Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ala-asteen opettajille kysymys!

Vierailija
02.12.2014 |

Ja erityisesti 4-6.luokkalaisten opettajat, millaisia läpäisyrajoja (prosentti) käytätte kokeissa? Ehkä vähän huonosti muotoiltu kysymys, mutta tarkoitin siis sitä, minkä läpäisyprosentin mukaan annatte kokeista arvosanat? Eli mitkä pisteet vastaavat mitäkin arvosanaa.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

20% lienee yleisin, sitä on kalenterin takana ja kirjoissa. Itse käytän kokeesta riippuen myös 40%.

Vierailija
2/9 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos maksimi pistemäärä on 30, saa hyväksytyn 9 pisteellä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti vastauksista! Mietin asiaa sen takia, kun lapseni sai eräästä kokeesta 26/30 pistettä ja olin todella yllättynyt, kun arvosanaksi sai 8½. Toisen aineen kokeesta sai 42/48 ja siitäkin sai arvosanaksi tuon 8½. Voiko opettaja siis ihan itse päättää, miten tiukasti tai lepsusti noita arvosanoja kokeista antaa? Että sitä ei ole mitenkään missään määrätty?

ap

Vierailija
4/9 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ope päättää pisteytyksestä sen mukaan, miten helppo tai vaikea koe oli ja mitä hän on painottanut opetuksessaan

Vierailija
5/9 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 19:23"]Kiitti vastauksista! Mietin asiaa sen takia, kun lapseni sai eräästä kokeesta 26/30 pistettä ja olin todella yllättynyt, kun arvosanaksi sai 8½. Toisen aineen kokeesta sai 42/48 ja siitäkin sai arvosanaksi tuon 8½. Voiko opettaja siis ihan itse päättää, miten tiukasti tai lepsusti noita arvosanoja kokeista antaa? Että sitä ei ole mitenkään missään määrätty?

ap
[/quote]

Ihan oikein pisteytys on mennyt. 4 pisteen menetys on jo niin paljon, että kyllä siitä vähintään yksi arvosana pitää lähteä.

Vierailija
6/9 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 14:33"]

20% lienee yleisin, sitä on kalenterin takana ja kirjoissa. Itse käytän kokeesta riippuen myös 40%.

[/quote]

Onpa ikävää tuo 20 %. Yläkoulussa läpäisyraja on 30 %. Lapset oppivat alakoulussa, että ei tarvitse osata kuin nimensä kirjoittaa oikein, niin läpi menee, mutta tuohan sen selittää aika pitkälle. Siis ihan oikeasti meillä seiskaluokkalaiset ovat ihmeissään, miksi ei ole tullut pisteitä siitä, kun on osannut kirjoittaa oman nimensä isolla alkukirjaimella ja etu- ja sukunimen erikseen ja ilman pisteitä (sähköpostiosoitetyyliin).

Vierailija
7/9 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 8.luokkalainen oli ihmeissään, kun sai hissasta 10 vaikka pisteet oli 34½/35.

Vierailija
8/9 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan!

Vierailija
9/9 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kokeen maksimipistemäärästä. Esim. jos kokeen maksimipisteet on 30, käytetään 30 pisteelle tarkoitettua arvosanataulukkoa, josta näkee suoraan mitä arvosanaa kukin pistemäärä vastaa (30p = 10). Näitä taulukoita löytyy mm. oppikirjasarjojen arviointimateriaaleista, mutta varmaan voi myös googlettaa sanan arvosanataulukot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi