Laskun päiväys ja eräpäivä laskun saapuessa jo mennyt?
Osaisiko joku minua viisaampi kertoa, onko oikein laittaa minulle tänään lasku, jonka päiväys ja eräpäivä ovat sama päivämäärä ja joka on jo mennyt yli viikko sitten? Ja tämä on siis ensimmäinen kerta kun lasku lähetetään?
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
No ei ole oikein. Tietenkään.[
Sitä minäkin.. Kyseessä oli siis vesitasauslasku edellisestä vuokra-asunnostani ja kun kysyin päivämäärästä, sain vastaukseksi että tuo oli viimeinen päivä kun vuokrasopimus oli voimassa??
Laskussa on viikko aikaa maksaa sen saapumisesta vaikka eräpäivä olisi mennyt. Laskuttaja lähettää ensin muistutuksen ennenkuin lähettää viivästyslaskun.
En tiedä onko peräti lakisääteinen juttu, että laskussa pitää olla 1-2 viikkoa maksuaikaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole oikein. Tietenkään.[
Sitä minäkin.. Kyseessä oli siis vesitasauslasku edellisestä vuokra-asunnostani ja kun kysyin päivämäärästä, sain vastaukseksi että tuo oli viimeinen päivä kun vuokrasopimus oli voimassa??
Ei sitä päivää tuolla perusteella voi laittaa eräpäiväksi. Normaali maksuaika on 14 vrk laskun päiväyksestä. Sekin jo tekee tiukkaa, koska postin kulku voi nykyisin kestää yli viikon.
Tuleeko jollekin jäärälle vielä perinteisiä paperilaskuja? Varmaan nämä jäärät jonottavat sen laskun kanssa pankkitiskillä, että pääsevät maksamaan sen ihan henkilökohtaisesti. Näin on ain atehty ja tullaan aina tekemään, maksoi mitä maksoi.
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko jollekin jäärälle vielä perinteisiä paperilaskuja? Varmaan nämä jäärät jonottavat sen laskun kanssa pankkitiskillä, että pääsevät maksamaan sen ihan henkilökohtaisesti. Näin on ain atehty ja tullaan aina tekemään, maksoi mitä maksoi.
Jotkut jäärät eivät suostu lähettämään muuta kuin perinteisiä paperilaskuja. Meille niitä tulee mm. yksityisteiden tienhoitokunnilta. (Toki maksan nämäkin laskut verkkopankissa, mutta sehän ei kuulu tähän.)
Vierailija kirjoitti:
No jotkut yritykset ja vastaavat tahot ovat itse semmoisia jääriä, että pistävät sen laskun paperina matkaan varsinkin kun on ensimmäisestä kyse. Minua se ei haittaa kyllä.
No ei ole oikein. Tietenkään.