Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka todennäköistä on, että minun pitäisi tuntea joku vaikeammin koronaa oireillut?

Vierailija
08.10.2021 |

Väkisinkin alkaa välillä epäillä omaa mielenterveyttään kun en tunne yhtään ihmistä, jolla olisi ollut minkäänlaisia oireita. Mietin olenko hullu kun uskon koronaan, ehkä se onkin huijausta. Vai olenko sekaisin kun mietin sen voivan olla huijausta. Kuitenkaan yli 10 hengen työryhmässäni kukaan ei ole tehnyt positiivista koronatestiä koko aikana (lähityötä enimmäkseen). Kukaan heidän perheenjäsenistään ei ole sairastunut. Olen kuullut vain huhuja joistain häistä, joissa moni sairastui, ilman oireita. Itse tai mieheni emme ole oireilleet tai tehneet pos. testiä. Eivät vanhempamme eivätkä sisarukseni enkä ole kuullut heidänkään tuttujensa sairastaneen koronaa. Meidän lapsemme ovat altistuneet koronalle monesti, mutteivät ole kertaakaan saaneet positiivista tulosta testeistä eikä mitään oireita ole ollut. Kuljen paljon julkisilla ja moni läheisesi asuu/käy töissä Helsingissä, jopa alueilla, joilla koronaennätyksiä. Lisäksi käyty kaupoissa, työpaikkaruokalassa, harrastuksissa... mistään noista en ole kuullut kuin korkeintaan muutamasta altistumisesta, hyvin harvasta tartunnasta ja kaikki ilmeisesti ilman, että tietäisin kenenkään saaneen (juurikaan) oireita? Eikö sen pitänyt helposti tarttua? Jos ihmisiä todella on koronan vuoksi tehohoidossakin ja kuollut, ilman että muuten niin olisi käynyt niin eikö minun nyt kuitenkin joku pitäisi tuntea, joka olisi saanut jotain oireita? Jos lähipiiriini lasken nyt ainakin nämä noin 30 henkeä, joiden kanssa olen usein kontaktissa, eikö heistä edes jonkun olisi pitänyt saada jossain vaiheessa oireita tai tuntea hyvin läheisesti joku, joka olisi saanut oireita? Eikö ole outoa?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla