Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tylsää kun ihmiset ei juhli pyöreitä syntymäpäiviään esim. viisikymppisiä

Vierailija
04.12.2014 |

Harmittaa kun ihmiset eivät viitsi järjestää enää kunnon bileitä. Viisikymppisiäkin lähdetään pakoon jonnekin ulkomaille. Itse järjestin melkein sadan hengen koko viikonlopun bileet ja siitä jäi muisteltavaa koko loppuelämäksi. Oli ihanaa juhlia oikein kunnolla elämäni tärkeiden ihmisten kanssa. Onko jonkinlaista itsekkyytä vallalla, kun ei haluta jakaa juhlahetkeä ystävien kanssa? Viisikymppiset on kuitenkin monella se viimeinen juhla, joloin jaksaa vielä kunnolla ottaa ilon irti. Kuusikymppiset on jo aika lailla toisenlaiset.

Kommentit (109)

Vierailija
1/109 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama huomio meidän tuttavapiirissä. Järjestettiin miehen kanssa yhteisen juhlat kun täytin 40 ja mies 50. Meilläkin vieraita n. 70 ja paljon ohjelmaa esiintyjiä ja bändi. Nyt huomaan, että vieraistamme kukaan ei ole järjestänyt mitään juhlia vaan häipyneet reissuun tai olleet ihan hiljakseen asiasta. Ihmettelen suuresti. Juhlat on niin ihania. Yksi elämän huippukohta häiden jälkeen.

Vierailija
2/109 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähät rahat käytetään mielummin itseensä ja omaan perheeseen, kun muitten kestitsemiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/109 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olis ensi vuonna nelikymppiset enkä kyllä ajatellut sen kummemmin juhlistaa kuin mitään muutakaan synttäriä. Vanhemmat ja siskon perheineen jos kutsuis kahville, niin se kai riittänee, näin toimin yleensäkin syntäreilläni.

Mutta kyllä itse osallistun mielelläni toisten juhliin ja järjestän mielelläni esim. perheenjäsenilleni juhlia. En vaan "osaa" järkätä juhlia itselleni.

Vierailija
4/109 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi järjestää juhlia, kun kutsutut tulevat vain siinä tapauksessa, että eivät keksi mitään muutakaan tekemistä? Ei tänä päivänä jakseta juosta missään turhissa kissanristiäisissä. 

Vierailija
5/109 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi, jos ei pidä juhlista? Minä ainakin inhoan väenpaljouksia ja kaikkea häslinkiä, enkä viihdy juhlissa. Miksi ihmeessä siis kiusaisin itseäni merkkipäivänä tekemällä jotain, josta en pidä? Juhlikoot ne, jotka siitä pitävät, ja jättäkää meidän muut rauhaan.

Vierailija
6/109 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 08:12"]Miksi järjestää juhlia, kun kutsutut tulevat vain siinä tapauksessa, että eivät keksi mitään muutakaan tekemistä? Ei tänä päivänä jakseta juosta missään turhissa kissanristiäisissä. 
[/quote]
Voi tsiisus, on sinulla ankea elämä! Onneksi minulla on vielä oikeita ystäviä. Minun viisikymppiset oli hauskat.

Vierailija
7/109 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 08:12"]

Miksi järjestää juhlia, kun kutsutut tulevat vain siinä tapauksessa, että eivät keksi mitään muutakaan tekemistä? Ei tänä päivänä jakseta juosta missään turhissa kissanristiäisissä. 

[/quote]

Ei pidä paikkaansa. Jos kutsut laitetaan ajoissa ja juhlapaikka on hyvä. Me laitettiin n. 40 kutsu ja yli kolmekymmentä saapui paikalle aveceineen.

