Mikä siinä sokerilakossa on niin vaikeaa?
Juon päivittäin vähintään kaksi litraa (aitoa) Coca Colaa, syön karkkia, suklaata, sipsejä, leivonnaisia ja jäätelöä vaihtelevia määriä jne. Mutta jos haluan pitää taukoa liiasta sokerista, jätän vain kaupassa ostamatta näitä tuotteita.
Toki saattaa ..tuttaa, jos tekee mieli jotain namia, mutta kun kotona ei mitään ole, niin eipä tule niitä syötyä. Sitten järsin vaikka näkkäriä, jos vatsa huutaa jotain täytettä. Näkkäri on muuten hyvää, en sitä vähättele.
Olen ihan normaalipainoinen tai hoikkakin, vaikka sokeria saankin monin verroin tarvitsemani ja luultavasti en tällä ruokavaliolla tervettä eläkepäivää näe. Mutta se ei nyt ole olennaista vaan se, että sokerilakko on maailman helpoin asia. Ei vain osta kotiin mitään sopimatonta. That's it.
m45
Kommentit (17)
Toivotaan että itsekuri pitää jatkossakin.
Riippuvuus voi olla hyvinkin vaikeaa monille, myös sokerin suhteen. Mä päätin 2 viikkoa sitten, että en osta ennen joulua mitään karkkia tai suklaata kotiin. Ja kyllä on pirun vaikeaa, tänäänkin oli jo suklaa kädessä kaupassa, mutta lopulta onnistuin skarppaamaan. Kokemukseni mukaan muutaman viikon jälkeen on helpompaa, joten aion jatkaa hampaat irvessä.
Niin mutta oletkin mies. Naisilla esim. kuukauden aikana mieluhalut vaihtelevat. Ne tulevat sisältä päin. Itselläkin on kuukaudessa ajanjakso, jolloin ei ole mitään ongelmaa olla syömättä sokeria. Ja sitten pamahtaa viikko ennen menkkoja, jolloin voisin syödä keittiön kaapin ovetkin, jos ne on olis tehty sokerista. Järki ymmärtää, mutta se sisältä tuleva sokerinhimo on ihan jotain järkkyä. Toki lujalla tahdonvoimalla siitä pääsee, ehkä, mutta minulla itsekuri on heikko.
En ole itse koukussa sokeriin. Makeaa tekee ehkä kerran kuussa mieli, jos sitäkään. Eli helposti voin olla sokerilakossa.
Joku pizzalakko olisi mulle todella vaikea.
Et tiedä mikä on addiktio. Ihan sama ku sanoo narkille et vaan osta sitä st nan huumetta kotiis.
Vierailija kirjoitti:
Niin mutta oletkin mies. Naisilla esim. kuukauden aikana mieluhalut vaihtelevat. Ne tulevat sisältä päin. Itselläkin on kuukaudessa ajanjakso, jolloin ei ole mitään ongelmaa olla syömättä sokeria. Ja sitten pamahtaa viikko ennen menkkoja, jolloin voisin syödä keittiön kaapin ovetkin, jos ne on olis tehty sokerista. Järki ymmärtää, mutta se sisältä tuleva sokerinhimo on ihan jotain järkkyä. Toki lujalla tahdonvoimalla siitä pääsee, ehkä, mutta minulla itsekuri on heikko.
Mutta et sinäkään sitä sokeria syö, jos sitä ei ole kotona.
Ei se vaikeus ole leivonnaisissa ja karkeissa, vaan piilosokerissa jota ei aina tiedä tuotteissa olevan, ja jos tietää niin ei voi kuvitella kuinka paljon sitä on.
Vierailija kirjoitti:
Naisena loukkaannun tästä viestistä. Ei minun kuukautiskierto tee minusta sokerisyöppöä missään vaiheessa, ethän yleistä.
Sokeririippuvuus on myytti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta et sinäkään sitä sokeria syö, jos sitä ei ole kotona.
Jos sitä ei ole kotona, käyn yleensä erikseen hakemassa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisena loukkaannun tästä viestistä. Ei minun kuukautiskierto tee minusta sokerisyöppöä missään vaiheessa, ethän yleistä.
Itsestäni kerroinkin. Itselläni kuukautiskierto määrää myös seksuaalisen halukkuuden. Tiettyyn aikaan kuukaudesta mikään määrä ei riitä ja se kun menee ohi, ihmettelen vuorostaan minkä ihmeen takia seksiä pitää edes harrastaa.
Oletteko lukeneet sen Pirjo Saarnian kirjan Irti sokerikoukusta?
Vierailija kirjoitti:
Joo, tosiaan joillain naisilla hormonit vaikuttaa tosi voimakkaasti mielitekoihin.
Mä tiedän yleensä et menkat on alkamassa siitä, kun tekee mieli ihan kaikkea makeaa vaikka muuten ei mitään mielitekoja ole ja nautin terveellisestä ja kevyestä ruuasta.
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Naurattaa nämäkin selittelijät täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Naurattaa nämäkin selittelijät täällä.
Ihmisillä on tapana addiktoitua asioihin, joista saa välillistä mielihyvää.
Miksi ihmeessä sokeri olisi eri asia?
höpö, hpöp