Miksi suihkut on nykyään niin pieniä?
Kaikessa säästetään ja eakennyskulttuurimon huonoa. Erityisesti sisâtilijen viimeistely mättää.
Muutin uuteen vuokra-asuntoon ja en mahdu suihkuun, niin että käännettävän seinän saa kiinni. Kun valitin asiasta mulle sanottiin, että suihkussa on tilaa 1,875 neliötâ, pitäisi mahtua.
Nyt suihkuttelen seinä auki ja paikat kastuu. Voin käydä suihkussa harvoin.
Ei voi unelmoidakaan, että esim tuoli mahtuisi suihkuun.
Olenko ainoa, jota tällainen rakentaminen suututtaa?
Ja se, että asuu vuokralla sosiaalisin perustein ei saisi vaikuttaa. Aina köyhiiä sorretaan.
Keittiökin on niin pieni, etten mahdu siellä kääntymään. Mut se on toinen tarina.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
1,875 m2 on vielä iso suihku verrattuna noihin 60cm suihkukoppeihin eli 0,36 m2 kokoisiin
ap:n suihku on siis yli 5 kertaa perinteisen suihkukopin kokoinen. tuollahan ajelee jo vaikka sähköpotkulaudalla ympyrää
Vierailija kirjoitti:
Turha tällaista on Suomessa kysellä. Täällä halutaan tai ainakin uskotellaan, että halutaan asua 15 neliön kopeissa. Kotonahan käydään vain nukkumassa.
No jos asuu yhteiskunnan rahoilla, niin pitäisikö siinä yksin asuvalle olla iso keittiö ja kolme huonetta, sauna ja erikoisiso suihku, että läskikin mahtuu vaivatta?
Rahalla saat ihan niin isot suihkut ja keittiöt kuin haluat. Niin yksinkertaista se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks helvetissä sinne pitäs tuoli raahata? Etkö jaksa seistä sitä aikaa mikä suihkussa menee?
Jotkut ihmiset eivät pysty seisomaan ollenkaan. Oletko kuullut sellaisista? Virkistetäänpä aivotoimintaasi kuvien avulla:
https://www.google.com/search?q=suihkutuole&hl=fi&source=hp&ei=YnBhYfru…
No eiköhän ap olisi sitten inva-asunnossa, jos ei seisomaan pystyisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuoli suihkuun, what?
Taas yksi esimerkki kommentoijasta, joka ei näe oman suppean kuplansa ulkopuolelle. Jos vähän aikaa mietit, niin saatat keksiä ihmisryhmiä, jotka tarvitsevat suihkuun tuolia.
Tuo kommentoija kuuluu omituiseen ihmislajiin, jolle vain oma todellisuus on totta.
Kävin kerran kummallisen keskustelun Stockan myyjän kanssa. Halusin ostaa aterimille kuivatustelineen, jonka pohjassa ei olisi reikiä. Sellaisia ei ollut, mutta myyjä oli sitä mieltä, että reiällinen versio olisi oikein hyvä, koska tiskipöydältä vesi valuu kivasti altaaseen:
Minä: Minulla on tiskiallas, jossa ei ole ollenkaan laskutilaa.
Myyjä: Mutta onhan tiskialtaissa yleensä laskutilaa.
Minä: Minun tiskialtaassani ei ole.
Myyjä: Mutta onhan niissä yleensä.
Samanlainen keskustelu käytiin toisaalla, kun ilmoitin, ettei minulla ole pakastinta: "Mutta onhan asunnoissa pakastin. Mutta onhan asunnoissa yleensä pakastin. Mutta kyllähän asunnoissa yleensä on pakastin." Tuli aika eteerinen olo, kun ei millään uskottu, että juuri minulla oli asunto, jossa ei ollut pakastinta.
No, pääsinpä tuulettamaan ajatuksiani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuoli suihkuun, what?
Taas yksi esimerkki kommentoijasta, joka ei näe oman suppean kuplansa ulkopuolelle. Jos vähän aikaa mietit, niin saatat keksiä ihmisryhmiä, jotka tarvitsevat suihkuun tuolia.
Tuo kommentoija kuuluu omituiseen ihmislajiin, jolle vain oma todellisuus on totta.
Kävin kerran kummallisen keskustelun Stockan myyjän kanssa. Halusin ostaa aterimille kuivatustelineen, jonka pohjassa ei olisi reikiä. Sellaisia ei ollut, mutta myyjä oli sitä mieltä, että reiällinen versio olisi oikein hyvä, koska tiskipöydältä vesi valuu kivasti altaaseen:
Samanlainen keskustelu käytiin toisaalla, kun ilmoitin, ettei minulla ole pakastinta: "Mutta onhan asunnoissa pakastin. Mutta onhan asunnoissa yleensä pakastin. Mutta kyllähän asunnoissa yleensä on pakastin." Tuli aika eteerinen olo, kun ei millään uskottu, että juuri minulla oli asunto, jossa ei ollut pakastinta.
