Monirakkulaiset munasarjat, kaipaan tietoa!
Kaipaisin kyseisestä aiheesta tietoa ja omia kokemuksia? Itse eilen ultrassa sain tietää kärsiväni kyseisestä ongelmasta enkä sitten tajunnut siinä kysellä paljon. Sen mitä netistä lueskelin niin monesti ne liitetään ylipainoon ja niukkoihin kuukautisiin. Itselläni on normaalipaino ja lyhyt kierto ja runsaat kuukautiset, lisäksi vielä tiputtelua. Mistä tämä kyseinen vaiva voi johtua ja mitä se voisi tehdä?
Kommentit (2)
Itselläni on pco ja ensin tuomion kuultuani ajattelin että lapsia on vaikea saada. Itselläni oireita alkoi tulla oikeastaan vasta kun lopetin yhdistelmät, karvankasvua on enemmän kun normaalisti ei kuitenkaan mitenkään huomattavasti. Iho on ollut aina hyvä paitsi raskauden jälkeen iski hormooniakne., joka parani. Ylipainoa minulla on ollut aina vähän. Vaikea laihduttaa. Kuukautiset ovat epäsäännölliset. Raskaana sain raskausdiabeteksen mikä on yleistä, onhan pco niinku yhdenölainen sokeriaineenvaihdunnan häiriö. Raskaaksi tulin vuoden yrittämisen jälkeen , 6 kk oli apuna clomifen ja terolut, eli raskautuminen suht helpostikin on todellakin mahdollista. Vähähiilarinen ruokavalio pitää poissa pahimmat oireet ja itsellä käytössä myös diformin sokerilääke joka aloitettiin raskautumisen tueksi. Tunnen itseni täysin terveeksi. Suurin pelko oli siis tuo lapsettomuus mutta toivoa todellakin on =)
Moi
Mun omatkin tietoni perustuvat juuri tähän internetin ihmeelliseen maailmaan. Mulla löytyi myös toinen polykystinen munasarja kun kuukautisia ei ollut kuulunut puoleen vuoteen ja aloin sen jälkeen googlettelemaan asiasta. Olen normaalipainoinen ja paino keskittynyt vieläpä tuonne alakroppaan eli ei keskivartalolihavuuta, eikä myöskään liikakarvaisuutta.
Onko sulla ollut oireita tähän liittyen vai löytyikö sattumalta?
Niitä kuukautisia en kaipaa eikä to monirakkulaisuus kai vaarallista ole mut alkoi mietityttää mahdollinen lastensaanti kun gyne niin kovasti kyseli onko sisarukset saaneet lapsia jne.