Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Fasettilukon avaaminen?

Vierailija
04.12.2014 |

Onko palstalla kokemusta moisesta? Kysymyksessä yläselän fasettilukko 14 vuotiaalla urheilijalla. Tulehduskipulääkettä olen antanut ja hieronut relaksantilla. Olisi kiva kuulla kokemuksia mitä tulee hoitosuosituksiin. :)

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn OMT-terapeutilla yleensä naksautettavana, jos menee pahasti. Suosituksista en tiedä, mutta ainakin helkutin helposti uusiva vaiva...

Vierailija
2/12 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta. :) Tapahtui tosiaan tänään illalla. Mietin vain sitä, että tuskin kevyt hieronta pahentaa tilannetta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä keskustelua aiheesta ja vinkkejä fasettilukon avaamiseen itse.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/3041350

Käytän itse usein foamrolleria/hierontarullaa.

Vierailija
4/12 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 tennispalloa sukkaan, laita ne lattialle ja sen jälkeen makaamaan lattialle, pallot keskellä selkää ja sitten liikutat itseäsi edes takaisin. Mä laitan lapaluiden kohdalle ja liikun niin, että pallot menevät niskaan päin.

Vierailija
5/12 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakoavaimella. Laita jakoavain villasukan sisään ja paukuttele kevyesti, kyllä pitäs lähtee aukeemaan. Puhalluslampulla vähän lämpoä välillä. mutta riittävän etäältä ettei kuumu liikaa.

Vierailija
6/12 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 00:17"]Jakoavaimella. Laita jakoavain villasukan sisään ja paukuttele kevyesti, kyllä pitäs lähtee aukeemaan. Puhalluslampulla vähän lämpoä välillä. mutta riittävän etäältä ettei kuumu liikaa.
[/quote]

Tuon voisin tehdäkin sinulle.

Vierailija
7/12 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 00:20"]

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 00:17"]Jakoavaimella. Laita jakoavain villasukan sisään ja paukuttele kevyesti, kyllä pitäs lähtee aukeemaan. Puhalluslampulla vähän lämpoä välillä. mutta riittävän etäältä ettei kuumu liikaa. [/quote] Tuon voisin tehdäkin sinulle.

[/quote]

Ei mulla ole fasettilukkoa. Vetoketju kyllä menee joskus jumiin, linjapihdeillä ja fileerausveitsen kärjellä se kuitenkin yleensä irtoaa. Kerran piti leikata housut auki ja ommella sitten vetoketju takasin paikalleen, ei kuitenkaan silleen, että olis ollut housut jalassa sillon kun ommeltiin.

Vierailija
8/12 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä on leuanvetotanko niin siinä rentona roikkuminen paukuttaa ne auki. Muista että lukko uusiutuu tosi herkästi, itse oon kärsinyt jo 20 vuotta niistä..

Vierailija
9/12 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän itse tehtyä mobilisaatiorullaa. Joslus taivutan tuolin selkänojaa vasten. Pahimmat hoidata fysioterapeutilla joka naksauttaa auki.

Vierailija
10/12 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihasten lämmitys ensin (esim. hieromalla, lämpöpussilla tms. Sitten nuori lattialle vatsalleen makaamaan kädet ylös tai pään alle. Sitten sinä painat napakasti esim. ensiapuotteella (kädet ristikkäin toistensa päällä) lukon kohdalta. Ei, et saa murrettua selkärankaa tai kylkiluita tällä. Tai toki jos painat aivan helvetin kovaa, mutta etköhän aikuisena ihmisenä osaa voimasi säätää.

Niskan kohdalta en painelisi itse, mutta lapaluiden välisiä lukkoja oon napsautellut isännältä useinkin auki. Ja hän minulta. Vaikka nykyään olen oppinut venyttämällä aukomaan lukkoja itse. Mutta tuo lapaluiden kohdalla oleva on tiukassa, siihen tarvii apua.

Vierailija
11/12 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 08:14"]Lihasten lämmitys ensin (esim. hieromalla, lämpöpussilla tms. Sitten nuori lattialle vatsalleen makaamaan kädet ylös tai pään alle. Sitten sinä painat napakasti esim. ensiapuotteella (kädet ristikkäin toistensa päällä) lukon kohdalta. Ei, et saa murrettua selkärankaa tai kylkiluita tällä. Tai toki jos painat aivan helvetin kovaa, mutta etköhän aikuisena ihmisenä osaa voimasi säätää.

Niskan kohdalta en painelisi itse, mutta lapaluiden välisiä lukkoja oon napsautellut isännältä useinkin auki. Ja hän minulta. Vaikka nykyään olen oppinut venyttämällä aukomaan lukkoja itse. Mutta tuo lapaluiden kohdalla oleva on tiukassa, siihen tarvii apua.
[/quote]

Joo tuo rusauttelu on kans hyvä konsti!

T. Tuo 20-vuotinen fasettilukko

Vierailija
12/12 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 23:54"]2 tennispalloa sukkaan, laita ne lattialle ja sen jälkeen makaamaan lattialle, pallot keskellä selkää ja sitten liikutat itseäsi edes takaisin. Mä laitan lapaluiden kohdalle ja liikun niin, että pallot menevät niskaan päin.
[/quote] Tämä auttoi minuakin. Suosittelen lämpimästi. Samoin on auttanut kun olen pyytänyt lastani kävelemään selän päällä. Viimeksi aukesi hetkessä tuolla. Mutta tietty aina täytyy olla varovainen ettei liian rajusti rusauttele.