Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko pyytäisit isosta hyväkuntoisesta muutaman vuodenvanhasta sohvasta?

Vierailija
02.12.2014 |

Itse maksettu 3000e ja se oli tarjoushinta.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun maksamasi hinta on epäolennainen asia, kukaan ei maksa käytetystä sohvasta isoja summia, koska uusia saa muutamalla sadalla eurolla. Huutonetissä tai lähialueen FB-kirppiksellä voit saada sohvasi myytyä ja sekin vaatii jo oikean tyyppisen ja värisen sohvan.

Vierailija
2/16 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat huonekalut ovat hankalia kaupattavia, koska niitä saa myös ihan ilman - varsinkin sänkyjä ja sohvia, jotka ovat isoja ja kömpelöitä siirrettäviä.

Toki sulla ei nyt selvästikään ole kyse mistään Ikean halpissohvasta. Jos se on puurunkoinen ja virheetön pinnaltaan, minä ehkä pyytäisin vaikkapa 800 euroa.

Löydätkö ko. merkin sohvaa vielä myynnistä? Jos löydät, niin laita myynti-ilmoitukseesi linkki siihen, niin näkee hintatason. Kokeilen myös googlettaa ko. sohvan merkillä, onko niitä myynnissä käytettynä, ja jos niin millä hinnalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

200-300€

Vierailija
4/16 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät huoli käytettyä ilmaiseksikaan, koska mukana voi tulla luteita ja muita kotieläimiä.

Vierailija
5/16 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutama satanen, 500€ ihan maksimihinta. Se mitä se on alunperin maksanut ei kiinnosta ostajaa. Se on käytetty ja vanha huonekalu, jossa jälleenmyyntiarvo laskee ensimmäisellä istumisella =) niin se vaan on.

Vierailija
6/16 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 11:49"]Sinun maksamasi hinta on epäolennainen asia, kukaan ei maksa käytetystä sohvasta isoja summia, koska uusia saa muutamalla sadalla eurolla. Huutonetissä tai lähialueen FB-kirppiksellä voit saada sohvasi myytyä ja sekin vaatii jo oikean tyyppisen ja värisen sohvan.
[/quote]

Typerys. Tottakai se on oleellista. Itse kyllä voisin maksaa hyväkuntoisesta vaikka Artekin sohvasta 1000e, eli kolmasosan hinnasta. Jostain Ikean 500e sohvasta en sen sijaan maksaisi 50e enempää. Laatukamojen arvo ei laske samalla tapaa kuin joku Ikea-laatu. Itse olen ikionnellinen jos löydän hyväkuntoisesta merkkikamaa vaikka kolmasosalla ovh:sta, vaikka tällöinkin hinta jää isoksi. Toki jos ap maksanut ylihintaa jostain laaduttomasta tuntemattoman merkin sohvasta niin voi olla ettei mene kaupaksi kuin parilla sadalla.

Vierailija
7/16 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutonetistä voi käydä katsomassa osviittaa hinnalle. 200-300e.

Vierailija
8/16 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemukseni on, että käytettyjä huonekaluja on tosi vaikea myydä. Mitä isompi huonekalu, sitä hankalampaa jos ei pysty/halua itse kuljettaa sitä ostajalle. Myin syksyllä täyspuisen kirjoituspöydän, joka oli erinomaisessa kunnossa. Meni kaupaksi vasta kun laskin hinnan 50 euroon. Naurettava hinta kun vertaa vaikka Ikean paperimassalevystä valmistettuihin kirjoituspöytiin. Vaihtoehto olisi ollut odotella ehkä pitkäänkin ostajaa, joka osaa arvostaa laadukasta massiivipuista huonekalua. Tuolla hetkellä minulle oli tärkeämpää saada varasto tyhjäksi, joten halvalla meni. Moni muu myyjä näyttää toimivan samalla tavalla.

Design ja aito antiikki ovat eri asioita, mutta AP:n sohva ilmeisesti ihan vain perussohva

Vierailija
9/16 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin 300€ jos virheettömässä kunnossa. Itse maksamallasi hinnalla ei ole merkitystä, sohva on pari vuotta vanha ja käytössä ollut. Kukaan ei siitä tonnia maksa.

Vierailija
10/16 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tässä ei nyt moni tajua, että jos kyse on design-sohvasta, kuten hinnasta voisi päätellä, sen arvo EI laske samalla lailla kuin muiden tavaroiden. Käytettyinäkin niistä saa hyvän hinnan, jos ne on laadukkaasti tehty, hyväkuntoisia - ja tosiaan siis merkkituotteita.

Merkitön halpissohva on aina asia erikseen. Mutta ap:n tapauksessahan selvästi ei sellaisesta ole kyse.

Ihan turha alapeukutella, kun ette asiaa tiedä ettekä alaa ymmärrä.

3

Vierailija
11/16 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla ap on Artekin sohva myynnissä, maksan heilauttaen 1200 e. Varsinkin 533 olisi tosi ihana!

Vierailija
12/16 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 12:01"]

Oma kokemukseni on, että käytettyjä huonekaluja on tosi vaikea myydä. Mitä isompi huonekalu, sitä hankalampaa jos ei pysty/halua itse kuljettaa sitä ostajalle. Myin syksyllä täyspuisen kirjoituspöydän, joka oli erinomaisessa kunnossa. Meni kaupaksi vasta kun laskin hinnan 50 euroon. Naurettava hinta kun vertaa vaikka Ikean paperimassalevystä valmistettuihin kirjoituspöytiin. Vaihtoehto olisi ollut odotella ehkä pitkäänkin ostajaa, joka osaa arvostaa laadukasta massiivipuista huonekalua. Tuolla hetkellä minulle oli tärkeämpää saada varasto tyhjäksi, joten halvalla meni. Moni muu myyjä näyttää toimivan samalla tavalla.

Design ja aito antiikki ovat eri asioita, mutta AP:n sohva ilmeisesti ihan vain perussohva

[/quote]

Pelkkä massiivipuu ei riitä - jos tyylilajina on esim. mäntyinen pirttityyli, niin ei mene kaupaksi millään. Sen sijaan esim. täysipuinen 40-lukulainen kansilipasto voi jo olla jonkin väärti.

Perussohva ei maksa missään kolmea tonnia alennuksessa, vaan alle tonnin.

Vierailija
13/16 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meidän perussohva maksoi alennuksessakin 3000 e.

Vierailija
14/16 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 12:34"]

Kyllä meidän perussohva maksoi alennuksessakin 3000 e.

[/quote]

No se ei ole sitten perussohva, tai olet harvinaisen tyhmä asiakkaana.

Vierailija
15/16 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Artekin sohvat maksaa kolmesta tonnista ylöspäin, ja ne ovat siis kalliita designsohvia. Tavallinen sohva maksaa - jos on puurunkoinen ja laadukas tonnista kahteen.

Merkkihuonekaluilla on omat käytettyjen markkinansa. Ap voisi paljastaa, millaisesta ja minkä merkkisestä/mallisesta sohvasta on kyse, niin voisin vaikka arvioidakin hintaa tarkemmin.

Missään nimessä jotain design-sohvaa ei kannata panna myyntiin parilla sadalla, se on alihintaa.

terv. alan kauppias

Vierailija
16/16 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tiedä missä tuo alan kauppias on myyjänä, mutta kyllä nahkaisesta "perussohvasta" saa maksaa ihan viiteentonniinkin saakka. Siis perussohva siinä mielessä, ettei ole mikään design sohva.