Miehelle puhuminen samaa kuin puhuisi ilmalle
Poikaystäväni kanssa kommunikointi tuntuu nykyään olevan hyvin yksipuolista. Välillä hän ei vastaile ollenkaan viesteihin, tai vastaukset on osasta 'uuuu', 'hahhah','jep' yms. Yhdessä ollessamme hän räplää usein puhelintaan. Minulla on paljon koulustressiä ja koulu on minulle tärkeää ja hän toteaa vain 'älä puhu kouluasioista,älä stressaa'. Nykyään hänen tympeä käyttäytymisensä saa minulle tunteen, että hänelle enää ei huvita avautua minkäänlaisista asioista, eikä hän koskaan kysy miten voin.
Kuitenkin hänen asiansa ovat tärkeitä ja niistä puhutaan- kuntosaliharrastus ja kehonmuokkaus. Olenko vain vaativa vai onko mieheni itsekäs? Tuntuu että omalle poikaystävälle kuitenkin pitäisi pystyä avautumaan asiasta kuin asiasta.
Kommentit (15)
Olenkin miettinyt että pitäisikö vain hyväksyä tilanne :D olen sanonutkin hänelle että tuntuu ettei hänen kanssaan voi samalla tavalla jakaa kaikkia asioita kun ennen mutta hän ei sanonut asiaan juuta eikä jaata.. - ap
Tiedän paljon vastaavanlaisia miehiä, silti tuntuu käsittämättömältä että naiset hiljaa hyväksyvät tilanteen. Yrittäkää edes ratkaista tilanne jollain tavalla tai hakekaa toinen kumpani, sillä meitä toisenlaisiakin miehiä on olemassa.
Jos on kuvottava möykkykäsi ni sen aivot on pehmenneet kaikista mömmöistä millä se pullistaa lisää rumia möykkyjä käsiin.
Olen kuullut ja kokenut että tuollaisia miehiä on paljon, osa naisista puuttuu asiaan ja osa vain juurikin sopeutuvat tilanteeseen jne. Kumpi sitten lie parempi tapa...:s
Miestä kiinnostaa omat asiansa, ei sinun asiasi.
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 21:51"]
Tiedän paljon vastaavanlaisia miehiä, silti tuntuu käsittämättömältä että naiset hiljaa hyväksyvät tilanteen. Yrittäkää edes ratkaista tilanne jollain tavalla tai hakekaa toinen kumpani, sillä meitä toisenlaisiakin miehiä on olemassa.
[/quote]
Ei tuollaisissa miehissä ole mitään vikaa, jos on itse samanluontoinen riittävästi. Minä en tiennyt olevani kun yhteen mentiin, mutta löysin itsestäni sisäinen introvertin erakon ja nykyään en todellakaan voisi kuvitella muunlaisen miehen kanssa olevani. Ihanaa, kun saa käytännössä olla kuin yksin, paljon rauhassa omien ajatustensa kanssa, vaikka asuu toisen kanssa saman katon alla. Luulen, että puheliaampi voisi alkaa jopa ahdistaa.
t. 2
Minäkään naisena en aina kuuntele, on niin paljon itselläni asiaa. Kuulen ainoastaan positiiviset asiat, valikoiva kuulo.
Ensi lukemisella ajattelin että miehesi olisi introvertti, ja sinä ekstrovertti. Mutta kun luin tarkemmin, niin kävi ilmi että miehesi on itsekäs mulkero. Itsensä kouluttaminen ja tulevaisuuden järkiperäinen suunnittelu on tärkeää, toisin kuin kehonmuokkaus. Keskity vaan siihen kouluun, koulutus on jäljellä senkin jälkeen kun parisuhde lopahtaa.
Ei sitä kiinnosta opinnot. Eikö tämä ole päivänselvää? Lisäksi vaikka itsekin opiskelen en koskaan puhu kouluasioista naisten kanssa. Se on tylsä puheenaihe.
Kun kyse olisikin vaan opiskeluasioista,mutta tuntuu että muistakin itselle tärkeistä asioista puhumiseen ei saa vastaukseksi juuri mitään (esim. jos kerron olevani allapäin tai jotain mukavaa asiaa on tapahtunut) - ap
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 23:12"]Kun kyse olisikin vaan opiskeluasioista,mutta tuntuu että muistakin itselle tärkeistä asioista puhumiseen ei saa vastaukseksi juuri mitään (esim. jos kerron olevani allapäin tai jotain mukavaa asiaa on tapahtunut) - ap
[/quote]
No tässä tapauksessa hän saattaa olla tylsistynyt sinuun.
Tuollaista minun miehenikin kanssa puhuminen on. Hän kun on sellainen sisäänpäin kääntynyt introvertti, joka on lähinnä omissa ajatuksissaan tai tietokoneella, eikä niin välitä puhekommunikoinnista jos ei ole oikeasti konkreettista asiaa. Hän on tosin siinä erilainen kuin sinun poikaystäväsi, ettei hän selitä omista jutuistaankaan.
Minua ärsytti asia jossain vaiheessa mutta olen siihen hyvin sopeutunut. Minusta on vuosien myötä itsestäkin tullut sellainen etten niin välitä puhua, on hyvä vaan olla hiljaa kun ei ole tärkeää konkreettista asiaa. Tuollaiseen VOI siis sopeutua, ainakin jos on itsekin introverttiin päin kallellaan, mutta toisaalta eihän sitä pakko ole, kyllä sinä voit sen miehen kanssa suoraan ottaa puheeksi tuon ongelman että kun tuntuu ettei häntä kiinnosta ollenkaan sinun jutut.