Vierailija
8/109 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin innoissani järjestelin anopille 60-vuotis lahjaa ja pieniä juhlia, mutta sitten selvisi, että koko sanaa syntymäpäivä ei olisi saanut edes mainita eikä päivää juhlia. Tulipa hyvä fiilis kun olin kaiken järjestänyt anopin "iloksi" ja hän vain mököttää. Miksi ihmiset on niin lapsellisia ettei edes pyöreitä voi juhlia, kakki me kuitenkin vanhenemme, ei kai se mikään salaisuus ole? Mä ainakin haluan juhlia kunnolla jo elettyä elämää ja edessä olevia vuosia :)

Vierailija
9/109 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että juhlat sinulle on elämän huippukohta niin se ei sitä kaikille ole. Itse tykkään leipoa kakun ja juhlia ihan oman perheen kesken. Häätkin olivat kotona ja niissäkin oli melkein liikaa tekemistä. Inhoan kaikkea emännöimistä ja järjestämistä enkä tykkää olla minkään tapahtuman keskipiste. Toki viimeiset pyöreät oli vasta kolmekymppiset, että tiedä sitten muuttuuko mieli parissakymmenessä vuodessa. Ihmisiä on erilaisia, minulle häätkään ei ollut mikään elämän huippukohta vaan se elämä minkä saan viettää sen miehen kanssa. Ei juhlien järjestäminen ole mikään velvollisuus, kukin tehköön haluamallaan tavalla.

Vierailija
10/109 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhliin ja valmiiseen pöytään on kiva tulla, mutta pienempienkin kekkerien järjestäminen on tosi työlästä. Ja kallista. Olen samaa mieltä ap:n kanssa siitä, että olisi kiva jos ihmiset järjestäisi juhlia, mutta ymmärrän kyllä hyvin myös sen miksi monet eivät halua mitään järjestää tai haluavat käyttää rahat itseensä.

Vierailija
11/109 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli pari ystävää auttamassa juhlien järjestelyissä ja ruoka tuli pitopalvelusta. Itse juhlapäivänä ei tarvinnut kun saapua juhlapaikalle ja nauttia mahtavien ystävien seurasta, hyvästä ohjelmasta ja herkullisesta ruoasta. Totta tuokin, että jos olisi pitänyt kaikki hoitaa itse ja kotona järjestää, olisi ollut liian raskasta ja stressaavaa. 

Vierailija
12/109 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen niitä ihmisiä, jotka ei järjestä juhlia. Naimisiin mentiin maistraatissa, 40v olin töissä ja viisikymppisiä ei ole tarkoitus järjestää. Olen onneksi sen verran sinut itseni kanssa, että osaan elää siten, miten itse haluan. Eli jos en välitä järjestää juhlia, en niitä järjestä. Ei elämää kannata elää toisten halujen ja mielipiteiden mukaan. Minun juhlahetkeni ovat ihan muuta, kuin järjestetyt juhlat.

Vierailija
13/109 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 08:16"]

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 08:12"]

[/quote]

Ei pidä paikkaansa. Jos kutsut laitetaan ajoissa ja juhlapaikka on hyvä. Me laitettiin n. 40 kutsu ja yli kolmekymmentä saapui paikalle aveceineen.

[/quote]

Miksi te otitte tuon yhden kirjoittajan kommentin noin henkilökohtaisesti?? Ehkäpä kirjoittaja kirjoitti omasta itsestään, eikä mitenkään yleisesti. 

Vierailija
14/109 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin innoissani järjestelin anopille 60-vuotis lahjaa ja pieniä juhlia, mutta sitten selvisi, että koko sanaa syntymäpäivä ei olisi saanut edes mainita eikä päivää juhlia. Tulipa hyvä fiilis kun olin kaiken järjestänyt anopin "iloksi" ja hän vain mököttää. Miksi ihmiset on niin lapsellisia ettei edes pyöreitä voi juhlia, kakki me kuitenkin vanhenemme, ei kai se mikään salaisuus ole? Mä ainakin haluan juhlia kunnolla jo elettyä elämää ja edessä olevia vuosia :)

[/quote]

Olet kai kuin eräs sukulaiseni. Hänen äitinsä toivoi, ettei juhlia järjestetä, mutta niin vain nainen hössäsi ja hössäsi juhlia ja lopulta niistä tuli täysin katastrofi, koska juhlakalu ei olisi niitä halunnut. 

