Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

abortti - olenko huono ihminen

Vierailija
02.12.2014 |

eli tässäpä 21 vuotias nainen, jolla aina tuntunut että jos tulisin raskaaksi, en menisi aborttia tekemään. Aloitin hormonaalisen ehkäisyn, ehkäisyrenkaan, kaksi vuotta sitten ja olen sitä käyttänyt täysin oikein koko ajan, vieläpä varmistin kertaalleen ohjeet netistä vaikka olin useamman kerran katsonut ohjeet ja kuullut hoitajalta ja lääkäriltä ajallaan eli käytetty on koko ajan oikein ja taukoviikollakin joskus käytin kondomia lisänä vaikkei ohjeiden mukaan tarvitse (en ilmeisesti itsekkyyttäni tyytynyt kondomiin tai seksittömyyteen :( ), mutta olen vainoharhainen ja olen silti vähän väliä tehnyt raskaustestejä. Nyt selvisikin että olen raskaana! Minulla on ollut suunnitelmissa hakea yliopistoon opiskelemaan, emme ole miehen kanssa asettuneet aloillemme (asutaan erillään yhdessä oltu kaksi vuotta emmekä ole suunnitelleet tulevaisuutta pidemmälle, en edes tiedä onko hän se "oikea" mutta en ole silti pystynyt olemaan seksittä), olisin nyt ilmeisesti vajaa 4 vk raskaana mutta suunnitelmia tulevaisuudelle on, hakea yliopistoon opiskelemaan (lukion jälkeen olin töissä ja hain pari kertaa muttei vielä tärpännyt haluamalleni alalle). En nyt sitten tiedä, toisaalta ei huvittaisi nyt saada lasta ja hoitaa sitä seuraavat 18 vuotta, en ole vielä edes varma haluanko ikinä lapsia vaikka tiedän että tulisin sitä rakastamaa ja hoitamaan hyvin, ja pärjäisin, kuitenkin suunnitelmani kariutuisivat kaikista ulkomaanmatkoista ja seikkailuista yms :( toisaalta tuntuu että olen itsekäs, olisin voinut olla seksittä, koska tiesin ettei mikään ehkäisy ole 100% varma, tuntuu että olisiko minun pitänyt elää seksittä koko aika, kun en ole mihinkään sterilisaatioon yms valmis eivätkä edes tee alle 30 vuotiaille ja mitä jos asetuttuani aloilleen haluaisinkin lapsia...en tiedä mitä teen! Minusta tuntuu että abortti saattaisi jäädä vainoamaan minua loppuikäni, niin yliherkkä olen, toisaalta tympäsee että enkö sitten ole oikeutettu seksiinn kun rengasta käytin oikein, kuitenkaan se ei ole lapsen vika. En ole koskaan osannut ajatella missä kohtaa alkio ja sikiö on lapsi, ja mikä on moraalisesti oikein tässä asiasssa, mikä väärin. Auttakaa! tiedän että mieheni olisi apuna lapsen hoidossa yms. ja varmaan pysyttäisiin sitten yhdessä mutta hänkin sanoi että ei kylläkään haittaisi vaikka lasta ei tähän tilanteeseen tulisi (juuri lähtenyt luomaan uraa uudessa työpaikassa yms.) kuitenkin on sellainen että hoitaisi velvollisuudet, yhdessähän me tässä olemme samassa jamassa

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

faktat sinulle tiskiin - ihmiset eivät jakaudu kuin solut, vaan lisääntyvät! menepäs keräämään itsellesi tippurin ja klamydian lisäksi vielä HIVkin niin päästään taas tyhmistä eroon, tuskin ehdit perseen jakamiseltasi lukea edes tätä vastausta, olet varmaan abortoinut lapsesi ja nyt sitä kadut ja muita syyttelet tai sitten isäsi ja äitisi eivät ole pitäneet sinusta huolta ja näin kuvittelet ettei kenestäkään ole vanhemmaksi. Katkaiseppa piuhat itseltsäi niin ei tarvitse pilata mahdollisten omien lapsesi elämää ja tartuttaa niihinkin taudit. Et näköjään ole käynyt oppikoulua ja tiedä, että suurin osa naisista käyttää ehkäisyä jossain elämänsä vaiheessa (hormonaalinen vielä tehokkaampi entä kondomi), ilman ehkäisyä sitten ei harrasteta seksiä, kaikki harrastavat seksiä, sinä ilmeisesti ilman ehkäisyä?? Mitä olet tehnyt niille kaikille lapsille joista olet raskautunut, kun kerran oikeaoppinen ehkäisyn käyttö on väärin ja kun kerran kaikki harrastavat seksiä joten olet ilman kumia ja ilman pillereitä mennyt? Tiesitkö että ilman kumia sinulla kaikki taudit kun jaat kaikille mahdollisille miehille joita sattuu enää kiinnostamaan. Kannattaisi nyt viimeistään tehdä se HIV testikin ja olla varma ettet raskaudu, koska sinusta ei näytä olemaan huolehtimaan edes omasta hygieniastasi ja tavarastasi.

