Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karmeinta on nähdä, että omakotitaloissa on nykyään vallalla muoti, jossa taloissa ei ole lainkaan räystäitä

Vierailija
08.10.2021 |

Siis katto loppuu välittömästi ulkoseinään.
Yleensä nämä omakotitalot ovat vielä kaksikerroksisia, eli melko korkeita.

En itse ikinä ostaisi tai rakennuttaisi omaa taloa, ilman räystäitä.

Kymmenen vuotta ja talot ilman räystäitä ovat seiniltään pehmeitä, märkiä ja homeisia. Sitten asiaa ihmetellään julkisuudessa ja erilaisia turhia tutkimuksia tehdään asiasta.

Miksi näitä idioottimaisia muoti-ilmiöitä seurataan vuodesta toiseen, ja unohdetaan perusjärki ja -ajattelu.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vaan, jos uudet eli usein karmeat modernihökötystalot joudutaan purkamaan pian.

Minulle se on yksi kriteeri asuinalueessa, että siellä ei saisi olla noita maiseman pilaajia eli moderneja uudisrakennuksia.

Ikävä kyllä, niitä rakennetaan myös vanhojen talojen lähelle. En ymmärrä, miten saavat luvat.

Vierailija
2/5 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne ole pakolliset ne rännit ja veden ohjaus hulevesiviäristöön? Kuten myös lumenputoamis-esteet katolla?

Mun mielestä ainakin täällä meillä päin on rakennusluvan vaatimuksena ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko tuo edes luvallista, mun mielestä meidän kunnan rakennusvalvonta ilmoitti 40 sentistä, tosin naapurilla näyttää olevan alle 30cm

Vierailija
4/5 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä talossa joka ostettiin, ei ollut edes kuistin edessä katolla niitä lumistoppareita. Nehän asennettiin heti.

Vierailija
5/5 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmassa osassa kuntia ei saa alle 40cm räystäitä edes rakentaa. Yleinen räystäänmitta Suomessa on "6 lautaa ilmaraolla, eli räystöslautojen ja pellin kanssa noin 70cm.