Sen verran täytyy kunnioittaa juhlan sankaria, että kuuntelee edes hänen toiveitaan. Kaikki eivät välitä keskipisteenä olosta, vaan nauttivat rauhasta ja esim. kakkukahveista lastensa kanssa.

Vierailija
15/109 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 08:19"]

Juhliin ja valmiiseen pöytään on kiva tulla, mutta pienempienkin kekkerien järjestäminen on tosi työlästä. Ja kallista. Olen samaa mieltä ap:n kanssa siitä, että olisi kiva jos ihmiset järjestäisi juhlia, mutta ymmärrän kyllä hyvin myös sen miksi monet eivät halua mitään järjestää tai haluavat käyttää rahat itseensä.

[/quote]

mutta menet silti mielelläsi muiden järjestämiin juhliin? Olsi kiva jos tässäkin jonkunlainen vastavuoroisuus toimisi. Ja jokainen järjestää oman näköiset juhlat, omien resurssiensa mukaan. 

Vierailija
16/109 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Me kaikki emme ole juhlaihmisiä. Ei se ole lapsellista, jos ei halua nököttää paikassa, jossa ei halua olla. Sinä pidät juhlista, mutta ilmeisesti anoppisi ei pidä, tai ainakaan ei halua omia juhlia. Kyllä minäkin mököttäisin, jos joku järjestäisi "kivaa" ilman minun lupaani ja haluani juhlia. 

Vierailija
17/109 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on varmaan niitä ihmisiä, jotka panee välit sukulaiseen poikki ja murjottaa, jos he eivät pidä isoja häitäkään, kun "OLISI NIIN KIVA JUHLIA"

Vierailija
18/109 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 08:04"]

Sama huomio meidän tuttavapiirissä. Järjestettiin miehen kanssa yhteisen juhlat kun täytin 40 ja mies 50. Meilläkin vieraita n. 70 ja paljon ohjelmaa esiintyjiä ja bändi. Nyt huomaan, että vieraistamme kukaan ei ole järjestänyt mitään juhlia vaan häipyneet reissuun tai olleet ihan hiljakseen asiasta. Ihmettelen suuresti. Juhlat on niin ihania. Yksi elämän huippukohta häiden jälkeen.

[/quote]

Ehkä nostitte tuttavapiirissänne riman niin korkealle, ettei muut viitsi järjestää ollenkaan.

Vierailija
19/109 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 08:27"]

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 08:19"]

[/quote]

mutta menet silti mielelläsi muiden järjestämiin juhliin? Olsi kiva jos tässäkin jonkunlainen vastavuoroisuus toimisi. Ja jokainen järjestää oman näköiset juhlat, omien resurssiensa mukaan. 

[/quote]

Hassu ajatus, että jos kutsutaan juhlaan, on pakko itse vastavuoroisuuden takia järjestää juhlat. Eli jos olet pitänyt isot häät, on kaikkien vieraiden järjestettävä isot häät, jotta vastavuoroisuus toteutuu. Pidätkö kenties tilastoa muiden juhlista ja lasket, monet juhlat tuttavasi ja sukulaisesi ovat sinulle velkaa?

Kyllä nämä ovat ihan juhlanjärjestäjän omalla vastuulla ja hän ei voi velvoittaa vierataan pitämään vastikkeeksi juhlia, jotta hän saa n.s velkansa takaisin.

Vierailija
20/109 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa olla missään keskipisteenä. Meillä ei suvussakaan harrasteta edes lahjojen antamista (joulu yms.) muille kuin lapsille ja pyöreinä vuosina. Muutaman läheisen kanssa hörpätään kakkukahvit, siinä se. Bändiä on turha kuvitella paikalle meikäläisen palkoilla ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan