Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisia syntymäpäivälahjoja aikuinen lapsenne saa teiltä?

Vierailija
09.10.2021 |

Vai saako muuta kuin ehkäpä kortin ja vaikkapa ulkona syömisen yhdessä perheen kanssa?
Otetaan nyt esimerkiksi vaikkapa 18v, 20v ja 25v synttärit. Toki välivuosiesimerkkejäkin saa kertoa.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär saa yleensä hemmottelulahjoja. Kosmetiikkaa, vaatteita, koruja tai jotain kotiin. Ikää sillä on 31v.

Vierailija
2/24 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käydään syömässä ulkona ja lahja on esim. tänä vuonna rannekello (kerää sellaisia). Hilfigeriä meinasin mutta se tyrmättiin jossain nuorten keskustelupalstalla jossa kysyin. Seuraava vaihoehto on Festina joskohan se kävisi. No, ostan kuitenkin palautusoikeudella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset tietää, että voivat saada 150-200 euron arvoisen lahjan. Joskus annan rahana, joskus pyytävät jotkut kuulokkeet tai osamaksun uudesta puhelimesta tai talvitakin tms.

Joskus tarjoan kakkua, joskus en muuta kuin tekstarin.

Vierailija
4/24 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on vaikeata, oma nuori sanoo ettei mitään, mutta haluan kuitenkin häntä muistaa, muutenkin kuin kortilla/verbaalisesti.

Ei asu enää kotona, mutta ei oikeastaan puutu mitään mitä opiskeluasuntoonsa tarvitsisi, hankintoja tehtiin niin paljon. Telkkari hälyä puuttuu, mutta ei oikein kaipaakaan sitä.

Ap

Vierailija
5/24 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

33v tyttärelleni annan synttärilahjaksi 1000€ ja joululahjaksi 2000€.

Vierailija
6/24 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä keskimmäinen täyttää 18 pian ja tilasin hänelle yhden toivotun tarpeeseen tulevan tavaran jo netistä, mutta muuten laitoin vain rahaa tilille. Mietimme, jos olisimme lähteneet kauppakeskukseen shoppailemaan yhdessä, mutta tytär ei keksinyt yhtään syytä miksi viitsisi lähteä kiertämään kauppoja. Hänellä on vaatteita jo ja lisää saa tarvittaessa tilattua. Yhdessä käymme syömässä silloin tällöin muutenkin ja olemme tehneet kotona todella hyviä ruokia, parempia kuin ravintolassa, joten ravintolatkaan eivät niin nappaa.

Joululahjojen kanssa sama asia, eli mitään heräteostoksia ei tarvitse, vaan jos tulee tarve, niin ostamme sitten. Meillä lopetettiin täydellisen turha lahjominen jo vuosia sitten ja kaikki ovat olleet asiaan tyytyväisiä.

Vierailija
7/24 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tyttäresi köyhä?

Vierailija
8/24 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin 20-vuotta täyttävältä opiskelijapojalta, että.mitä toivoo synttärilahjaksi, niin vastaus oli, että esim. S-ryhmän lahjakortti auttaisi, kun elää pienellä opintotuella.

Vierailija
9/24 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä keskimmäinen täyttää 18 pian ja tilasin hänelle yhden toivotun tarpeeseen tulevan tavaran jo netistä, mutta muuten laitoin vain rahaa tilille. Mietimme, jos olisimme lähteneet kauppakeskukseen shoppailemaan yhdessä, mutta tytär ei keksinyt yhtään syytä miksi viitsisi lähteä kiertämään kauppoja. Hänellä on vaatteita jo ja lisää saa tarvittaessa tilattua. Yhdessä käymme syömässä silloin tällöin muutenkin ja olemme tehneet kotona todella hyviä ruokia, parempia kuin ravintolassa, joten ravintolatkaan eivät niin nappaa.

Joululahjojen kanssa sama asia, eli mitään heräteostoksia ei tarvitse, vaan jos tulee tarve, niin ostamme sitten. Meillä lopetettiin täydellisen turha lahjominen jo vuosia sitten ja kaikki ovat olleet asiaan tyytyväisiä.

Asiaa ja ennen kaikkea nykyaikaa. Miksi ostella jotain rannekelloja tai muuta turhaa tavaraa jo olemassaolevien lisäksi kun maailma hukkuu muutenkin turhaan krääsään ja luonnonvarat loppuvat.. Ettekö tajua tavaran ostajat että olette ihan sairaan vanhanaikaisia? Tulkaa nykyaikaan, pliis.

Vierailija
10/24 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 24 v opiskelija. Usein saan rahaa, joka on tarkoitettu "hemmotteluun", mutta ruokaanpa se menee. Mieluisin lahja todellakin. 

Vierailija
11/24 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pääsin 18-vuotiaana kavereiden kanssa teatteriin ja kylpylään. Nyt olen 31 ja olen enimmäkseen päässyt bestiksen kanssa teatteriin ja ravintolaan tms.

Vierailija
12/24 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tyttäresi köyhä?

Ei ole, töissä käy ja säästäväinen. Minulla niin paljon ylimääräistä, että en tarvitse kaikkea. Tyttärellä kaksi lasta, joten luulen että tarpeeseen tulee.

Vierailija
13/24 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Steam-rahaa, niin voi ladata jonkun haluamansa pelin.

Vierailija
14/24 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on vaikeata, oma nuori sanoo ettei mitään, mutta haluan kuitenkin häntä muistaa, muutenkin kuin kortilla/verbaalisesti.

Ei asu enää kotona, mutta ei oikeastaan puutu mitään mitä opiskeluasuntoonsa tarvitsisi, hankintoja tehtiin niin paljon. Telkkari hälyä puuttuu, mutta ei oikein kaipaakaan sitä.

Ap

Vie jonnekin matkalle.

Vierailija
15/24 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkin harrastukseen liittyvän jutun, jonka lapsi saa itse päättää. Aika usein lapsemme ovat toivoneet retkeily- tai vaellustsrvikkeita. Budjetti meillä on noin 100 euroa.

Vierailija
16/24 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pääsin 18-vuotiaana kavereiden kanssa teatteriin ja kylpylään. Nyt olen 31 ja olen enimmäkseen päässyt bestiksen kanssa teatteriin ja ravintolaan tms.

Kirjoitat kuin 15 vuotias. Vai että bestiksen kanssa pääsitte ravintolaan..

Vierailija
17/24 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahaa

Vierailija
18/24 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käydään syömässä ulkona ja lahja on esim. tänä vuonna rannekello (kerää sellaisia). Hilfigeriä meinasin mutta se tyrmättiin jossain nuorten keskustelupalstalla jossa kysyin. Seuraava vaihoehto on Festina joskohan se kävisi. No, ostan kuitenkin palautusoikeudella.

Osta sveitsiläinen laatukello. Raymond Weilin Parsifal, Omega jne.

Vierailija
19/24 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitat kuin 15 vuotias. Vai että bestiksen kanssa pääsitte ravintolaan..

Aikuisempi tuo kommentti oli kuin sinun kommenttisi.

Vierailija
20/24 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me laitetaan tilille rahaa. On helppo, kun ei tule hutiostoja eikä kenenkään tarvitse raahata mitään minnekään. Synttäreinä vietäisiin lapset mieluusti ulos syömään, mutta kun asutaan kaukana, niin laitetaan sitä varten rahaa, niin voi käydä kaverin kanssa. Raha kattaa myös kaverin syömiset ja juomiset.