Kauanko menee aikaa yksiön pakkaamiseen?
Yksiön kamppeet (35m2) pitäisi saada pakattua neljässä tunnissa. Onkohan mitään mahdollisuuksia? Laatikot ja jätesäkit löytyy jo.
Samoin löytyy kokemusta pakkaamisesta, mutta ennen ei ole ollut kiire...
Kommentit (20)
Riippuu paljonko siellä on tavaraa ja onko särkyvää tavaraa. Jos aloitat nyt heti niin ehdit.
Vierailija kirjoitti:
Ei, kun täällä roikut.
Muutto ei ole tänään. Työmatkaan tuli jatkoa toisessa maassa, enkä pääsekään ajoissa kotiin.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Riippuu paljonko siellä on tavaraa ja onko särkyvää tavaraa. Jos aloitat nyt heti niin ehdit.
Ei taida olla muuta särkyvää kuin astiat, mutta niitäkään ei ole hirveästi. Aiemmin samat kamppeet olleet 20m2 asunnossa, joten ihan hirveästi sitä kampetta ei taida olla.
Kiitos vastuaksesta! Ehkä tässä on toivoa.
(tosin muutto vasta perjantaina)
-ap
Saakohan siellä olla vielä lauantaina, joka on kuun viimeinen päivä?
onko lattiansuojia hankittu,joko itse ns liimautuvia,ei jää jälkiä tai oranssiteipillä vahvaa paperia miltei kartonkia,ei tule naarmuja. kiviä voi olla kengänpohjissa. ulko-oven 4x vuodessa pesu,onko tehty, uun,ikkunat pesty.
sohvalle suojamuovi,kupla tai muu vastaava, k rauta ja vastaavat mm muuttofirmat myy.
jos vaatehuone, tankokuljetus vaatteille. ns ulsterit paremmat lierihatut takit ei säkkeihin, se hajukin,mutta muoto pitää pidettävän yllä. kuplamuovia astioille. onko muuttolaatikot hankittu. taulut peilit,jos oikein isokin peili lattiasta kattoon, vaatii asianmukaisen irroituksen ja vahvan pahvi ja muovipakkaamisen. pyykkikoneen turvallinen irroitus ja muovittaa kone,jotta kyljet ei naarmuunnu. kuljetusapu,kantoapu, sohva,pyykkikone,kaikkea ei voi työntää nokkakärryllä. osaava pakkaaja muuttoautoon ,järjestyksellä väliä. huonekalut suojataan ettei naarmuja tule.
lastenhuoneen voit törppö muuttaa tunnissa,et aikuisen elämää.
Minulla kesti yhden iltapäivän, 4- 6h.
mikäs kiireen teki, aikuinen alkaa suunnitella muuttonsa kk aiemmin,pestä verhot, hankkia materiaali,pestä lattiat jotta voi niille asettaa suojat-ei jää kiviä suojan alle naarmimaan jne. irtisano sopimukset,ilmoittaa uusi kotivakuutus,sähköt,puh jne hyvissä ajoin jotta siirtymä sulvaa. muutto on paljon asioita kuin huoneen tyhjennys
Olen pakannut useamman kerran yksiön tavarat alle päivässä, en kyllä ole laskenut kuinka monta tuntia on kestänyt kun en ole kaikkea tehnyt putkeen.
No jos mitään ei ole valmiiksi pakattuna ja kämppä pitää olla 4 tunnissa siivottukin, voi tulla kiire. Onko kellään vara-avainta, että pääsisi pakkaamaan aiemmin?
Vierailija kirjoitti:
mikäs kiireen teki, aikuinen alkaa suunnitella muuttonsa kk aiemmin,pestä verhot, hankkia materiaali,pestä lattiat jotta voi niille asettaa suojat-ei jää kiviä suojan alle naarmimaan jne. irtisano sopimukset,ilmoittaa uusi kotivakuutus,sähköt,puh jne hyvissä ajoin jotta siirtymä sulvaa. muutto on paljon asioita kuin huoneen tyhjennys
Kyse oli tavaroiden pakkaamisesta, miksi luulet että ap ei ole esim. siirtänyt sähkösopimusta yms. asioita? Itse en ole koskaan vuorannut lattioita millään suojilla ja hyvin on mennyt.
Yksiön tyhjentää noin kahdessa tunnissa.
Haimme vuokralaisellemme häädön asunnostamme ja noin kahdessa tunnissa olimme kantaneet kaikki tavarat ulos asunnosta pihalle nätisti trukkilavojen päälle. Ensimmäinen vuorokauden jälkeen asukas oli ilmeisesti käynyt noutamassa kaiken vähänkään arvokkaan, tai ainakin puolet tavaroista oli yön aikana pois haettu.
Riippuu täysin tavaramäärästä. Astiat ja muu särkyvää on hidasta pakata. Vaatteet nostelee nopeasti kasseihin.
Jos on pakko pakata nopeasti niin kannattaa värvätä kaikki kaverit pakkaamaan.
Pitääkö myös loppusiivous tehdä?
Tuttu asui opiskelupaikkakunnalla kolme vuotta samassa 34 neliön tupakeittiöllisessä yksiössä. Kaikki tavarat oli levällään kuin pommin jäljeltä . Kaksi pakkasi ja kaksi kuljetti autolla uuteen asuntoon tavaraa. Ilman loppusiivousta meni n. 8 tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Ap puhuu ainoastaan pakkaamisesta
Vierailija kirjoitti:
onko lattiansuojia hankittu,joko itse ns liimautuvia,ei jää jälkiä tai oranssiteipillä vahvaa paperia miltei kartonkia,ei tule naarmuja. kiviä voi olla kengänpohjissa. ulko-oven 4x vuodessa pesu,onko tehty, uun,ikkunat pesty.
sohvalle suojamuovi,kupla tai muu vastaava, k rauta ja vastaavat mm muuttofirmat myy.
jos vaatehuone, tankokuljetus vaatteille. ns ulsterit paremmat lierihatut takit ei säkkeihin, se hajukin,mutta muoto pitää pidettävän yllä. kuplamuovia astioille. onko muuttolaatikot hankittu. taulut peilit,jos oikein isokin peili lattiasta kattoon, vaatii asianmukaisen irroituksen ja vahvan pahvi ja muovipakkaamisen. pyykkikoneen turvallinen irroitus ja muovittaa kone,jotta kyljet ei naarmuunnu. kuljetusapu,kantoapu, sohva,pyykkikone,kaikkea ei voi työntää nokkakärryllä. osaava pakkaaja muuttoautoon ,järjestyksellä väliä. huonekalut suojataan ettei naarmuja tule.
lastenhuoneen voit törppö muuttaa tunnissa,et aikuisen
Mitä sinä idiootti höliset? Ap kysyi pakkaamisesta.
Kiitos paljon vastauksista!
Tosiaan olen työmatkalla ja joudunkin Suomen sijaan lentämään vielä toiseen maahan. Mukavaa on olla huonosti palkattu kaupparatsu.
Siivouksen hoitaa tuttu siivooja, sovittiin kun olin hänen apunaan muutossa. Se ei siis sisälly tuohon neljään tuntiin.
Kiire tulee siis siitä, että muutofirman kanssa on sovittu keikka, jota ei voi siirtää. Itse en voi kantaa painavampia, eikä ole kahta kantajaa lähellä. Eli kotiin tultuani on 4h siihen, että muuttofirma kurvaa pihaan. :D
Jos ei sitten lento ole myöhässä...
-ap
Vierailija kirjoitti:
Kiitos paljon vastauksista!
Tosiaan olen työmatkalla ja joudunkin Suomen sijaan lentämään vielä toiseen maahan. Mukavaa on olla huonosti palkattu kaupparatsu.
Siivouksen hoitaa tuttu siivooja, sovittiin kun olin hänen apunaan muutossa. Se ei siis sisälly tuohon neljään tuntiin.
Kiire tulee siis siitä, että muutofirman kanssa on sovittu keikka, jota ei voi siirtää. Itse en voi kantaa painavampia, eikä ole kahta kantajaa lähellä. Eli kotiin tultuani on 4h siihen, että muuttofirma kurvaa pihaan. :D
Jos ei sitten lento ole myöhässä...
-ap
No viimeiset tavarat voi pakata sillä aikaa, kun muuttoäijät kantavat ensimmäiset autoon. Toki melko pitkälle pitää olla pakattu, ettei lopu kannettava kesken. Se on se vmäisin vaihtoehto kantajille.
Riippuu tavaran määrästä. Mä saisin meidän 70m kolmion kolmen henkilön tavarat pakattua päivässä, mutta meillä on aika vähän tavaraa.
Muutettiin tänne kaksiosta ja siellä 40m neliön kaksiossa oli niin paljon enemmän kaappitilaa, että jouduttiin karsimaan aika paljon tänne muutettuamme, jotta saatiin kaikki mahtumaan. Täällä on vaan yksi kapea kaappi henkilöä henkilöä kohden vaatteille, siivouskaappi ja eteiseisessä yksi kapea kaappi tasoilla ja rekki.
Keittiökin on täällä isompi, mutta kaappitilaa puolet vähemmän.
Meillä ei siis ole mitään ylimääräistä, sillä liinavaatteetkin ovat lipastossa, jossa meillä oli ennen kaikenlaista tavaraa, kun eivät mahdu kiinteisiin kaappeihin.
4 päivää