Mitä ruokaöljyjä käytätte?
Olen hukassa näitten öljyjen suhteen, mistä tietää, ettei öljy ole geenimanipoloitu jne? Mikä oljy pasras, ettei maistu pahalle ?
Kommentit (18)
Rypsiöljy ei maistu käytännössä miltään. Oliiviöljyissäkin on hyvin mietoja versioita. Pullon kyljestä lukemalla löytyy tarkempia tietoja.
Riippuu mihin käyttötarkoitukseen, mutta itse käytän voita, oliiviöljyä, kookosöljyä ja avokadoöljyä
Paistamiseen aurinkokukkaöljyä vaan.
Oliiviöljyä käytän kylmiin ruokiin, kuten salaatteihin. Parhaiten kuumuutta kestää kookos- ja auringonkukkaöljy, joten käytän auringonkukkaöljyä paistamiseen kuumalla pannulla.
Rypsiöljy on siitä kiva että se ei maistu miltään eli sopii kaikkeen.
Yleensä käytän voita tai oliiviöljyä. Mua ei kyllä haittaa vaikka olisi geenimanipuloitua.
Rapsiöljyä käytän. Ei ole pahaa mun mielestä, mutta en voi toki muiden puolesta puhua.
Vierailija kirjoitti:
Rypsiöljy kelpaa ainakin minulle ruuan paistamiseen.
Niin minustakin, nimenomaan paistamiseen.
Salaattikastikkeisiin käytän oliviiöljyä pohjana.
Itse pidän kyllä oliiveista ja käytän niitä salaatteihin ja pizzohin ja suolapaloihin, mutta oliiviöljy sinänsä ei minusta ole minkään makuista, tarkoittaa sitä, että en pidä sen mausta ollenkaan.
Liitin rapsia. Parasta enkä maksa tyhjästä
Rypsiöljyä,oliiviöljyä,valkosipuli-oliiviöljyä.
Vierailija kirjoitti:
Paistamiseen aurinkokukkaöljyä vaan.
Lisään vielä että, esim. kanat paistan öljyssä, mutta kalat aina voissa.
Kookosöljystä on saatavilla neural-versio, joka ei maistu miltään. Myös ainakin rypsi-, rapsi- ja auringonkukkaöljy ovat neutraaleja eli ei makua juurikaan.
Mulla on vähän eri tarkoituksiin eri öljyt.
Esim. majoneesin tekoon ei oliiviöljy käy, joten siksi on rypsiöljyä ,v aikka muuten pääasiassa oliiviöljyä käytänkin.
lisäksi on esim. salattien joukkoon seessamöljyä
Paistamiseen yleensä voita, tai sitten rypsiöljyä, jos ruokaan ei voinmaku sovi. Oliiviöljyn käyttötarkoitus vaihtelee öljyn mukaan, mulla on ihanaa tuorepuristettua (kylmäpuristettua) oliiviöljyä suoraan tuottajalta, ja sitä voi juoda suoraan pullonsuusta, se on niin hyvää... Sitä ei hukata mihinkään ruuanlaittoon, vaan leivän päälle tms. herkutteluun. HYVÄN leivän päälle.
Rypsiöljyä tai perusoliiviöljyä käytän ruuanlaittoon, eivät maistu miltään. Seesamöljyä käytän hummukseen, kun en viitsi ostaa tahinia. Joskus mausteena johonkin aasialaistyyppiseen sapuskaan.
Munkkien paistoon tms. raskaaseen friteeraukseen kookosöljyä (eli kookosrasvaa, ei se koskaan ole juoksevassa muodossa) tai hui kauhistus! munkkirasvaa.
Rypsiöljy kelpaa ainakin minulle ruuan paistamiseen.