Kaappaus keittiössä - ”en mä syö päivän aikana mitään”
Miksi nää ”en mä syö päivän aikana mitään, juon vaan kahvia ehkä aamusin”-tyypit on aina ylipainoisia? Jos ei oikeasti söisi, niin tuskin olisi kaksoisleukaa yms.
Kommentit (46)
Tunnen tosi paljon sympatiaa ja empatiaa ylipainoisia ihmisiä kohtaan jotka haluavat olla toisen muotoisia mutta se ei vaan onnistu. Olen koko ikäni ollut teidän porukassanne. Nyt kuitenkin minua kohtasi tapahtuma jonka seurauksena laihduin melkein normaalipainoiseksi ja yritän pitää sitä yllä. Se ei ole ihan helppoa mutta motivaatio pitää nykyinen on vahvempi kuin motivaatio laihtua. Saa nähdä, miten käy. Pakotan itseni liikkumaan säännöllisesti, jos on huono ilma etsin youtubesta liikuntavideoita ja harrastan hyötyliikuntaa. Kun en joka päivä ajattele ruokaa ja mitä söisin, sekin on avuksi. Että voi keskittyä johonkin tosi kiinnostavaan joka ei ole ruokaa. Ja kaupassa käydään kylläisenä ostoslistan kanssa. Tsemppiä kaikille meille ruoan kanssa kamppaileville. Pidennetään eikä lyhennetä tätä elämäämme.
Kape vois kehitellä uusia ruokia, aina samat smoothiet ja raakapuurot aamulla ja broilerit kasviksilla päivälliseksi, alkaa toistaa jo itseään tämäkin ohjelma.
Vierailija kirjoitti:
Eivät kyllä ole AINA. Minä syön vain kerran päivässä, illalla kun tulen töistä. Sinne asti vedän pelkällä kahvilla ja energiajuomilla.
Olen normaalipainon alarajalla, ollut koko ikäni.
N40
On muuten tosi järkevän ja terveellisen kuuloinen ruokavalio!
Pitäisi olla syömättä 16 h putkeen, niin se laihduttaisi.
Eli jos ette syö mitään päivällä ja olette lihavia, voisitteko kokeilla laskea ateriavälit että tulee se 16h vuorokaudessa syömättä ?
Se laihduttaa. Jos on siis helppo olla syömättä.
Syötte illalla klo 20 ja seuraavan kerran klo 12
Kivan näköisiä ne tytöt oli siinä ja selvästi ihastunu kapeen :)
Onkohan ylipainoisilla näläntunne systeemit epäkunnossa ? Kai se kroppa ja pää yleensä pitäisi toimia ja antaa viestiä milloin sitä ravintoa tarvitsee ja millaista . Ainakin metsästyskoiralla toimii ja valmistautuu tulevaan . Ehkä urheilijallakin ? Minulla on ajoittain pää ja syömiset sekaisin ruoka-mainosten takia .
Vierailija kirjoitti:
Eivät kyllä ole AINA. Minä syön vain kerran päivässä, illalla kun tulen töistä. Sinne asti vedän pelkällä kahvilla ja energiajuomilla.
Olen normaalipainon alarajalla, ollut koko ikäni.
N40
Itsekin syön lähinnä silloin, kun on NÄLKÄ. Ja just sitä, mitä elimistö kulloinkin pyytää, mitä tekee mieli. Välillä se mieliteko voi olla keksejä ja pullaa, välillä taas pähkinöitä, juureksi ja kalaa. Maksaruokiakien tekee joskus mieli.
normaali mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää yks väitti että söi kaks leipää, 6 dl kahvia ja vettä mutta vatsa oli mallia tynnyri. Just.
Hänen vatsa ei ollut tynnyrimallinen. Mulla itsellä on tynnyrivatsa ja se näyttää oikeasti tynnyriltä, ei siltä kuin tuon naisen. Ylipainoinen hän toki oli, mutta ei niinkuin kuvailet.
Niinpä. Tynnyrivatsan saa, kun tulee vatsalihasten erkaantuma (diastaasi): Vatsalihakset ovat kahtena tynnyrilaudan näköisenä pitkittäisenä pötkönä.
