En pidä siitä, kun vartaloani arvostellaan
Toimin julkisessa työssä ja vartaloani on arvosteltu muun muassa tällä keskustelupalstalla. Pyydän teitä lopettamaan ja antamaan ihmisille kehorauhan. Kiitos.
Kommentit (35)
Tissikuvia kiitos. En arvostele vaan leikin.
Muistan, kun ammattikorkeakoulussa oli joskus joidenkin tilaisuuksien jäljiltä aulaan jäänyt pöydälle esille jotain leivoksia. Heti oli eräät tyttelit kinuamassa opettajilta, että saadaanko syödä nuo pois. Sitten seuraavalla oppitunnilla suunnittelivat, että mitähän suklaista sitä leipoisi tyttöjen iltaan. Pohdin vaan, että taisi olla aika suurikokoisten tyttöjen ilta, kun joista koulun tuolista huomasi, että niillä on istunut vähän tuhdimpi tyttö.... yäk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole julkisuuden henkilö, enkä läski. En silti halua että ulkonäköäni arvostellaan, edes positiivisessa mielessä.
Ei kiinnosta kuulla onko takamus 10+ vai 8,5 jonkun mielestä. Eikä kiinnosta onko reidet liian hoikat vai liian lihaksikkaat. Tai pitäisikö tissien olla pienemmät vai isommat.
Enkä halua kuulla miten hyvä etten ole "päästänyt itseäni lihomaan".
Voisiko sen pyytämättä arvostelun jättää pois? Riippumatta onko arvio hyvä vai huono?
Kyllä minua arvosteltiin koko yläasteaika, vaikka en mitään arvostelua keneltäkään pyytänyt. Nimittäin tytöt katsoivat oikeudekseen kauhistella miten lyhyt/laiha/lapsellisen näköinen jne. olin. Ja kommentoida vielä siihen päälle, että "tuon kanssa ei kukaan olisi" vaikka en ollut kiinnostunut tietämään haluaako vai eikö kukaan olla minun kanssa. Miksi mä en siis saisi arvostella naisia?
t. kiltti poika (nykyään jo mies)
Jos sua ei kiinnostanut kuulla (etkä halunnut kuulla) muiden mielipiteitä, miksi jatkat samaa?
Mua kiusattiin yläasteella kun olin liian laiha. Ja kuulin pojilta ettei tuollaista laitaa voi panna edes paperipussin kanssa.
Opin siitä sen, etten arvostele muita. Harmi että sinä kostat muille sen mitä joku on tehnyt sinulle.
t. entinen laiha lauta (nyt jo rinnat kasvaneet)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole julkisuuden henkilö, enkä läski. En silti halua että ulkonäköäni arvostellaan, edes positiivisessa mielessä.
Ei kiinnosta kuulla onko takamus 10+ vai 8,5 jonkun mielestä. Eikä kiinnosta onko reidet liian hoikat vai liian lihaksikkaat. Tai pitäisikö tissien olla pienemmät vai isommat.
Voisiko sen pyytämättä arvostelun jättää pois? Riippumatta onko arvio hyvä vai huono?
Kyllä minua arvosteltiin koko yläasteaika, vaikka en mitään arvostelua keneltäkään pyytänyt. Nimittäin tytöt katsoivat oikeudekseen kauhistella miten lyhyt/laiha/lapsellisen näköinen jne. olin. Ja kommentoida vielä siihen päälle, että "tuon kanssa ei kukaan olisi" vaikka en ollut kiinnostunut tietämään haluaako vai eikö kukaan olla minun kanssa. Miksi mä en siis saisi arvostella naisia?
Jos sua ei kiinnostanut kuulla (etkä halunnut kuulla) muiden mielipiteitä, miksi jatkat samaa?
Mua kiusattiin yläasteella kun olin liian laiha. Ja kuulin pojilta ettei tuollaista laitaa voi panna edes paperipussin kanssa.
Opin siitä sen, etten arvostele muita. Harmi että sinä kostat muille sen mitä joku on tehnyt sinulle.
t. entinen laiha lauta (nyt jo rinnat kasvaneet)
Koska kostamattomuudella en saavuta mitään. Ei minulle tule siitä yhtään sen parempi olo vaikka olisin hiljaa. Lisäksi läskit ämmät kuvottavat minua.
Vanhoina hyvinä aikoina kehopositiiviset läskilöllykät suljettiin sirkusten häkkeihin ja niitä kierrätettiin kaupungista toiseen varoittavana esimerkkinä siitä, kuinka käy, kun antaa periksi hetkellisille mielihaluille.
*/
Vierailija kirjoitti:
Jotkut typeryksethän olettavat että arvioinnin kohdetta KIINNOSTAA heidän mielipiteensä. Siis wtf? Että kiitollinen ja onnessaan pitäisi olla, kun joku random kertoo että täytät hänen henkilökohtaisen vaatimuslistansa? :D Tai toisinpäin, kyllä nyt jatkossa alan laittaa naamaani poskipunaa kun joku Ritva neuvoo että näyttäisin siten pirteämmältä. Tietynlaista kontrollointia ja vallankäyttöyritystä tuollainen on, ei mitään muuta. Joskus voi olla kyse kyllä vaan heikoista sosiaalisista taidoistakin, näille löytyy armoa.
Aina puhutaan kehorauhasta, mutta ei normaalien oikeudesta saada rauha silmilleen kaiken maailma ihraällötyksiltä.
Kehopositiivinen saa päivän vitamiiniannoksensa hedelmäkarkeista.
Kehopositiivisen vastakohta ei ole kehonegatiivinen vaan NORMAALI.
Vierailija kirjoitti:
Niin kaunista, niin kaunista. Sara julkaisee tissikuvan, Sara saa törkyviestin, Sara uhriutuu ja ärähtää, Iltalehti tekee lööpiin ja sama taas seuraavalla viikolla. Huomiohuoraamista kauneimmillaan.
Ja koko homman mahdollistaa lukijat jotka sitä klikkaa ja vielä palstoillakin siitä jorisee päivät pitkät.