tv. yksi abortoinut - naisen vartalosta saa nainen yksin päättää ja tuon ikäinen alkio ei ole vielä lapsi vaan solukasa

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 14:20"]

Olet huono ihminen. Tuolla tavalla jakamalla tulet uudestaan raskaaksi myöhemmin, joten tee abortti ja käy sukupuolitauti testeissä. Ei sinusta vielä ainakaan ja tuskin koskaan ole kunnon äidiksi.

[/quote]

Vierailija
2/14 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jollakin vähän pään sisällä vissiin ongelmia :D hei haloo oikein kahvit purskahti suusta kun noi tyhmiäkin olemassa. Ilmeisesti et aikanaan ukollesi "jakanut" ja hän sitten päätti etsiä itselleen ei-frigidin naisen ja nyt vanhoja kaunoja purkamassa, ilmesiesti lapsetkin laittaneet välit poikki jos niille samanlaisia älynjättiläisiä jakelet :D tai sitten jaoit niinkin paljon kaikille että nyt kaduttaa ja tulet nuoria kokemattomia naisia tänne ärsyttämään kun itse liian vanha ja loppuunkäytetty että enää kukaan ottaisi

Olet huono ihminen. Tuolla tavalla jakamalla tulet uudestaan raskaaksi myöhemmin, joten tee abortti ja käy sukupuolitauti testeissä. Ei sinusta vielä ainakaan ja tuskin koskaan ole kunnon äidiksi.

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

olipa huono trolli, mitä tarkoitat edes tuolla jakamalla? Itse siis olet ollut seksittä koko elämäsi, koska oikein käytetty ehkäisy ei riitä? Hohhoh sukupuolitesteissäkään ei minun tarvitse käydä kun olen ollut vain yhden miehen kanssa joista kummatkin olimme eka suhteessa ;) Sinulla on tainnut jäädä kaihertamaan itseäsi joku asia elämässä? säälipisteet sinulle. Ihan for the record - olisin paljon parempi äiti kuin monet muut. Olet iljettävä "ihminen" kun tuollaista soopaa kirjoitat

[/quote]

Vierailija
4/14 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet

Vierailija
5/14 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole.

Vierailija
6/14 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löydät vastauksen omasta tekstistsi: et selvästikään ole valmis aborttiin. Elämä on aina valintoja, äläkä mene siihen halpaan, että lapsen hankkiminen estää sinua elämästä. Ei estä. Elämäsi muuttuu totta kai, mutta ulkomaanmatkat ja seikkailut odottavat sinua vielä, usko pois. Tulet vielä kiittämään onneasi, että sait lapsen nuorena. Opiskelutkin saat hoidettua varmasti ja lapsen myötä motivaatio vain kasvaa. Tsemppiä!

Vierailija
7/14 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon vauvan pitämisen puolella. Elämä yllättää toisinaan, mutta harva katuu jälkikäteen, että on pitänyt vauvan. Keskustelkaa miehesi kanssa, sinulla kuitenkin on hänet tukenasi. Ei opiskelut vauvaan kaadu, vaikka toki tuo ehkä haasteita.

