Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älykäs ihminen suojautuu liialta stressiltä

Vierailija
09.10.2021 |

Älykkäät ihmiset välttelevät liiallista kuormitusta ja suojelevat siten itseään vaikka toisten ahdistukselta ja kuormittavalta diiba daabalta.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on oikeassa. Itse valitettavasti oppinut asian kantapään kautta vasta vanhemmalla iällä eli lähes 50-vuotiaana. Ja senkin olen oppinut sen vuoksi, että opettelin systemaattisesti omien tunteiden hallintaa pitkään.

Vierailija
42/48 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkyys ei määritä ihmisen käyttäytymistä. Synnynnäinen luonne ja opittu käytös jyllää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei! En ole riittävän älykäs. Valtava stressi päällä. Toinen vanhempani kuoli ja toinen sairastaa vakavasti tarviten apuani päivittäin. Ja tässä minä stressaan keskellä pandemiaa, että en vahingossakaan veisi virusta vanhemmalleni ja joutuisi hautaamaan toisenkin vanhempani. Edesmenneen vanhemman menetystäkään en ole ehtinyt vielä käsitellä ja surra. Samalla yritän selviytyä töistä, opiskeluista, perhe-elämästä.

Voi ei. En ole riittävän älykäs.

Vierailija
44/48 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ei! En ole riittävän älykäs. Valtava stressi päällä. Toinen vanhempani kuoli ja toinen sairastaa vakavasti tarviten apuani päivittäin. Ja tässä minä stressaan keskellä pandemiaa, että en vahingossakaan veisi virusta vanhemmalleni ja joutuisi hautaamaan toisenkin vanhempani. Edesmenneen vanhemman menetystäkään en ole ehtinyt vielä käsitellä ja surra. Samalla yritän selviytyä töistä, opiskeluista, perhe-elämästä.

Tämä. Aloittaja on joko tosi kokematon elämässä tai sitten ei möläytystään loppuun asti nyt miettinyt.

Vierailija
45/48 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää paikkansa. Oma älykkyysosamääräni on yli 140 ja kaikki työt ovat olleet aina helppoja minulle. En ole koskaan antanut täyttä kapasiteettia itsestäni palkkatyössä, vaan suorittanut sen verran keskivertoa paremmin, että olen edennyt uralla ja saanut parempaa palkkaa. Stressiä ei tule, kun tekee 50% teholla, mutta saa silti aikaiseksi enemmän kuin keskiverto. On surullista katsoa, kun vähemmän lahjakas antaa kaikkensa ja palaa loppuun.

Vierailija
46/48 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stressisi on ymmärrettävää, eikä sitä pysty välttämään älykäskään tuollaisessa tilanteessa. Olet kuitenkin käsittänyt avaajan viestin väärin. Siinä tarkoitetaan stressinhallintaa yleisesti asioissa, joihin voi vaikuttaa. 

Vierailija
47/48 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tressinsietokyvyissä on eroja.

Vahvat kestävät lähes mitä vain ja heikot eivät mitään.

Mutta on tilanteita joissa jokainen meistä heikoimmillaan emme kestä mitään.

Elämä tuo yllätyksiä jokaiselle joka elää täyttä elämää.

Vahvuutta on nousta sieltä pohjilta.

Vierailija
48/48 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyky tunnistaa rajansa ja suojautua stressiltä on erittäin hyödyllinen ja toivottava kaikille. Tämä kyky ei luultavasti kuitenkaan korreloi älykkyyden kanssa ainakaan voimakkaasti, vaan kyseessä on suhteellisen irralliset ominaisuudet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä