Miksi toisten paino ja syömiset on joillekin pakkomielle?
Ja "totuudet" lauotaan päin naamaa ja sitten mökötetään, kun toinen vastaa kipakasti. Tälläkin palstalla joka toinen on tällainen painokyylä.
Kommentit (48)
Miksi syöminen on jollekin pakkomielle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska läskien sairauksien hoito maksetaan yhteisistä varoista.
ihan kuin sä kävisit töissä..
Todellakin käyn. En tee siellä mitään mutta käyn ja saan palkkaa mistä maksan veroja.
Vierailija kirjoitti:
Mt-ongelmien hoito vie varmaan yhtä suuren osan niistä varoista. Näillä ilkeillä kiusaaja-huomauttelijoilla ei ole hyvä olla itsensä kanssa laihuudestaan huolimatta. Jossakin vaiheessa mielikin järkkyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mt-ongelmien hoito vie varmaan yhtä suuren osan niistä varoista. Näillä ilkeillä kiusaaja-huomauttelijoilla ei ole hyvä olla itsensä kanssa laihuudestaan huolimatta. Jossakin vaiheessa mielikin järkkyy.
Mt-ongelmat eivät ole itseaiheutettuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta mitä kuvittelet että kommentointisi auttaa? Kukaan ei laihdu sillä että olet täysi kusipää! Korkeintaan onnistut aiheuttamaan lisäkustannuksia mielenterveyspalveluiden tarpeen lisääntymisen takia.
On siitä syytä kuitenkin muistuttaa. Niin pitkään kunnes tekevät asialle jotain.
Mitä hyötyä/iloa sulle siitä huomauttelusta on?
Minua reilusti alipainoisena surettaa se, että ihmiset puuttuvat sekä ali-, että ylipainoisten syömisiin ja painoon. Jos haluaa oikeasti olla avuksi, niin kannattaisi mieluummin keskittyä tartuttamaan joustavan ja hyväksyvän asenteen näihin ihmisiin. Kyttääminen ja ilkeät kommentit eivät helpota paino-ongelmista kärsivän ihmisen olotilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monesti on. Kun kiusaaja jää yksin inhottuna, hän tarvitsee paapomista.
Vierailija kirjoitti:
aahaa,mistähän mun luuviulu ystäväni sitten sai rahaa maksaakseen syöpähoitonsa,vatsakipuleikkauksensa sun muut? Oliko hänellä semmonen kukkaro,josta rahaa tuli ja tuli ja tuli.
Mistäs sun terveydenhoitomenot menee?
No siitä taikakukkarosta vissiin.
No ei.
oletpa ...no olkoon...
Sen verran kometoin itse todella en arvostele ihmistä paino tai ulkonäön mukaan. Elämässän on ollut ja on kaiken kokoisia painoisia ihmisiä.Näe heidät ihmisenä,en painona. Mutta olen läpi elämäni kuulut niin sanotuna normi pyöreiltä ihmisiltä ihan lähetä,esim. aikoinaan siskoltani: Heppoahan sinun on kun olet tolainen kusiluistin. Tai 1 pyöreältä ystävältäni et lihoa kun kävelet.En kuitenkaan sano kävele sinäkin.Paras oli toinen siskon kysyi: Miksi aikuinen tytäresi ei laihduta,voisi olla kaunis?Minun tytär on kaunis aina,selaisena kun on!En jatkanut: Miksi aikuinen poika ei laihduta,voisi olla komea?Ihmiset todella voivat olla ilkeitä sanoin,myös normi painoiselle, kuten todella pyöreä ystäväni kahvipöydässäni puuntaka: Syö kuule suklaata ,saat läskiä!Loukaamatta ketään ja kenenkään painoa,mutkan kautta sukua sairaloisen lihava pyysi näytää miesystäväni kuvaa.Ok näytin tokaisi : Mitä ihmettä näet tollasessa läskissä miehessä!Halusi tuoda myös sen esille,tahditomia voi olla myös ylipainoiset ihmiset. Ymärtäisin jos heitä loukaisin,tai olisin vihjanut laihduta. Mutta kun hyväksynyt heidät ihmisenä ja kannustanut olla oma persoona ymm.Niin sitte kaikki oma pahaolo hyökätän kimpuuni,helpoa sun kun oot kusiluistin,tai normi paino.Tai kävelet ettet lihoa. On myös tahditonta!Tie on jokaiselle vapaa. Ulkoilusta,vaikka vain kävely, tulee hyvä mieli ja mahtavat yö unet. ( ps,ketä ärsytää txt virheni. olen lukihäriöinen Anteeksi!)
Vierailija kirjoitti:
What!Kyllä muut laihojekin sairaudet maksetaan yhteisistä varoista joista jokainen läskikin maksaa tilistään sairaanhoito maksuna.Luulitko että sinä kakkosnelosena maksat vain läskien sairauksista?Tyhmä.
