Apua! Mitä tarjoaisin kun perjantaina on tulossa
kylään 10 kaveria 300km päästä enkä ole tavannut heitä kolmeen vuoteen. Jotain kivaan tarjottavaan ideoita kaipaisin?
Kommentit (15)
leipiä:
vuohenjuusto, brie, kinkku, savulohi, rapu, katkarapu, kana...
Helppoa ja kiva koota leipiä vaikka porukallakin.
ja pari eri sorttia salaattia. Jälkkäriksi kahvia ja joku hyytelötorttu?
Tee kastike valmiiksi ja keitä tuorepastat vasta vieraiden saavuttua. Lisäksi vaikka mozzarella-tomaatti-basilikasalaattia, juustoja ja tuoretta patonkia. Jälkkäriksi mulle maistuisi hedelmäsalaatti (niin ei tule niin täyteen). Kiitos! ;o)
Minusta perunat summuut pitää syödä ruokapöydässä, eikä meille mahdu niin montaa syömään. Eli minä teen suolaisia ja makeita piirakoita.
Mutta olisko ap kutsunut 10 syömään, jos ei mahtuis istumaan..?
Raclette-juusto tai fondue (liha tai juusto) ovat kivoja seurusteluruokia, joitten nauttimiseen tosin tarvitaan se pöytä ja tuolit...
Esim fajitaksen liha/kanatäytteellä, teet täytteen valmiiksi ja pilkot kasvikset etukäteen. Ja jälkiruuaksi vaikka jäätelökääretorttu, jonka voit tehdä valmiiksi pakastimeen vaikka tänään.
seisova pöytä on hyvä vaihtoehto. Itse suosisin jotain salaatteja ja kaikenlaista pikkusuolaista, koska jos laittaa jonkun ruoan, pitäisi laittaa väkisinkin kaksi erilaista, mistä sitä voi tietää, jos joku on ruvennut kasvissyöjäksi tai on jollekin allerginen, ja ikävähän se on, jos jonkun pitää olla syömättä.
täytyy laittaa varmuuden vuoksi 2 eri ruokaa, koska joku on voinut ryhtyä kasvissyöjäksi tai tulla allergiseksi.
Loogista, koska ap tuolla aiemmin sanoi, että EI ole ruokavalioita...
savulohta ja lihapullia- jos ei satu tykkäämään kalasta, niin perustavallistakin tarjolla. Itse suosin aina pastasalaattia toisena ja vihersalaattia toisena. Joku suolainen piirakka vielä tai patongit levitteiden kera. Jälkipalaksi yksi hyvä suklaamousse kakku tai juustotorttu
eli itse laittaisin kanapataa uuniin muhimaan (kaverilla ihana resepti, en muista mita kaikkea siihen tulee) ja sen kanssa keittaisin riisia. Ehka salaattia alkuruoaksi. Jalkiruoaksi kahvin kanssa tekisin suklaakaaretortun, jossa valissa kermarahkaseos maustettuna sokerilla ja vaniljasokerilla, patkista ohuina viipaleina ja sailykepaarynaa paloiteltuna, nam!
Joo, kaverit ruodaa omat tuomisensa 300km päästä!
Ei hyvää päivää.
Ei täällä ole kuin pari ehdotusta, joita itse mielellään söisin. Lihapullat ja nakit sopii lastenjuhliin...
Mitä mieltä on ap?
Lisäksi muutamaa täytettä ja salaattia ja leipää. Ruokarajoitteiset on helppo ottaa huomioon tällaisessa tarjoilussa.