Miten aikuin naisen kannattaisi aloittaa meikkaaminen?
Olen päälle 30-vuotias lestadiolaisnainen. En ole ikinä meikannut ja kaikki siihen liittyvä on minulle vierasta. Minua on kuitenkin alkanut tympimään tämä meikkaamattomuuteni. Mistä kannattaisi aloittaa? Hävettää aloittaa meikkaaminen näin myöhään ja tehdä samat virheet meikkaamisessa kuin nuoret teinit...
Kommentit (52)
Näin minäkin luulen. Otin salaa myös kapselin, sitä ei huomaa kukaan. Mies oli tyytyväinen.
T. Se edellinen lestadiolainen
Eikö ole aika säälittävää SALAA meikata ja SALAA ehkäistä? Noista korkeintaan jälkimmäinen kuuluu vähän puolisollekin, mutta kenelläkään muulla ei pitäisi olla asiaan mitään sanomista.
Lestadiolaisperheessä kasvanut lestadiolaistraumatisoitunut kirjoitti:
Eikö ole aika säälittävää SALAA meikata ja SALAA ehkäistä? Noista korkeintaan jälkimmäinen kuuluu vähän puolisollekin, mutta kenelläkään muulla ei pitäisi olla asiaan mitään sanomista.
Minä en ehkäise salaa vaan olen kertonut sen läheisilleni jos se luontevasti on tullut puheeksi. Meikkiä aion käyttää hillitysti koska olisi tosi hassua jos yhtäkkiä olisin tosi räikeässä meikissä. En edes pidä vahvaa meikkiä kauniina ainakaan itselläni. T.ap
Katso youtubesta ”ei meikkiä-meikki” -ohjevideoita, löytyy tuolla hakusanalla. Ideana on tehdä niin luonnollinen meikki ettei näytä meikatulta.
Suosittelen kääntymään myös ammattilaisen puoleen, hän osaa neuvoa sopivat tuotteet ja värisävyt.
Harjoittele meikin tekoa monta kertaa kotona ennen kuin meikkaat ulos lähtiessä. Meikkaa hyvässä valossa, luonnonvalo paras, ja katso lopputulosta usean peilin avulla monesta kulmasta. Näet siinä miten hyvin meikki onnistui ja näyttääkö jokin kohta oudolta.
Se, millä tuotteilla kannattaa aloittaa riippuu siitä mitä haluat peittää ja mitä korostaa. Jos sinulla on hyvä ja tasavärinen iho, et tarvitse peittäviä ihon meikkituotteita. Jos haluat kuitenkin meikata ihon luonnollisen näköiseksi, on siihen olemassa paljon erilaisia läpikuultavia voidemaisia tai puuterimaisia tuotteita. Jos sinulla on tummat ja tiheät kulmakarvat, et luultavasti tarvitse kulmakynää. Jos sinulla on suorat ripset, niin opettele käyttämään ripsentaivutinta ja laita ripsiväri taivutettuihin ripsiin. Jokin luonnollinen ja vaalea beige tai ruskea luomiväri voisi sopia. Poskipunaa voi laittaa kevyesti, ja huuliin jotain läpikuultavaa ja luonnollisen väristä huulipunaa.
Katso ensin muutama ohjevideo, käy sitten ammattilaisen luona valitsemassa oikeat värisävyt joka tuotteelle ja harjoittele ja kokeile meikin tekoa kotona.
Hanki myös hyvä puhdistustuote jolla saat meikin pestyä pois. Ehkä käytätkin kosteusvoidetta, seerumia tms. ihon kosteuttamiseen?
Meikkivälineet, kuten meikkisiveltimet ja sienet pitää pestä säännöllisesti. Itse käytän Marseillesaippuaa tähän tarkoitukseen.
Vierailija kirjoitti:
30-vuotias on nuori nainen, ei mikään aikuinen nainen, aikuisella tarkoitetaan näissä yhteyksissä sellaista viiskymmentä täyttänyttä.
Sopii mennä instagramiin katselemaan meikkausvihjeitä. Kyllä siellä ihan kohtuurajoissa pysyviäkin on, yksi saksalainen nainen esim. pitää ihan sellaista ig-tiliä jonka meikkiohjeet sopivat arkipäivän meikkiin, ei siis mitään sotamaalauksia.
Sitten on tietty jotain jossa tehdään kunnon juhlameikit jokaisessa postauksessa. Mut ihan kivoja nekin. Yksi brittinainen esim.
Joo noilla ohjeilla hyvin löytyy kyseiset tyypit 🤣
Vierailija kirjoitti:
Älä aloita meikkaamista jos miestä olet etsimässä.
Ilman meikkiä on miehille näkymätön.
Meikkausvinkkejä aloittelijoille?
Pohja sekä poskipuna ja luomivärit.
Miten tehdä helppo näyttävämpi meikki?
Meitä on varmaan enemmänkin meitä lestadiolaisnaisia jotka meikkaavat kevyesti. Luulen että tämä meikkaamattomuus alkaa pikkuhiljaa painua unholaan. Samoin kuin ehkäisemättömyys. Uudet sukupolvet eivät enää ota näitä juttuja yhtä tosissaan kuin aiemmat sukupolvet. T.ap