Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihon kuorintaan kotona; suolaa vai sokeria?

Vierailija
04.12.2014 |

Vai niitä kahvinporoja? :) 

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suola on hienojakoisempaa, sokeri karkeampaa. Makuasia mistä tykkää.

Vierailija
2/14 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

suola hoitaa ihoa, joten se. Tosin mieluiten mineraalisuolaa ja mahdollisimman hienojakoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tahansa rakeinen käy, raekoko sitten sen mukaan kuinka hienovaraista tai kovaa kuorintaa kaipaa. Itse teen kuorinta-aineen oliiviöljystä ja karkeasta merisuolasta. Mulla on aika paksu, rasvainen nahka eikä mitkään kevyet pienikiteiset kuorinnat tee mitään.

Vierailija
4/14 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, täytyy testailla. Mietin, että onko noilla erilainen vaikutus ja millainen? Kahvinporot taitaa supistaa ihohuokosia? Annatteko "kuorinta-aineen" olla iholla hetken ennen poispesua, vai huuhdotaanko se pyörittelyn jälkeen heti pois? Kiitti. 

Vierailija
5/14 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

suolaa ja kermaa

Vierailija
6/14 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suola on huono idea, jos on haavoja ihossa. Kerran kokeilin. :> Sekoitan sokeria suihkusaippuaan, hieron iholle ja pesen kerralla pois, en anna vaikuttaa.

Vierailija
7/14 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hunaja+sokeri on myös ihana..erityisesti saunassa kun voi hieroa sitä seosta naamaan niin kauan että sokeri on täysin sulanut

Vierailija
8/14 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko kosteusrasvaan sekoittaa? Mulla tosi kuiva iho, mutta pitäis varmaan hellävaraisesti kuoria välillä. 

Vierailija
9/14 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvinporot vartalonkuorintaan suihkun yhteydessä. Miksaan niihin vielä vähän kookosöljyä ja pari tippaa tuoksuöjyä, esim.greippiä. Sellaisia valmiita kahvikuorintasekoituksia myydään paljon maailmalla, ostin joskus Ausseista tällaisia https://frankbody.com/ ja niistäpä sainkin sitten kotona idean sekoitella omat kuorintani edullisesti :) Suolalla on hieman desinfioiva vaikutus eli vois sopia kasvokuorintaan jos ei tosiaan ole mitään haavoja tms. eikä hankaa liian kovaa ihoa rikki. Olen kokeillut Himalajan suola-kuorintasaippuaa joka maksoi luontaistuotekaupassa kolmisen euroa mutta oli mun iholle liian kuivattava.

Vierailija
10/14 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ois kaikista hoitavin ja siloittavin näistä, jos iho on epätasainen (näppyjä) ja pintakuiva&herkkä?

Vierailija
11/14 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kumpaakaan vaan hunajaa. Jos on rasvainen iho siihen voi sekoittaa sitruunamehua

Vierailija
12/14 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein just äsken kaurakookoskuorintavoidetta, tuoksuu ihanalle ja kookosöljy jätti ihon tosi pehmeäksi!:) Ohjeet löysin täältä

http://polishedxpink.blogspot.fi/2014/06/diy-scrubs.html

Vierailija
13/14 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta juusto/vihannesraastin on parempi. Tai kannattaa kokeilla vaikka viilaa sekä hiekkapaperia, löytyyhän myös monenlaista hiontakonettakin hyvin varustelluista kaupoista.

Vierailija
14/14 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan suolaa. Se ainakin teoriassa turvottaa kasvoja osmoosin takia ja tietysti kirvelee aika kivasti jos iho on rikki tai menee rikki. Sokeria käytän itse.