Vierailija
8/14 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

etpä voi näin vastata, kun ap ei vielä ole tehnyt aborttia, tule vastaamaan sitten kun on päätöksensä tehnyt, jos ei tee aborttia et voi noin vain vastata että on! Vaikuttaa järkevältä nuorelta naiselta

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 13:56"]

Olet

[/quote]

Vierailija
9/14 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkuperäinen kirjoittaja tässä: ajattelin myös sitä, että onko koskaan oikea aika muutenkaan saada lasta? voihan tietty olla että jos nyt tekisin abortin, niin sitten seuraavalla kerralla olisin valmistunut ja saanut työpaikan ja sitten olisi "ura" esteenä. Voiko unelmiaan toteuttaa vanhempanakin? Tuntuu että monessa paikassa toitotetaan sitä että ura pitäisi aloittaa mahdollisimman nuorena ja kaikki tehdä nuorena ja sitten vanhempana ei saa enää edes töitä eikä mitään :( totuutta en tiedä. Jääkö lapsen hoidolta aikaa esim harrastuksiin tai sivutöihin tai hitaampaan opiskeluun? Onko vauvaika erityisen raskasta/aikaa vievää?

Vierailija
10/14 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäystä: minua varmasti jäisi kaihertamaan mieltä tuo abortti loppuelämäski, mutta tuntuu että monet sanovat etteivät ole asiaa sen jälkeen ajatelleetkaan ja että kyseessä helppo "toimenpide". Jostain syystä omaan mieleeni se on jäänyt ikäänkuin murhana, vaikka tietysti tässä ajankohdassa kyseessä ei ole vielä lapsi mutta kuitenkin se periaatteessa on minun oma ihan pieni lapsi jo...en tiedä mitä ajatella asiasta :/ Mietityttää mihin muut on päätyneet, jotka tulleet ehkäisystä huolimatta raskaaksi...

Vierailija
11/14 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortin tehneenä sanon sinulle, tee niinkuin sydän sanoo, kuuntele sitä. Jos päädyt aborttiin, se voi joskus kaduttaa mutta muista silloin ne syyt mitkä johti siihen. Ei ole oikeaa aikaa tehdä lapsia, jos sinusta tuntuu että pärjäät ja kykenet siihen, pidä lapsi. Nyt ajatukset vaakakippoon, kumpi vaaka painaa enemmän, sydän sen kertoo. T. 11kk lapsen yh

Vierailija
12/14 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 14:06"]

alkuperäinen kirjoittaja tässä: ajattelin myös sitä, että onko koskaan oikea aika muutenkaan saada lasta? voihan tietty olla että jos nyt tekisin abortin, niin sitten seuraavalla kerralla olisin valmistunut ja saanut työpaikan ja sitten olisi "ura" esteenä. Voiko unelmiaan toteuttaa vanhempanakin? Tuntuu että monessa paikassa toitotetaan sitä että ura pitäisi aloittaa mahdollisimman nuorena ja kaikki tehdä nuorena ja sitten vanhempana ei saa enää edes töitä eikä mitään :( totuutta en tiedä. Jääkö lapsen hoidolta aikaa esim harrastuksiin tai sivutöihin tai hitaampaan opiskeluun? Onko vauvaika erityisen raskasta/aikaa vievää?

[/quote]

Siinä vaiheessa kun olet valmistunut, lapsesi on ikänsä puolesta valmis päivähoitoon ja sinä voit käydä töissä niin kuin kaikki muutkin äidit. Ja voit jo aikaisemmin, jos lapsen hoitojärjestelyt isän kanssa sujuvat. Jos lapsia haluaa, niin jossain vaiheessa se kuitenkin tuo suvantovaiheen uran luomiseen. Se on vain hyväksyttävä. Sinuna olisin tyytyväinen, jos pikkulapsiaika osuu opiskeluvuosiin.

Vauva-aikaa on vaikea ennustaa...toisilla se on hyvinkin rankkaa, toiset tekevät äitiyslomalla väitöskirjan. Jos sinulla on vauvan isä/vauvan isovanhemmat/muita läheisiä apuna, niin aikaa jää harrastuksiin yms. Ei ole tarkoitus, että vauva eristää äitinsä ulkomaailmasta :).

Vierailija
13/14 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
14/14 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet jo ihan normaalissa lapsentekoiässä, joten aivan hyvin voit pitää vauvan. Etenkin jos kerran poikaystäväsikin on luvannut olla hommassa mukana. Pitää sun miettiä sekin vaihtoehto, että jos nyt teet abortin niin oletko valmis siihen, ettet sitten enää ehkä voikaan saada lapsia. Joskus voi käydä sellainenkin mäihä. Pidä vauva kun kerran voit nyt sellaisen saada. Lapsista on paljon iloa elämässä.