https://www.terveyskyla.fi/vatsatalo/sairaudet/tyr%C3%A4t/vatsanpeittei…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu tissit tyrkyllä ainaki toisella, onkohan nyt oikeen soveliasta pukeutua noin tossa iässä
Minkä ikäisiä mahtoivat olla? Kovasti kikattelivat ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu tissit tyrkyllä ainaki toisella, onkohan nyt oikeen soveliasta pukeutua noin tossa iässä
Minkä ikäisiä mahtoivat olla? Kovasti kikattelivat ;)
Jotai yläasteikäsiä
Ne varmaan jotenkin vahingossa paastoaa päivät ja illalla mättää kauheasti sipsiä tai karkkia yms lihottavaa. Itse en kykenisi tuohon sillä mulle tulee kauhea nälkä muutaman tunnin välein ja ilman aamupalaa alkaa heikottaa. Kerran olin unohtanut syödä ja meinasin pyörtyä. Mulle tulee helposti nälkäkiukkukin. Olen laiha. Luultavasti ylipainoisilla on jotenkin erilainen aineenvaihdunta tai sokeritasapaino tai jotain, kaikille ihmisille ei tule samanlaista huonoa oloa jos ovat pitkänkin aikaa syömättä. Mutta se on selvä että joskushan he syövät kuitenkin ja liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Ne varmaan jotenkin vahingossa paastoaa päivät ja illalla mättää kauheasti sipsiä tai karkkia yms lihottavaa. Itse en kykenisi tuohon sillä mulle tulee kauhea nälkä muutaman tunnin välein ja ilman aamupalaa alkaa heikottaa. Kerran olin unohtanut syödä ja meinasin pyörtyä. Mulle tulee helposti nälkäkiukkukin. Olen laiha. Luultavasti ylipainoisilla on jotenkin erilainen aineenvaihdunta tai sokeritasapaino tai jotain, kaikille ihmisille ei tule samanlaista huonoa oloa jos ovat pitkänkin aikaa syömättä. Mutta se on selvä että joskushan he syövät kuitenkin ja liikaa.
Ja siis jotten kuulosta ylimieliseltä niin kyllä minäkin tykkään herkutella välillä, ehdottomasti. Mutta en tuollaista syömättömyyttä päivisin pysty tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Diabetes odottaa nurkan takana. Syö jotain muutakin kuin hiilaria ja kunnon annoksia, niin ei tarvitse koko aikaa härnätä elimistöä ruoalla. Kyllä normaali aikuisen pitäisi kestää helposti 4-6 tuntia syömättä vaikkapa kunnon lounaan jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Diabetes odottaa nurkan takana. Syö jotain muutakin kuin hiilaria ja kunnon annoksia, niin ei tarvitse koko aikaa härnätä elimistöä ruoalla. Kyllä normaali aikuisen pitäisi kestää helposti 4-6 tuntia syömättä vaikkapa kunnon lounaan jälkeen.
Syön ihan kunnolla, ruokailuväli taitaa olla luonnostaan juuri n.4h. Aika hiilaripainotteista kyllä, voisin syödä vähän enemmän kasviksia. Jos en syö tulee myös migreeni.
Vierailija kirjoitti:
Kape vois kehitellä uusia ruokia, aina samat smoothiet ja raakapuurot aamulla ja broilerit kasviksilla päivälliseksi, alkaa toistaa jo itseään tämäkin ohjelma.
Toisaalta totta, katsojalle olisi vaihtelua mutta perheille ehkä hyvä että opetetaan juuri niitä super helppoja ja nopeita juttuja. Koska arjessa ei kumminkaan usein tule mitään hienompaa alettua laittaa, varsinkin jos on kauan ollut sellainen ettei yleensäkään laita ruokia.
Mihin se mies siitä perheestä hävisi? Mainittiinko siitä mitään, itsellä meni ohi.
Jenkkiohjelmassa 292kg tankki selitti syövänsä kerran päivässä ja että laiha miehensä syö enemmän.
Lihava, joka ei lihoa edelleen, ei syö juuri sen enempää kuin normaalipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti on muutenkin vähän epäsäännöllinen elämä, elimistö on aliravittu ja stressitilassa, eikä toimi kuten pitäisi. Monen tällaisen henkilön on käytännössä mahdotonta laihtua ennen kun saavat aineenvaihdunnan käyntiin säännöllisellä syömisellä.
Jos elät päivän pelkällä kahvilla ja syöt iltamyöhään päivän ainoan ruoan jysähtää se monella ihan oikeasti kroppaan kiinni, vaikka kalorit jäisi vajaaksi. Toisaalta olet jo niin kovassa nälässä, että voit syödä reilusti ylimääräistä ihan vaan nälkääsi, jonka ehkä huomaat vasta kun otat ensimmäisen suupalan.
I
Kerta-annos liikaa hiilihydraatteja varastoituu suoraan rasvakudokseen.
Miten ihmiset on nykyään niin hemmetin laiskoja ja avuttomia?!
Itse syön 6 kertaa päivässä: aamupala, välipala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala.
Olen elämäni kunnossa. Nukun hyvin ja jaksan treenata.