pääseekö mustapäistä oikeesti mitenkään eroon??
Kommentit (25)
Bikbokista semmonen nose strip luiska auttaa enkä kyllä itse enään selviäis ilman sitä.. mahtava tuote halpaan hintaan :)
Itse en usko että niistä kokonaan pääsee eroon, jos ne ovat sellainen ongelma kuin esim. minulla. isot ihohuokoset kun puhdistaa, niin jäljelle jää näkyvä reikä, johon tulee samantien uusi mustapää. En saa ihohuokosia millään supistumaan.
Öljyn käyttö tietääkseni perustuu siihen, että kun iho itsessäänkin tuottaa öljynkaltaista rasvaa, niin öljy ei tuki ihoa. Kuitenkin se pääsee syvälle ihohuokosiin, koska on ihon oman rasvan kaltainen. Sekava selitys, sori.
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 21:22"]
Itse en usko että niistä kokonaan pääsee eroon, jos ne ovat sellainen ongelma kuin esim. minulla. isot ihohuokoset kun puhdistaa, niin jäljelle jää näkyvä reikä, johon tulee samantien uusi mustapää. En saa ihohuokosia millään supistumaan.
Öljyn käyttö tietääkseni perustuu siihen, että kun iho itsessäänkin tuottaa öljynkaltaista rasvaa, niin öljy ei tuki ihoa. Kuitenkin se pääsee syvälle ihohuokosiin, koska on ihon oman rasvan kaltainen. Sekava selitys, sori.
[/quote] Salisyylihappo kuorii niitä ihohuokosia ja pienentään niitä. Samoin vähentää rasvoittumista eli uuden mustapään muodostumista. Mulla on ennen ollut kunnon reikäinen iho ja ihohuokoset paisto kilsan päähän, nykyään näyttää siedettävältä paitsi lähitutkailussa ja vähällä meikillä tulee nätti iho. Liian kuivana ihohuokoset on ihan auki, kun on tarpeeksi kosteutettu pintaiho, niin ihohuokoset supistuu.
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 21:04"]
Öljyjen käyttäjät: käytättekö öljyä öisin vai puhdistatteko kasvonne öljyllä?
[/quote]
Puhdistan kasvot öljyllä. Tai jos puhdistan jollakin apteekin perusrasvalla, niin laitan päälle sipaisun öljyä. Jos pesen suihkussa, niin laitan seerumin päälle öljyä. Käytän niin aamulla kuin illallakin tarpeen mukaan. Arganöljy kyllä imeytyy sopivasti, ei jää koko päiväksi naamaan kiiltämään.