Luottamusmiehet! Kuuluuko teidän tehtäviinne tarkkailla, että työntekijät eivät venytä taukojaan?
Kommentit (10)
Muita?
Minulle työnantaja sanoi tänään aivan vakavalla naamalla, että se olisi oikeastaan minun tehtäväni (en ole luottamusmies vaan eräänlainen yhteyshenkilö työntekijäliittoon).
Luottamusmies on työntekijän puolella. Jos sun esimies ei sitä tiedä ni se on melko kujalla.
Voit vastaa sille työnantajalle että sun tehtävä on pitää yhteyttä liittoon ja ajaa työntekijöiden etua, eikä kytätä ketään. Että esimiesten tehtävä on kytätä, mikromanageerata ja häiritä työntekoa ääliömäisillä jutuilla.
kapitalisti ei maksais työntekijälle palkkaa ellei sen olis pakko
Ei kuulu.
Mutta toki minun on hyvä tietää, jos työntekijä siihen syyllistyy. Miten muuten voin ohjeistaa oikeat toimintamallit?
Olen toki työntekijöiden edustaja, olen tarvittaessa paikalla mm. varoituksen antamistilaisuudessa. Mutta en minä ala valehtelemaan työntekijän puolesta, jos rike on tapahtunut ja tosi.
T. Luottamusmies ja työsuojeluvaltuutettu
Ei, mutta ei kannata kannustaa työntekijöitä rikkomaan liittojen sopimuksia. Kahvitauollakin on sovittu mittansa.
Vierailija kirjoitti:
Luottamusmies on työntekijän puolella. Jos sun esimies ei sitä tiedä ni se on melko kujalla.
Niinpä. Sanoin hänelle, että en minä ole työnantajan edustaja! Työnantaja jotenkin hätkähti. Ihan käsittämättömän kujalla tai sitten yrittää valehdella todella kovaa.
Itsekään en asiaa tosiaan tiennyt, koska en ole varsinainen luottamusmies, enkä ole koskaan käynyt liiton koulutuksissa. Mutta jotenkin järkikin jo sanoisi että…
Ap
Työnantajan ongelma jos ei työntekijät noudata työaikoja. Siihen on keinot, voi antaa varoituksia ja lopulta irtisanoa tai laita kellokortti taukokämpän oveen ja vähennät palkasta.
Entinen pikkupomo kirjoitti:
Ei, mutta ei kannata kannustaa työntekijöitä rikkomaan liittojen sopimuksia. Kahvitauollakin on sovittu mittansa.
ei, se mitta ei ole sovittu. se on kapitalistien päättämä ja sanelema.
Nimenomaan kannustamme siihen, että taukoja venytetään. Se on ihan oikein kapitalismille, jos viidentoistaminuutin kahvitauko venyy kahteenkymmeneen minuuttiin.