Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vinkkejä työn ohella opiskeluun. Mistä energiaa ja jaksamista?

Vierailija
08.10.2021 |

Olisin työn ohella vaihtamassa alaa. Se vaatii hurjasti opiskelua ja keskittymistä. Miten voisin käytännössä onnistua tässä kun työt vie kaikki mehut pois. Olen vuosia ollut kuin zombi. Innostusta löytyy mutta se väsymys painaa päälle.

Konkreettisia vinkkejä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa selkeästi opiskeluaika. Stressi syntyy siitä kun ajattelee koko ajan, että pitäisi opiskella, mutta ei ehdi tai jaksa. Olen opiskellut 5 vuotta työn ohella. Käytin opiskeluun joka ilta tunnin klo 21-22. Viikonloppuna opiskelin 2 tuntia/päivä. Hyvin onnistui. Lapset nukkumaan klo 21.00 ja talo hiljaiseksi.

Vierailija
2/5 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua auttaa se, että puoliso hoitaa isomman osan kotitöistä ja itse kompensoin sitä sillä, että maksan kerran kuussa käyvän siivoojan. Omalla vastuullani on lähinnä ruoanlaitto ja tiskikoneen tyhjennys silloin tällöin.

Myös tuo selkeän opiskeluajan varaaminen kalenteriin on tärkeää ja ylipäänsä "välietappien" määritteleminen. Omat opintoni ovat täysin itsenäiset, tapaan vain ohjaajaani silloin tällöin, ja se edellyttää itsekuria.

Meillä ei käy vieraita ainakaan arki-iltaisin, ei kyllä ole aikoihin käynyt viikonloppuisinkaan. Vaikka en joka ilta opiskele, niin tarvitsen aikaa myös palautumiselle. Tällä hetkellä en ole myöskään missään säännöllisissä harrastuksissa (esim. jumpat tms).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä. Laittakaa lisää :)

Vierailija
4/5 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä aloja kyseessä?

Vierailija
5/5 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmivuorotyö ja yliopisto-opiskelijana olo keski-ikäisenä on melkoinen yhdistelmä. Kuinka jaksan? En osaa neuvoa. Sitkeys? Vapaa-aika menee opiskellessa. Nytkin on kone auki yövuoron jälkeen. Ajatus tahmoo, mutta yritän väsätä esseetä silti. Voisihan sitä elämänsä muutenkin elää. Toisaalta tästä on tullut jo tapa ja opiskelujen päätyttyä menee varmasti aikansa ennen kuin oppii vapaa-aikansa käyttämään toisin. Ota pala kerrallaan. Jos miettii koko opiskelua, niin homma tuntuu mahdottomalta, mutta kun miettii tehtävä/ kurssi kerrallaan vain niin sitä vain tekee.