Etätyöt loppuu, apua - mistä istuvat siistit housut muodokkaalle?
Tein tällaisen aloituksen eilen ja se on nyt poistunut perjantai-illan innokkaiden trollien ansiosta. Kiitti teillekin, lupaan harkita Munsalan kansalaispukua, nälänhätään joutumista ja muita oikein näppäriä ja fiksuja ehdotuksianne.
Sillä välin, mistä saa toimistokäyttöön sopivia housuja, jotka eivät kiristä istuessa ja jotka pysyvät ylhäällä? Ongelmana erityisesti reidet ja raskauksista jäänyt alavatsa.
Stretch-farkut toimivat pesun jälkeen siihen asti kun pitää ensimmäisen kerran istua tai kyykistyä. Loppupäivän ne valuvatkin sitten polviin. Vyö estää valumista, mutta ahdistaa istuessa. Päiväkoti-ikäisten lasten pukeminen aamuisin kiristävässä vyössä tai valuvissa housuissa on järkyttävä koettelemus.
Hameet ja sukkahousut on ok hyvällä säällä, mutta ei enää kohta alkavissa syysmyrskyissä, tulee kuitenkin päivittäin käveltyä työvaatteissa ulkona useampi kilometri.
Kommentit (23)
Eikös nyt kaupoissa ole paljon sellaisia housujen näköisiä paksuja legginssejä. En oikein osaa selittää.. Joskus aikoinaan niitä kutsuttiin hiihtareiksi. Oikeissa hiihtareissa on kai sellaiset jalkalenksut mutta en tarkoita sellaisia.
Pehmeää paksumpaa kangasta joka pysyy paremmin kuosissa eivätkä näytä kalsareilta vaan housuilta.
Minulla on Noukin culottes-malliset housut paksua neulosta, itse asiassa kahdetkin. Lantionympärys 126 cm ja koko XXL tuosta mallista. Tilasin toisetkin, kun pidän noista niin.
https://www.nouki.fi/tuote/tundra-culottes/
Mulla on toiset Tundraa, toiset Koriaa. Ovat kestävät.
Marks&Spencerin farkut ovat pysyneet ylhäällä toisin kuin esimerkiksi Zizzit (olivat hyvät 10 v sitten, eivät enää), mutta niitä käytän harvemmin.
Itse pidän mekoista, ja käytän niitä läpi talven merinosukkisten ja pitkän takin sekä kunnon varsikenkien kanssa.
Voisitko kulkea työmatkat lenkkikamppeissa ja vaihtaa töissä johonkin mukavaan hameeseen? Itse teen näin.
Tarkoitatko muodokkaalla siis lihavaa? Vai sellaista oikeasti muodokasta, jolla on kapea vyötärö ja leveä lantio ja enkä vielä paksut reidet (jollaisella vartalolla on ollut jo 15 vuotta vaikea löytää housuja)?
Jos lihavaa, niin Lorella on hyvä paikka.
No, minä käytän töissä paljon mekkoja eikä ole ongelmaa työmatkan ajaksi vetää tuuli- tai toppahousuja sukkisten päälle.
Eikö hame ja alle paksummat sukkahousut tai leggingsit olisi mukava yhdistelmä? Ulos menon ajaksi vain vaihtaa hameen tilalle ulkoiluhousut.
Kannattaa katsoa myös R-Collection. Heidän kaavoituksensa on tosi hyvä, ja esim. nuo villasekoitevaatteet istuvat minulle tosi kauniisti. Laatu myös huippua.
Nyt katselen cargo-housuja, mutta ovatko ne vähän ronskit toimistolle? Koossa XXL lantio 140 cm.
Kannattaa ottaa omat mitat, ja ehkä mitata myös lempihousut tasossa, jos niissä on elastaania. Moni hyvä verkkokauppa ilmoittaa vaatteen mittoja senteissä.
Vierailija kirjoitti:
Mistä koosta suurin piirtein puhutaan? Vaikuttaa siihen, mistä sopivat housut voisivat löytyä.
Pitääkö housujen olla ns. suorat housut vai voivatko olla myös farkut tai muut hieman rennommat?
Käytän kokoa 42. Löydän kyllä mahtuvia ja ihan hyvältä näyttäviä housuja mistä vaan, mutta sitten kotiin ja käyttöön päästyä alkaa tuo valuminen tai kiristäminen.
Farkut myös ok, ainakin tummasävyiset ja kapeat, joita voi yhdistää neuleisiin.
Saa siis toki vinkata isommille ja pienemmillekin vaihtoehtoja, tätä ongelmaa on varmasti ihan joka koossa.
Vierailija kirjoitti:
Eikös nyt kaupoissa ole paljon sellaisia housujen näköisiä paksuja legginssejä. En oikein osaa selittää.. Joskus aikoinaan niitä kutsuttiin hiihtareiksi. Oikeissa hiihtareissa on kai sellaiset jalkalenksut mutta en tarkoita sellaisia.
Pehmeää paksumpaa kangasta joka pysyy paremmin kuosissa eivätkä näytä kalsareilta vaan housuilta.
Pannaan kokeiluun. Olisiko merkkisuositusta? Minulla on yhdet farkkulegginsit, mutta niissä on reidet ja pohkeet saman levyiset ennen jalkaan vetoa, eli päivän mittaan pyrkivät valumaan sinne pohkeisiin.
Minä ostin juuri Voglian mustat stretch-farkut koossa 46. Housut ovat mukavat ja siistit ja pysyvät hyvin päällä.
Millaiset housut oli ennen etätöitä vaan aloitit työt juuri etätöissä?
Vierailija kirjoitti:
Eikö hame ja alle paksummat sukkahousut tai leggingsit olisi mukava yhdistelmä? Ulos menon ajaksi vain vaihtaa hameen tilalle ulkoiluhousut.
Tämähän olisikin ihan ideaaliratkaisu, jos olisi edustuskohtaamisia vain toimistossa. Meillä on kuitenkin työympäristössä myös ulkotiloja ja asiakkaiden näkyvissä ollaan koko ajan kun ollaan töissä. Ulkotiloissa saatetaan olla välillä työpäivän aikanakin.
Tosi monessa tilanteessa toimiva vinkki kuitenkin, kiitti.
Vierailija kirjoitti:
Mites collarit?
Collarit on loistavat kyllä mukavuuden puolesta, mutta ihan niin paljon ei smart casual taivu että niissä pystyisi toimistolla hengailemaan. Onkin ollut ihanaa nyt etätöissä kun on voinut keskittyä itse työntekoon eikä kiskomaan housuja ylös.
Vierailija kirjoitti:
Millaiset housut oli ennen etätöitä vaan aloitit työt juuri etätöissä?
Eipä ollut istuvia housuja silloinkaan. Nyt kun on saanut olla mukavissa vaatteissa, ei huvittaisi palata takaisin.
Koon puolesta ei vaikuta olevan siis kovin vaikeaa. Yleisesti katsoisin, että housuissa on korkea/korkeahko vyötärö ja kunnon vyötärökaitale joko kuminauhalla tai napeilla varustettuna, oli niissä elastaania tai ei. Silloin housut pysyvät jalassa. Voit joutua välillä katsomaan kokoa isompaa, riippuu vähän leikkauksesta ja vartalon mallista.
Jos housut jäävät alas, ovat tyköistuvat ja pysyvät jalassa vain elastaanin puristuksella, ne ovat loppupäivästä puolireidessä tai kokonaan kintuissa.
Hanki joustava vyö, niin pääset helpoimmalla.
Kokeilemalla ne sopivat housut löytyy. Itselläni on korkea ja leveä lantio ja sopivien housujen löytäminen on yhtä tuskaa. Onneksi taas korkea vyötärö on tullut takaisin, löytyy housuja, missä vyötärö ylettyy minun lantioluitteni yläpuolelle.
Pukeutumisneuvojalta voi saada hyviä vinkkejä. Kerran sattui pukeutumisneuvoja olemaan "myyjänä" ja hän löysi minulle sopivan malliset housut. Tiesi heti, mitä merkkejä ja malleja tarjota kyseisen tavaratalon valikoimista. Samoin erityisliikkeissä myyjät tuntevat hyvin valikoimansa.
Sama ongelma täällä, koko on n. 44 ja sitten kun tuohon lisätään vielä se, että housunpuntit eivät saisi laahata maata. Jos jostain löydän vyötäröltä sopivat housut, niin niissä on 15 senttiä liikaa pituutta (olen 160 cm).
Vierailija kirjoitti:
Sama ongelma täällä, koko on n. 44 ja sitten kun tuohon lisätään vielä se, että housunpuntit eivät saisi laahata maata. Jos jostain löydän vyötäröltä sopivat housut, niin niissä on 15 senttiä liikaa pituutta (olen 160 cm).
Tähän auttaa housujen lyhennys. Stockalla muistaakseni lyhennyspalvelu, ei maksane paljon ompelijallakaan, jos ei siis halua tehdä itse. Onhan se epäreilua, mutta sama tilanne on monella.
Mistä koosta suurin piirtein puhutaan? Vaikuttaa siihen, mistä sopivat housut voisivat löytyä.
Pitääkö housujen olla ns. suorat housut vai voivatko olla myös farkut tai muut hieman rennommat?