Mutta kyllähän ihmiset yleensä pääsevät tuulettamaan ajatuksiaan muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuoli suihkuun, what?
Mutta kyllähän ihmiset yleensä pääsevät tuulettamaan ajatuksiaan muutenkin.
Toista 6-7 kertaa äläkä missään tapauksessa salli vaihtaa puheenaihetta.
Vierailija kirjoitti:
Meillä tuli muutama vuosi sitten taloyhtiön asuntoihin vempain, joka säätelee suihkun voimakkuutta. Vettä tulee heikommalla voimakkuudella kuin aikaisemmin, joten jos haluaa kunnolla puhtaaksi, menee suihkussa myös pidempi aika.
Käy useammin suihkussa, niin lika ei pääse pinttymään.
Meillä 4 henkeä asuu kolmiossa, koska vuokrat kalliita, asunnossa on tehty putkiremontti ja kylppärin 5 vuotta sitten remontoitu uusi katto homeessa. Ei kestä pikkuasunnot kosteutta mitä tulee perheiden suihkussa käymisestä ja pyykkien kuivatuksesta. Tässä kerrostalossa on myös omistusasuntoja.
Vierailija kirjoitti:
Meillä 4 henkeä asuu kolmiossa, koska vuokrat kalliita, asunnossa on tehty putkiremontti ja kylppärin 5 vuotta sitten remontoitu uusi katto homeessa. Ei kestä pikkuasunnot kosteutta mitä tulee perheiden suihkussa käymisestä ja pyykkien kuivatuksesta. Tässä kerrostalossa on myös omistusasuntoja.
Voi sijoittaja parkoja
En ymmärrä ap:n valitusta.
Uudet rakennusmääräykset nimenomaan edellyttä, että kylpyhuoneen tulee olla tietyn kokoinen, jotta sinne pääsee myös pyörätuolilla.
Ja kyllä niitä kylpyjakkaroita käytetään edelleen.
Kun hoitajat käyttävät vanhuksen suihkussa, esim. kotihoidossa. niin vanhus istuu sillä kylpyjakkaralla, kun hoitajat pesevät ja suihkuttaat hänet.
Eikä ne suihkukaapit ole koskaan minkään kartannon kokoisia olleet, nehän veisivät silloin suuren tilan kylpyhuoneen muusta tilasta.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä ap:n valitusta.
Uudet rakennusmääräykset nimenomaan edellyttä, että kylpyhuoneen tulee olla tietyn kokoinen, jotta sinne pääsee myös pyörätuolilla.
Ja kyllä niitä kylpyjakkaroita käytetään edelleen.
Kun hoitajat käyttävät vanhuksen suihkussa, esim. kotihoidossa. niin vanhus istuu sillä kylpyjakkaralla, kun hoitajat pesevät ja suihkuttaat hänet.
Eikä ne suihkukaapit ole koskaan minkään kartannon kokoisia olleet, nehän veisivät silloin suuren tilan kylpyhuoneen muusta tilasta.
Voisiko olla niin, että ap kirjoittaa asiasta juuri siksi, että hänen suihkutilansa on hänen tarkoitukseensa liian pieni?
Meillä oli edellisessä talossa suhku jonka mitat oli 1 ,2 x 1m. Just hyvä. Vaikka olen pieni tykkään kääntyillä ja peseytyä kunnolla enkä pidä siitä että osun suihkun seiniin
Nykyisessä on vain saunan pesuhuone missä tietty 2x3m tilaa
Pulleat rintalihakset, karvainen rinta, leveät hartiat, hoikka, pitkät paksut vaaleat latvoista luonnonkiharat hiukset, litteähkö masu, lihaksikkaat käsivarret, lihakset näkyvät ihon alta. Naisten päät kääntyvät kun liikun kaupungilla kireässä paidassa. Joo ihan tyytyväinen ulkonäkööni olen.
Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuoksi liikkunut vaan terveyden, kaunis kroppa tulee sivutuotteena.
Vierailija kirjoitti:
Pulleat rintalihakset, karvainen rinta, leveät hartiat, hoikka, pitkät paksut vaaleat latvoista luonnonkiharat hiukset, litteähkö masu, lihaksikkaat käsivarret, lihakset näkyvät ihon alta. Naisten päät kääntyvät kun liikun kaupungilla kireässä paidassa. Joo ihan tyytyväinen ulkonäkööni olen.
Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuoksi liikkunut vaan terveyden, kaunis kroppa tulee sivutuotteena.
Sinussa on paljon yököttäviä juttuja
No muuta asuntoon, jossa on reilusti tilaa. Ai, ei ole varaa?