Pieneksi jääneet vaatteet...
olen lihonut n. 10 kg nuoruusvuosistani. Minulla on kaapissa ihania vaatteita, kauniita mekkoja, kaikkea ihanaa ja olen niitä säästänyt ajatuksella että kyllä tässä vielä hoikistutaan takaisin.
Mutta painoni on nyt pysynyt tässä +10 kg ja koen syöväni normaalisti, ei siis ole odotettavissa hoikistumista ellen innostu urheilusta.
Nyt kerään kirppikselle vaateläjää ja en osaa päättää pitäisikö heivata nuo pieneksi jääneet vaatteet pois ahdistelemasta. Jos joskus laihdun, ehkä silloin muotikin on jo muutunut (tai minä niin vanha ettei nuortenvaatteet enää imartele) joten ostaisin sitten uudet. Mutta jos säästän, voin iloita kahta enemmän että säästyipä nekin rahat ja ihanat vanhat vaatteet tulee taas käyttöön.
Oletteko säästäneet pieneksijääneitä vaatteita? Oletteko mahtuneet niihin taas joskus ja kannattiko säästäminen?
Kommentit (9)
No vähän sama tarina. Ja alan kanssa pistää pois vaatteita.
Pistin loppuvuodesta kaikki pieneksi jääneet kierrätykseen. Seuraavana keväänä aloitin laihdutuksen BMI -> 30 -> 23 -> kaikki vaatteet uusiksi.
Isoiksi jääneitä en ole raskinut vielä laittaa kierrätykseen, kohta tulee neljä vuotta normaalipainoisena täyteen.
Muutaman iättömän tai erityisen hauskan mekon tai vaatteen olen pitänyt.
Ihan vaan sillä perusteella, että tytär saattaa ehkä joskus... Ehkä.
Mutta noin muuten pistän surutta liian pienet kiertoon. Jos tästä joskus laihtuu, niin ostan ilolla uusia. En ole ylipainoinen, mutten myöskään tyttövuosien mitoissa, enkä välttämättä koe tarpeelliseksi ollakaan.
Minä annoin kaikki pienet vaatteet pois kun tulin raskaaksi ja olin kuullut ettei niistä raskauskiloista pääse helposti. Nyt olen pienempi kuin ennen raskautta ja harmittaa tosi paljon että annoin ne vaatteet pois. Osa oli tosi ihania eikä ole varaa ostaa uusia tilalle! :/
Jos vain tilaa on, niin säästä.
Olen nyt luopunut isoista vaatteista sitä mukaa kun laihdun ja olen päättänyt että en liho enää takaisin.
Voin sanoa että kalliiksi tulee tämä laihtuminen vaikkei ole edes varaa uusia koko vaatekaappia. Eli suosittelen säästämään ne vaatteet! Ei kuitenkaan yli kolmea vuotta.
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 12:20"]olen lihonut n. 10 kg nuoruusvuosistani. Minulla on kaapissa ihania vaatteita, kauniita mekkoja, kaikkea ihanaa ja olen niitä säästänyt ajatuksella että kyllä tässä vielä hoikistutaan takaisin.
Mutta painoni on nyt pysynyt tässä +10 kg ja koen syöväni normaalisti, ei siis ole odotettavissa hoikistumista ellen innostu urheilusta.
Nyt kerään kirppikselle vaateläjää ja en osaa päättää pitäisikö heivata nuo pieneksi jääneet vaatteet pois ahdistelemasta. Jos joskus laihdun, ehkä silloin muotikin on jo muutunut (tai minä niin vanha ettei nuortenvaatteet enää imartele) joten ostaisin sitten uudet. Mutta jos säästän, voin iloita kahta enemmän että säästyipä nekin rahat ja ihanat vanhat vaatteet tulee taas käyttöön.
Oletteko säästäneet pieneksijääneitä vaatteita? Oletteko mahtuneet niihin taas joskus ja kannattiko säästäminen?
[/quote]
Minkä kokoisia vaatteita sinulla on jouten? Jos koko natsaa voisin hatkita ostaa jorain sinulta?
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 12:40"]Minä annoin kaikki pienet vaatteet pois kun tulin raskaaksi ja olin kuullut ettei niistä raskauskiloista pääse helposti. Nyt olen pienempi kuin ennen raskautta ja harmittaa tosi paljon että annoin ne vaatteet pois. Osa oli tosi ihania eikä ole varaa ostaa uusia tilalle! :/
Jos vain tilaa on, niin säästä.
Olen nyt luopunut isoista vaatteista sitä mukaa kun laihdun ja olen päättänyt että en liho enää takaisin.
Voin sanoa että kalliiksi tulee tämä laihtuminen vaikkei ole edes varaa uusia koko vaatekaappia. Eli suosittelen säästämään ne vaatteet! Ei kuitenkaan yli kolmea vuotta.
[/quote]
Lisään vielä että 10 kiloa on aika vähän (riippuen tietysti painostasi). Uskon että saat sen pudotettua jos haluat. :) Ehkä ne ihanat vaatteet motivoi?
Mulla on muutama laadukas klassinen vaate odottamassa kaapissa sitä, että ehkä joku päivä... Ne ei ole totaalisesti liian pieniä, nappi menee kiinni, mutta kiristää niin pahasti, että ei näytä eikä tunnu hyvältä eikä niitä just nyt voi pitää.
Laitoin kierrätykseen liian pienen paidan, ei kannata sinnitellä. Koska yläpäästä ei ainakaan koko pienene.
Säästin ja nykyään ne mahtuu, toki iso osa on sellaisia joita ei enää huvita käyttää kun mieli on muuttunut. Nyt on sitten kaapissa vuorostaan isoja ihania mekkoja joita pidän siellä pölyttymässä jos vaikka lihoan takaisin. Itsestäänhän se kutistuminen on kiinni. Minäkin ajattelin, että en laihdu ikinä koskaan millään, mutta ei se loppujen lopuksi ollutkaan niin vaikeaa.