Mun sukulainen on tällainen. Aina tavatessa on pakko kuitata jotain toisen painosta. "Olet laihtunut, näytätpä hyvältä!". Kommentoi ääneen myös omia syömisiään "voinkohan ottaa vielä yhden keksin kun olen jo syönyt kaksi ja kamalaa kun tästähän lihoo!". Häntä oli erityisen raskasta ja stressaavaa nähdä silloin, kun syömishäiriöni oli pahimmillaan. Aina pelkäsin hänen kommentoivan painoani ja sen pahentavan oireiluani. Hänellä tuntuu olevan vääristynyt kuva terveestä, sillä on aina kehumassa niitä, jotka ovat silminnähden alipainoisia. Tyttärellään oli myös syömishäiriö...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta mitä kuvittelet että kommentointisi auttaa? Kukaan ei laihdu sillä että olet täysi kusipää! Korkeintaan onnistut aiheuttamaan lisäkustannuksia mielenterveyspalveluiden tarpeen lisääntymisen takia.
On siitä syytä kuitenkin muistuttaa. Niin pitkään kunnes tekevät asialle jotain.
Mitä hyötyä/iloa sulle siitä huomauttelusta on?
Yhdenkin läskin käännyttäminen tekee palveluksen kansantaloudelle mistä hyötyvät kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
What!Kyllä muut laihojekin sairaudet maksetaan yhteisistä varoista joista jokainen läskikin maksaa tilistään sairaanhoito maksuna.Luulitko että sinä kakkosnelosena maksat vain läskien sairauksista?Tyhmä.
Läski on tahallista ja itseaiheutettua. Miksi nimittelet?
Vierailija kirjoitti:
Mun sukulainen on tällainen. Aina tavatessa on pakko kuitata jotain toisen painosta. "Olet laihtunut, näytätpä hyvältä!". Kommentoi ääneen myös omia syömisiään "voinkohan ottaa vielä yhden keksin kun olen jo syönyt kaksi ja kamalaa kun tästähän lihoo!". Häntä oli erityisen raskasta ja stressaavaa nähdä silloin, kun syömishäiriöni oli pahimmillaan. Aina pelkäsin hänen kommentoivan painoani ja sen pahentavan oireiluani. Hänellä tuntuu olevan vääristynyt kuva terveestä, sillä on aina kehumassa niitä, jotka ovat silminnähden alipainoisia. Tyttärellään oli myös syömishäiriö...
Ja en siis tarkoittanut, etteikö alipainoinen voisi olla terve. Jotkut omaavat geenit joiden vuoksi painoindeksi on alipainon puolella mutta henkilö voi silti olla terve. Itse olen ollut valtaosan elämästäni alipainoinen, siis ennen syömishäiriöön sairastumista. Tämä sukulainen tuntuu ihailevan reilua alipainoa ja vielä laihdutuksella sellaista hankittua.
Aiot siis rasittaa terveydenhoito-budjettia itse aiheutetuilla vaivoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
aahaa,mistähän mun luuviulu ystäväni sitten sai rahaa maksaakseen syöpähoitonsa,vatsakipuleikkauksensa sun muut? Oliko hänellä semmonen kukkaro,josta rahaa tuli ja tuli ja tuli.
Mistäs sun terveydenhoitomenot menee?
No siitä taikakukkarosta vissiin.
No ei.
oletpa ...no olkoon...
Kutsuu ystäväänsä luuviuluksi. Kiva..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin terveet, tasapainoiset ja onnelliset ihmiset ei syö itseään merkittävän ylipainoisiksi. Taustalla on aina jonkinasteista tunnesyömistä tai fyysinen sairaus/lääkitys. Nämäkö ovat sitten itseaiheutettuja?
No minulle on ainoastaan ylipainoiset valittaneet hoikkuudestani: ”Sä et varmaan lihois vaikka söisit mitä!?”. Todellisuudessa hoikkuuteni on ollut kovan työn tulos ja tunnesyöppönä olen nytkin lihonut 10 kg viimeisen raskaan vuoden aikana.
Jos tiedät jonkun valvovan läpi yön luuria/töllöä tuijottaen ja sitten tyyppi vinkuu väsymystä. Tai jos joku syö kiviä ja valuttaa, kun vatsaa sattuu. Tai jos tökkii tikulla silmää ja kitisee sen aiheuttamaa kipua. Tai jos jollain liian pienet kengät ja niistä kitisee vaan sen takia, ettei viitsi ottaa kaapista suurempia.
Siinä vähän vastausta, miksi kommentoida. Eli jos joku valittaa selkeästi ylipainon aiheuttamista ongelmista, niin moni varmaan jossain vaiheessa toteaa, että oikeanlainen ravinto ja liikunta saattaisi jelpata...
Sama, jos hampaat mätänee suuhun. Miksi siitä pitää aina vinkua, miten kallista hammaslääkärissä on. Silti menee makuvettä ja pastillia 67x minuutissa suuhun...
Välillä siis vain kyllästyy. Varsinkin silloin, jos omat ongelmat ovat sitä luokkaa, ettei niitä saa ratkaistua pikkumuutoksilla tai omilla päätöksillä. Ei ole aina helppoa olla kiltti. Ei vaikka kuinka yrittäisi.
Tottakai vouhotetaan, mistä tuollaista olet keksinyt? Sitäpaitsi mitä väliä sillä on. Ei se ole mikään puolustus ylipainolle että löytyy muitakin yhtä typeriä tai vielä typerämpiä ihmisiä.