Mikä noita nykyajan kananmunia vaivaa...?
Ei auta, vaikka kuinka säikyttelis keitettyjä kananmunia upottamalla kylmään veteen. Kuoret tarttuu niin tiukasti valkuaiseen, että turha yrittää kuoria siististi. Keltuaisten kypsentämiseen menee ikä ja terveys. Osa kananmunista haisee vielä ihan kuolleille kaloille kanoille syötetyn rehun takia.
Harmi, sillä olisi hyvä ja halpa eväs, mutta taidan jättää kananmunan pois ruokavaliosta, kun en jaksa säätää noiden laaduttomien munasolujen kanssa enää kertaakaan...
Kommentit (4)
Noi halvemmat munat käyttäytyvät ihan normaalisti, en ole pitkään aikaan testannut luomumunia. Mulla oli jotain Kultamuna-merkkisiä munia (kun olivat k-marketissa tarjouksessa) ja niissä oli ihan älyttömän ohut kuori. Kuoren paksuushan riippuu munarodusta, mutta vissiin vielä enemmän ruokinnasta, ei ollut ehkä ihan parasta sapuskaa kanat saaneet?
Ei mulla oo ollut mitään ongelmia kuorimisessa yai kypsymisessä.
Toiset munat ovat kovempia kuin toiset. Toiset myös kestävät pitempään. Ei ole kahta samanlaista.
Jaa, hyvin mun x-tra munat toimii ja maistuu. Ehkä kannattaa ostaa näitä kidutuskananmunia niiden vapaan blaablaa munien sijaan.