuntoisten työkavereiden harrastamasta haukkumisesta, niin kyllähän ap olisi heidän koulutuksensa tiennyt eikä "saanut selville".

Vierailija
12/16 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi kyse kateellisten/alemmuudentuntoisten työkavereiden harrastamasta haukkumisesta, niin kyllähän ap olisi heidän koulutuksensa tiennyt eikä "saanut selville".

Minkä sitten luulet olevan syynä?

Vierailija
13/16 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olet heitä sen parempi?

Vierailija
14/16 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä sitten luulet olevan syynä?

Kovin vaikea kuule sanoa, kun aloitus on niin hämärä.

Vierailija
15/16 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen "vain" lähäri mutta osaava ja ammattitaitoinen. Vuodeosastoilla lähärien ja sairaanhoitajien toimenkuvat poikkeavat toisistaan varsin vähän.

Siitä olen kyllä samaa mieltä, että joku nuorisotalolla tai päiväkodissa harjoittelunsa tehnyt lähäri ei kyllä ole mikään oikea hoitaja. Pidän ongelmallisena sitä, että lähihoitaja-nimikkeen alle on yhdistetty sekä sairaanhoito- että sosiaalipuoli.

Vierailija
16/16 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen homannut  että moni  lähihoitaja esiintyy  ammateista  tietämättömille juuri sairaanhoitajana.  Kun lähihoitajan vastaa  samaa kuin ennen apuhoitaja.   Joka oli  kansakoulupohjainen  ammattikoulu ja kesti yhden  vuoden. Siihen aikaan sinne  menivät ne  joilla ei ollut  " lukupäätä  ".pesivät , syöttivät , petasivat,  puhdistivat. Lähinnä  avustivat  vuodeosastolla.  Heillä oli  keltainen  mekko ja sen päällä esiliina. Kaikki ovat tietenkin tarpeellisia. Monet  sairaalassa toimistotyössä  olevat  saavat  vakituisen  viran  vasta suoritettuaan esim, nopeasti oppisipimuksella   ne lähihoitajan  opinnot. Ja heillä ei useinkaan  ole kokemusta  ja innostusta  potilastyöhön.   Nykyään  jossakin  saa  vakiviran sihteeritutkinnolla, jonka  voi myös suorittaa isommissa sairaaloissa  oppisopimusella,  siis työssäollessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi