Mitä totuuksia elämästä opit asuessasi kerrostalossa?
Minä aloitan, kerron mitä olen oppinut kerrostalossa jossa seinät on paperia. Supernanny-tyyppinen huudatusunikoulu ei toimi. Mukula ei huuda kolmea iltaa ja nukahda sitten itsekseen siitä lähtien kun vain vinkkaatkin nukkumaanmenoajasta. Päin vastoin, mukula huutaa siitä lähtien joka ilta kun sille tielle on lähdetty. Bonuksena äitikin huutaa sitten joka ilta. Ja naapurit kiittää, ihan v**i.
Kommentit (36)
Olen oppinut sen, että pidän kerrostaloasumisesta. En muuttaisi enää kirveelläkään muuhun kuin kerrostaloon. Helppoa ja mukavaa asumista.
pidän elämästä ympärillä ja siitä että lapsilla on aina kavereita pihapiirissä. Ristiriitoja voi välillä tulla, mutta silti on mielestäni mukava tapa elää. Naapureiden kanssa on tullut vietettyä paljon aikaa, grillailtua kesäisin yms. koska ihan käytännön syistä se on helppoa. Ei tarvitse sopia etukäteen kalenterin kanssa, vaan se vaan tapahtuu luonnostaan. Sen lisäksi kukaan ei tiedä toisistaan kuitenkaan liikoja, ei ole velvollisuuksia tai "taakkoja", kuten sukulaisten tai pitkäaikaisten ystävien kanssa (jotka toki on rakkaita myös). Eläminen on helppoa, melko edullista ja vaivatonta. En vaihtaisi.
Iso osa ihmisistä ovat itsekkäitä laiskoja omaa napaa tuijottavia juntteja. Tässä esimerkki: kun asuimme kerrostalossa, oli sen pihalla iso roskakatos jossa oli noin kymmenkunta roska-astiaa. No niihin kahteen ensimmäiseenhän (jotka olivat lähinnä porttia) ne kaikki roskat piti laittaa. Surkuhupaista, että ne kaksi ekaa olivat niin täynnä, ettei kansi mennyt kiinni. Mutta kun ei voi ottaa muutamaa askelta enempää ja viedä pikkuisen pidemmälle niitä roskia. Asia ei muuten olisi kiinnostanut, mutta kun varikset kävivät etsimässä lounasta näistä avonaisista roskiksista ja levittivät ne siihen pihapiirii.
Ei nyt mikään maata järisyttävä asia, mutta kyllähän tuollainen pistää ketuttamaan pidemmän päälle.
Sen, että huomautuslappu omalla nimellä ei ole suoraselkäistä vaan hölmöä.
Että televisioiden lähetykset eivät tule täsmälleen yhtä aikaa. Tai sitten käyttivät jotain muuta lähdettä, mutta viime jääkiekon MM-kisojen aikaan tuuletukset kuului naapurista ennen kuin meidän telkussa tekivät maalin.
Opin, että mäyräkoira ei opi olemaan haukkumatta kaikkea mikä liikkuu (ihmiset 50 m säteellä, koirat 150 m säteellä), jos sitä kieltää lässyttämällä oikein pehmeästi "eeeei hauuuku.."
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 10:12"]
Että televisioiden lähetykset eivät tule täsmälleen yhtä aikaa. Tai sitten käyttivät jotain muuta lähdettä, mutta viime jääkiekon MM-kisojen aikaan tuuletukset kuului naapurista ennen kuin meidän telkussa tekivät maalin.
[/quote]
Tuo on varmasti ollut TODELLA ärsyttävää :D
Naapurit eivät vain ole idioottimaisempia kuin mitä kuvittelin, vaan he ovat idioottimaisempia kuin mitä voin koskaan kuvitella.
Karaokeintoilija on parempi vaihtoehto naapurina kuin bilettävä narkomaani. Yöllä käyvä pesukone ei ole vakavaa, vaimon hakkaaminen sen sijaan on.
Tiedättehän ne pienet muovikirjaimet joilla asukkaan nimi lukee ovessa? Opin että ä-kirjaimet ovat harvinaisia ja kalliita. Vaihdoin siis itse nimen tyyliin Määttälä omaan nimeeni, kun kyllästyin odottamaan että talkkari sen tekee. Välittömästi alkoi vaatia niitä kirjaimia takaisin, varsinkin äätä, koska ne on jotenkin spesiaaleja.
Opin myös että ainakin vielä 10 vuotta sitten taloyhtiössä voi toimia Taalasmaa-tyyppinen talkkari, joka itse moppaa raput ja rouvansa kanssa lakaisee luudalla pihaa jne. Ei siis ollut mitään kiinteistönhuoltoyhtiötä, vaan vanhan ajan talonmies. Oli muuten harvinaisen äksy, tyly ja inhottava papparainen.
En mitään. Olen asunut tässä 2 vuotta enkä tiedä yhtään ketä edes samassa rapussa asuu. Eikä haittaa yhtään:)
Että pahin paskanhaju voi tulla hissistä.
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 13:55"]
Tiedättehän ne pienet muovikirjaimet joilla asukkaan nimi lukee ovessa? Opin että ä-kirjaimet ovat harvinaisia ja kalliita. Vaihdoin siis itse nimen tyyliin Määttälä omaan nimeeni, kun kyllästyin odottamaan että talkkari sen tekee. Välittömästi alkoi vaatia niitä kirjaimia takaisin, varsinkin äätä, koska ne on jotenkin spesiaaleja. Opin myös että ainakin vielä 10 vuotta sitten taloyhtiössä voi toimia Taalasmaa-tyyppinen talkkari, joka itse moppaa raput ja rouvansa kanssa lakaisee luudalla pihaa jne. Ei siis ollut mitään kiinteistönhuoltoyhtiötä, vaan vanhan ajan talonmies. Oli muuten harvinaisen äksy, tyly ja inhottava papparainen.
[/quote]
Miksen tajunnut tuota kirjainjuttua nyt ollenkaan? Siis teit mitä?
Vuokralaisella ja osakkeen omistajalla on eri oikeuksia.
Pelastustie on vain tie. Siihen saa parkkeerata auton. Vierasparkit ovat liian kaukana ja siksi pelastustie on juuri sopiva paikka autolle.
Tupakoida ei saa siinä missä on tuhkis (loogisesti ajatellen kyllä saisi) ja siihen tuhkikseen ei saa tupakantumppeja laittaa. Jos laitat, alat sitä myös tyhjäämään ja siivoamaan säännöllisesti. Tuhkis on samaa mallia mitä kauppojen edustoilla, avaimella aukeaa.
Ikkunaa saa pitää auki ympäri vuorokauden paukkupakkasilla. Varsinkaan osakkeen omistajien patterit ovat immuuneja halkeamiselle.