Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies sanoo rakastavansa, mutta riittääkö se?

Vierailija
09.10.2021 |

Ollaan kolmekymppisiä ja avoliitossa viidettä vuotta. Mies sanoo rakastavansa, mutta mitä tehdä, kun ei se näy teoissa ollenkaan?

Esimerkiksi tuhlaa omat rahansa niin että käytännössä minun rahani ovat yhteisiä, hänen rahat omiaan. Minulla rahaa onkin enemmän, koska olen säästäväinen, tulotaso on ollut samaa luokkaa koko suhteen ajan ja silloin kun ei, niin olen maksanut isomman osan yhteisistä menoista.

Ei siivoa oma-aloitteisesti oikeastaan koskaan. En "vaadi" mitään super siisteyttä, mutta ei ole esim. kertaakaan pessyt kylpyhuonetta, uunia tai hyvä jos vessanpönttöä. Siis viiden vuoden aikana ei kertaakaan. Perussiivoukseenkin (imurointi, keittiön tahrojen pyyhintä, astianpesukoneen täyttö jne.) pitää erikseen pyytää tai jopa käskeä.

Ei osaa ennakoida eikä varautua mihinkään yllättäviin menoihin, lääkärilaskut ja asunnon huoltoon liittyvät hommat jäävät minun harteilleni. Lomamatkalla ollaan käyty kerran ennen koronaa, minä järjestin ja maksoin käytännössä koko matkan.

Ei puolusta minua, jos joku vaikka nälvii. Tuli yhdestä toisesta tämän päivän av-ketjusta mieleen... Esim. yhteinen tuttava huoritteli minua, mies ei sanonut mitään. Myöhemmin väittänyt että ei pidä alentua kiusaajien tasolle vaan antaa vain olla. Minusta törkeää, ettei tukenut ollenkaan!

Olenko ihan yksin ajatukseni kanssa: minusta rakkauden pitäisi näkyä myös toisen kunnioittamisena näissä ihan arkisissa asioissa eikä olla pelkkää sananhelinää?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei rakasta oikeasti. Rakkauteen kuuluu huoli ja huolenpito. Sellaista miehelläsi ei ole. On oppinut, että saa käyttää sinun rahojasi, kun vain sanoo rakastavansa. Hyväksikäyttäjä.

Vierailija
2/28 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä teistä. Mutta mun mielestä teot ratkaisee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei rakasta oikeasti. Rakkauteen kuuluu huoli ja huolenpito. Sellaista miehelläsi ei ole. On oppinut, että saa käyttää sinun rahojasi, kun vain sanoo rakastavansa. Hyväksikäyttäjä.

Tältä se pahimmillaan minustakin tuntuu. En tosin usko että tahallaan kohtelee huonosti, mutta toisaalta jos ei, niin sehän sitten tarkoittaa että on vain ajattelematon ja vähän jopa tyhmä. Ikävää sekin...

Ap

Vierailija
4/28 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin minustakin. Aina kun kirjoitan tästä asiasta tai puhun jonkun kanssa, niin se on ihan selvää. Miehen kanssa jos tästä puhun niin syttyy maailmansota ja alkaa mykkäkoulu. Suhteessa on totta kai hyviäkin puolia, mutta en tiedä kuinka pitkälle ne voivat kantaa.

Ap

Vierailija
5/28 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tältä se pahimmillaan minustakin tuntuu. En tosin usko että tahallaan kohtelee huonosti, mutta toisaalta jos ei, niin sehän sitten tarkoittaa että on vain ajattelematon ja vähän jopa tyhmä. Ikävää sekin...

Ap

Vakava keskustelu ja laita rahahanat kiinni. Mies on aikuinen ja ottaa vastuun rahoistaan. Niiden loppuessa ei ole sinun rahat käytettävissä. Kylmästi lista jääkaapin oveen mitkä asiat hoidatte kotitöistä. Listaatte ne ja vuoronperään itse valitsette omat työt.

Vierailija
6/28 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, ettei ole vaadittu vastuunkantoa tai häneen ei ole luotettu lapsuuden- ja nuoruudenkodissa. Päättäkää, että laitatte molemmat mustaa valkoiselle joka asiasta roskapussin viemisestä lähtien. Eihän tilanne muutu miksikään jos tilanne jatkuu aina riita kerrallaan eteenpäin. Päätätte, että nyt siis teette oikein kodinhoidon ”lukujärjestyksen”.

Vierailija
7/28 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tiedät mitä mieheltä saat. Sinä päätät riittääkö se vai ei. 

Vierailija
8/28 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin minustakin. Aina kun kirjoitan tästä asiasta tai puhun jonkun kanssa, niin se on ihan selvää. Miehen kanssa jos tästä puhun niin syttyy maailmansota ja alkaa mykkäkoulu. Suhteessa on totta kai hyviäkin puolia, mutta en tiedä kuinka pitkälle ne voivat kantaa.

Ap

Kerropa nyt ne hyvät puolet. 

