Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koen synnintuntoa.

Vierailija
02.12.2014 |

Elokuun alkupuoli 2014, Linnatuuli. Olin vaimoni ja poikani kanssa matkalla kesähuvilallemme , ja pysähdyimme tankkaamaan Linnatuulessa. Samassa yhteydessähän on myös pieni K-kauppa. Päätin mennä K-kauppaan ja ostaa kaksi kappaletta ns. kasipakkeja Karhu-merkkistä keskiolutta.

Laitoin kasipakit tiskille. Kassaneiti laskutti noin 14 euroa, jonka maksoin. Kävelin ulos kaupasta, ja katselin ihmeissäni kuittia; Mitä ihmettä, kassaneiti oli laskuttanut vain yhdestä kasipakista, vaikka olin ostanut kaksi kappaletta! Todellinen hinta olisi ollut noin 28 euroa.

Vein oluet autoon, ja kävin vielä Linnatuulen vessassa. Joku oli liimannut vessan seinään tarran, jossa luki: "Jumala näkee sinut". Tuijotin tarraa ja mietin, pitäisikö palata kassalle ja maksaa se toinenkin kasipakki. En kuitenkaan tehnyt sitä.

Palasin autooni, jatkoimme matkaa kesähuvilallemme ja siellä join illan mittaan yhden olutpakkauksen, ja seuraavana päivänä toisen. Siinä vaiheessa ei omatunto kolkuttanut, mutta nyt neljä kuukautta myöhemmin alkoi kolkuttaa. Mitä teen? Mitä, jos olen syyllistynyt varkauteen, ja todellakin jossain on Jumala, joka on nähnyt kaiken?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala armahtaa. K-kauppias ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi