Simputusta työpaikalla
Onko muiden työpaikoilla simputusta? Onko normaalia, että esimies vahtii kellon kanssa ruokatunnit ja kahvitauot, tietää aina paremmin mitä pitää tehdä, jos teet tätä niin käskee tekemään tuota vaikka se "tämäkin" oli tärkeää ja vastuullasi. Työpaikka vaatii joustoa työvuoroihin mutta tarpeen mukaan ei itse jousta. Jos myöhästyt viisi minuuttia (tapahtuu äärimmäisen harvoin) tai joudut lähtemään pois lapsen sairastuttua, vaaditaan tekemään menetetty aika takaisin. Jos menee ylitöiksi ni sen saa takaisin esimiehen päättämänä ajankohtana "joskus ensiviikolla". Lapsesta pitää olla aina lääkärintodistus tai pitää tehdä takas. Vuosilomistakin saa aina tapella, esimies haluaisi päättää niistäkin. Palkattomia vapaita ei saa.
Onko tämä normaalia? Kertokaa kokemuksia.
Kommentit (2)
Eikö se ole ihan itsestäänselvyys, että töistä ei saa myöhästyä eikä taukoja venytetä??????? Oon tosin vielä aika nuori, 25v, ja ollut työelämässä vasta 7v että ehkä mä en vaan tiedä vielä tarpeeksi...
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 16:26"]Eikö se ole ihan itsestäänselvyys, että töistä ei saa myöhästyä eikä taukoja venytetä??????? Oon tosin vielä aika nuori, 25v, ja ollut työelämässä vasta 7v että ehkä mä en vaan tiedä vielä tarpeeksi...
[/quote]
Joo, kyllä näin. Mutta jos pääset tauolle 10 min myöhässä niin silloin olet kusessa kun "myöhästyt" tauolta palatessasi.
Ja siis työpaikkamme on naisvaltainen, kaikki äärimmäisen tunnollisia.