Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Montako muumi mukia omistat?

Vierailija
09.10.2021 |

Mulla vaivaiset kaksi.. Piru kun ovatkin niin kalliita.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen inhosin muumimukeja ja ihmettelin kuka idiootti niitä keräilee.

Sitten muutettiin maalaistaloon, jossa saatiin irtaimisto mukana. Kaapissa oli noin 30-40 muumimukia. Googlettelin niitä ja aloin ymmärtää jotenkin sitä juttua ja että ihmiset harrastaa muumimukeja ja muumijuttuja ylipäätään. Nehän ovat oikeastaan ihan hauskoja :) Ja osa mukeista jonkun mittapuun mukaan arvokkaitakin, jos haluaisi myydä. Meillä ne on kyllä kaikki käytössä ja joskus joku on hajonnutkin. Olen jopa ostanut pari uuttakin. En olisi itsestäni uskonut vielä 10 vuotta sitten.

Vierailija
42/54 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omistan monta (yli 10) ja kaikki on käytössä. Tunnen myös monia eri äänikoulutustason suorittaneita, joilla on muumimukeja käytössä. Nehän on ihan kivoja ja värikkäitä kuppoja. Uusia en ole kyllä ostanut vuosiin, kun vanhatkin on vielä hyviä.

Miten sait tähän sotketttua koulutustason 😄.

Mullaon ollu kaksi lahjaksi saatua. Toisen taisin antaa pois ja toisen joskus myin kirpparilla. En tykkää.

En yleensäkään tykkää massatavarasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

0

Vierailija
44/54 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään. Ystävät myös tietävät etten tykkää, joten olen välttynyt lahjoitetuiltakin.

Vierailija
45/54 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 ja ovat kaikki arkikäytössä.

Vierailija
46/54 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

omistan yhdys   _   sanoja

Vierailija
47/54 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne ovat kauheita ! Lisäksi pillunnuolijan tekosia, näissä syy miksi en osta.

Olet vain katkera kun et ole itse päässyt römpsää lipittämään. 

Vierailija
48/54 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omistan monta (yli 10) ja kaikki on käytössä. Tunnen myös monia eri äänikoulutustason suorittaneita, joilla on muumimukeja käytössä. Nehän on ihan kivoja ja värikkäitä kuppoja. Uusia en ole kyllä ostanut vuosiin, kun vanhatkin on vielä hyviä.

Miten sait tähän sotketttua koulutustason 😄.

Mullaon ollu kaksi lahjaksi saatua. Toisen taisin antaa pois ja toisen joskus myin kirpparilla. En tykkää.

En yleensäkään tykkää massatavarasta.

No joku tuolla ensimmäisellä sivulla ihmetteli, että onko yhtään älykästä ja siistiä ihmistä, joka omistaa muumimukeja. Niin tuolla tarkoitin, että varmasti on niitäkin, kun niin monen taustaiset ihmiset niitä omistaa. En vain enää muistanut, mitä sanoja tuo yksi kommentoija käytti (olisi pitänyt varmaan lainata sitä) 😅 No pointti oli se, ettei muumimukillisuus tai muumimukittomuus vaikuta ihmisen älykkyyteen mitenkään. 🙈

Vierailija
49/54 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

0

Vierailija
50/54 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtäkään. Minulle on ihan sama mistä mukista kahvini juon. En tarvitse muumipeikon kuvaa.

Ei niillä ole mitään arvoakaan, kun niitä niin monilla on.

Enkä usko että joskus viidenkymmenen vuoden kuluttakaan arvo mitenkään jumalattoman korkeaksi on noussut. Antiikkiako muumimukeista on tulossa? Joku tulevaisuuden w. hagelström sitten arvioi muumimukien rahallista arvoa.... jaa-a, tämä kuva on tähän posliinin pintaan painettu Thaimassa vuonna 1991, sanoisin arvoksi noin 50 euroa yksittäiskappaleena, mutta näitähän on tusinoittain ihmisillä vitriineissä joten valitettavasti 5 euroa korkeintaan markkinahintaa...

Vierailija
51/54 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

4mukia. 1 ostettu ja 3 saatu.

Vierailija
52/54 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian monta. Olen useasti miettinyt, mikä on näiden mukien huumaava vaikutus. Itselläni ne värit ehkä. Muki tulee ostettua aina, vaikka kaapissa on jo tarpeeksi, eikä oikeasti enää haluaisi ostaa. Ja nyt tekee taas mieli tilata muki. Heti, kun luin tämän keskustelun.

Vierailija
53/54 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka minulla ei ole muumi mukeja, on minulla Pikku Myy taikinan nuolija, iso Muumi nailon kassi, punainen muumi peltirasia kannella ja on vielä muutakin. Pidän kovasti muumeista, mutta mukien ankeat, muodot eivät miellytä minua. Haluan juoda kahvini kupista, jossa on pyöreät muodot ja joka on leveämpi, kuin korkea. Vähän kuin latte- mukit. Ostan Pellingin Gamla Söderby vägenin Tarmo kaupasta, kaikki ihanat muumi jutut, mitä sieltä löytyy.

Vierailija
54/54 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jotain 10-15, en ole laskenut. Harvinaisuuksia ei ole seassa ja ihan arkikäytössä ovat. En ole viitsinyt niistä luopua, koska haluaisin kuitenkin, että mukit olisivat kutakuinkin samaa sarjaa, ja tulisi kalliiksi vaihtaa hyvät mukit uusiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme