Tarkistatko rinnat joka kk?
Itse myönnän unohtavansa välillä. Miten se onkin niin vaikeaa?
Omat rinnat ovat vielä hyvin muhkuraiset, eli kudosta on vaikea tunnustella. Rinnat on kyllä ultrattu kipujen vuoksi viime vuonna.
Kommentit (22)
En muista koskaan, pitäisi kyllä. Nyt jo toisen kerran mammon jälkeen jatkotutkimuksiin. Jokohan on pahinta laatua.
Monetkin, tähän mennessä kaikki tarkastetut ovat läpäisseet testin.
En, vaikka pitäisi. Viimeksi tarkastanut varmaan kolme vuotta sitten
Eli en siis ole ainut joka ei sitä säännöllisesti muista. Helppoahan se olisi ja nopeaa, mutta tuppaa unohtumaan. -ap
Joskus nuorena yritin, mutta rinnoissa tuntui aina olevan epäilyttäviä ja pelottavia muhkuroita enkä tietenkään voinut aina mennä näyttämään niitä lääkärille. Joten ei siitä ollut mitään hyötyä.
Mullakin on tosiaan hyvin muhkuraiset rinnat ja vaikea tunnustella. Mutta kerran oli rypäleen kokoinen möykky, sen kyllä erotti. Otettiin ultra ja mammo, oli harmiston ja samanlaisena se on edelleen rinnassa.
Agressiivinen rintasyöpä kasvaa todella nopeasti. Kannattaa tutkia.
En. Ehkä kerran puolessa vuodessa. Itellä ne on muutenkin täynnä möykkyjä, niin en edes ymmärrä miten niistä vois tunnustelemalla muka jotain löytää.
Mun mies tarkastaa ainakin kerran viikossa. Kertoo olevansa tähän oikein erikoistunut kun tunnustelee useamman muunkin naisen rinnat päivittäin.
En enää. Yhdessä vaiheessa ravasin melkein työkseni lääkärissä näyttämässä milloin mitäkin pattia. Nyt en tunnustele enää. Rinnat on täynnä kaikenlaista muhkuraa, kovaa hernettä, pehmeää palloa, kiinteää, irtonaista jne.... Ne aiheuttaa vaan ahdistusta.
En. Rinnat ovat täynnä muhkuroita, miten niistä muka voi erottaa mikä on syöpä. Turhaa touhua. Inhoan muutenkin rintojani enkä mielelläni koske niihin enkä anna muidenkaan koskea. Jos tulis syöpä niin sittenpä niistä pääsisi.
Vierailija kirjoitti:
Joskus nuorena yritin, mutta rinnoissa tuntui aina olevan epäilyttäviä ja pelottavia muhkuroita enkä tietenkään voinut aina mennä näyttämään niitä lääkärille. Joten ei siitä ollut mitään hyötyä.
Juurikin siksi niitä pitäisi tunnustella, jotta oppii huomaamaan ne muutokset. Muhkuroita ne on täynnä ja se on ihan normaalia.
En. Minulla on isot rinnat, tiivistä muhkuraista kudosta. Täysin mahdotonta tuntea seasta mitään. Ultrattu muutama vuosi sitten.
En, koska minulta puuttuu itsesuojeluvaisto tms. En koko ajan huolehdi terveydestäni, kuulostele oireitani, käy verenkuvaa otattamassa. En halveksi ihmisiä, jotka niin tekevät, mutten itse kuulu heihin. Elän minkä elän.
Vierailija kirjoitti:
En. Ehkä kerran puolessa vuodessa. Itellä ne on muutenkin täynnä möykkyjä, niin en edes ymmärrä miten niistä vois tunnustelemalla muka jotain löytää.
Sillä säännöllisellä tutkimisella oppii tuntemaan omat möykkynsä ja rintansa. Huomaa sitten jos onkin jokin poikkeus. Kuten äidillekin kävi . Onneksi oli hyvänlaatuinen kasvain. Varsinkin sen jälkeen olen aktiivisemmin itse tutkinut.
Oon tarkistanut ehkä muutaman kerran elämässäni kun on jossain muistutettu että niin kannattaisi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies tarkastaa ainakin kerran viikossa. Kertoo olevansa tähän oikein erikoistunut kun tunnustelee useamman muunkin naisen rinnat päivittäin.
Onnentyttö!
Yritän muistaa kyllä.