Vierailija
9/28 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se toki on, aina olen vapaa lähtemään. Mies on monta kertaa väittänyt rakastavansa minua sellaisena kuin olen, ja syyllistää minua sitten siitä, että minä vaadin suhteelta muutakin kuin jotain puhdasta (hänen määrittelemäänsä) rakkautta. Ilmeisesti olen pahimmillani kylmä ja laskelmoiva. Silti (muka) rakastaa.

Ap

Vierailija
10/28 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talk is cheap. Minäkin puhun ihan uskomattomia määriä pskaa eri yhteyksissä ja toimin sitten ihan toisin.

Vierailija
11/28 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se toki on, aina olen vapaa lähtemään. Mies on monta kertaa väittänyt rakastavansa minua sellaisena kuin olen, ja syyllistää minua sitten siitä, että minä vaadin suhteelta muutakin kuin jotain puhdasta (hänen määrittelemäänsä) rakkautta. Ilmeisesti olen pahimmillani kylmä ja laskelmoiva. Silti (muka) rakastaa.

Ap

Kuuntele omaa sydäntäsi. On mahdollista, ettet löydä haluamaasi muualtakaan. Mutta ihmiset ovat erilaisia. Toinen on onnellisempi sinkkuna kuin hankaavassa suhteessa ja toinen taas tyytyy siihen suhteeseen puutteineen. Ja sinkkuna on tietysti vapaa uudelle suhteelle, parisuhteessa olet kiinni siinä missä olet. 

Aina toki voi parantaa suhdetta, mutta siihen tarvitaan molempien motivaatio ja se kannattaa muistaa, että toista ei voi muuttaa. 

Vierailija
12/28 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talk is cheap. Minäkin puhun ihan uskomattomia määriä pskaa eri yhteyksissä ja toimin sitten ihan toisin.

Ihanaa, että joku on rehellinen!

Vierailija
13/28 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kerropa nyt ne hyvät puolet. 

Hyvin pitkälti samankaltainen arvomaailma ja elämänkatsomus. Eroja siinäkin on, mutta enimmäkseen osuu yhteen. En usein tapaa ihmisiä joiden kanssa ns. klikkaa niin hyvin edes kaveripohjalta. Huumorintaju myös. Kumpikaan emme halua lapsia, tämä on ehdottomasti iso plussa ja harvinainen ominaisuus. Etenkin suhteen alussa seksuaalinen kemia myös toimi, se ei valitettavasti oikein enää, joten en tiedä voiko hyväksi puoleksi mainita... Parhaimmillaan hyvää, mutta harvoin nykyään. Ulkonäkö toki miellyttää myös.

Mm. nyt nämä tuli mieleen.

Ap

Vierailija
14/28 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Miehelle tuo hänen määrittämänsä suhde riittää (tietenkin kun hänellä on oma kotipiika) sinulle selvästi ei eikä riittäisi monelle muullekaan...

Vierailija
15/28 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika.

Vierailija
16/28 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Vakava keskustelu ja laita rahahanat kiinni. Mies on aikuinen ja ottaa vastuun rahoistaan. Niiden loppuessa ei ole sinun rahat käytettävissä. Kylmästi lista jääkaapin oveen mitkä asiat hoidatte kotitöistä. Listaatte ne ja vuoronperään itse valitsette omat työt.

Olen monesti laittanut rahahanat kiinni, mutta... No, tämä on sitten kai sitä omaa heikkouttani, mutta ei minusta tunnu mukavalta katsoa vierestä kun toinen laskee pennosia ja itse istun rahakasan päällä, vaikkei minulla niille sen suurempaa käyttöä edes ole. Joten sitten sorrun maksamaan puolisonikin menoja, kun siihen pystyn. Toisaalta ehkä myös huolettaa, että hän pilaa raha-asiat niin pahasti että niistä koituu minullekin harmia ts. joutuu vaikka velkoihin ja sittenhän makselen kaikki asumiskustannukset yksin jne.

Kotityölista täytyy varmaan lopultakin tehdä.

Ap

Vierailija
17/28 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Toihan on manipulointia, kuten myös raivoaminen, jos vaadit vastuunottoa rahasta ja kodista. Pelkkää hyväksikäyttöä siis.

Vierailija
18/28 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen tehtävä huolehtia kodista ja lapsista. Mies käy töissä, se riittää.

Vierailija
19/28 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa, että joku on rehellinen!

Kiitos. Huomautan vielä, että kuten varmaan monet kaltaiseni, en tietoisesti yritä narrata tai manipuloida ihmisiä eikä se itsessään tuo erityisiä kiksejä mutta jotta saan erinäiset tavoitteeni toteutettua, olen huomannut että usein on tarpeen puhua yhtä ja tehdä toista. Näkyy myös ap:n miehellä toimivan, tai hän on oikeastaan kehittänyt kokonaisen hienon romanttisen filosofian sille miksi on ok että ap maksaa laskut, hoitaa kotiaskareet ja ottaa vielä (ehkä) suihinkin. Ja ap:n pitäisi olla vielä tästä kiitollinenkin. Taitava heppu.

Vierailija
20/28 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo ap!

Jätä se sika...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi