Maailmankaikkeuden on pakko olla äärellinen, joska muuten yötaivas olisi läpeensä valkoinen
Kun tähtiä olisi jokaisessa suunnassa äärettömästi
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Kai olette muistaneet ottaa rokotteen?
Minä muistin ja sydänlihastulehduksen välttämiseksi en mennyt lenkille vaan tulin tänne kirjoittelemaan. Ehkä jo ensi viikolla uskaltaa taas liikkua enemmän. Tällainen varoaika on hyvä pitää.
Mikä on se tila, johon universumi koko ajan laajenee?
Vierailija kirjoitti:
Tuo todistaa vain sen, että havainnoitava maailmankaikkeus (se osa maailmankaikkeutta josta valo on ehtinyt tänne) on äärellinen.
Tai tarkemmin ottaen sen, ettei siinä ole äärettömästi tähtiä
Tämä on varma tieto:
Maailmankaikkeus on ääretön mutta tähdet ehtineet levitä vain äärellisesti. Tähtien ulkopuolella siis vain pimeää tyhjiötä kuten avaruudessa yleensäkin tähtien välissä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on se tila, johon universumi koko ajan laajenee?
Ymmärryksesi on rajallinen. Ei ole tilaa MIHIN universumi laajenee. Itse tila laajenee.
Itse asiassa tuo ei todista mitään. Koska valolla kestää kulkea tänne niin on mahdollista, että todellisuudessa joka puolella on tähtiä, mutta niiden syntyminen ei ole vielä näkynyt täällä. Ja lisäksi vielä se, että kaikki tähdet, joita näemme ovat linnunradan tähtiä, vaikka on niitä muissakin galakseissa... Ne vain ovat liian kaukana paljain silmin havaittaviksi.
Joo-o itse en siis usko maailmankaikkeuden olevan ääretön, mutta ihan muilla perusteilla
Maa on litteä ja alienit vihreitä ukkojaAaAaAA
Down.
Aivan järjettömän typerä aloitus, eikä mene edes huonosta trollauksesta.