10 päivän mehupaasto
Eilen aloitin paaston ilman mitään aiempaa ruokavalion kevennystä. Olen ahmimishäiriöinen ja painoa tullut yli 20kg puolessa vuodessa. Sunnuntaina ahmin puoleenyöhön asti. Lähtömitat ovat 160cm 91.9kg vyötärö: 101cm
Lisäksi seuraan edistymistäni kehonkoostumus vaa'alla.
Tänä aamuna painoin 89.9kg, vyötärö 99cm
rasva- ja lihasprosentti alussa: 48.8% ja 23,7%
nyt 48.1% ja 24%
Kommentit (25)
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 11:27"]
Eilen aloitin paaston ilman mitään aiempaa ruokavalion kevennystä. Olen ahmimishäiriöinen ja painoa tullut yli 20kg puolessa vuodessa. Sunnuntaina ahmin puoleenyöhön asti. Lähtömitat ovat 160cm 91.9kg vyötärö: 101cm
Lisäksi seuraan edistymistäni kehonkoostumus vaa'alla.
Tänä aamuna painoin 89.9kg, vyötärö 99cm
rasva- ja lihasprosentti alussa: 48.8% ja 23,7%
nyt 48.1% ja 24%
Onko mehussa sokeria
On. Light tuotteita en käytä. Mehupaastollahan on tarkoitus pysyä alle 400kcal/pv
AP
Myös ahmimishäiriöisenä olen vähän huolissani puolestasi... Ahmimishäiriöön kun aika tyypillisesti kuuluu erilaisten paastoamisten tai kovien dieettien ja ahmimisten vuorottelu. Itse elin lähes 10 vuotta sellaisessa kierteessä. Nyt jälkeenpäin, psykologin ja ravitsemusterapeutin avulla toipumassa olevana, ymmärrän, että ne paastot ja kuurit oli olennainen osa joka piti yllä sairauden tilaa, ja olen alkanut toipua vasta kun olen lopettanut etsimästä pikaratkaisuja paino-ongelmaan.
Mä yritän aloitella myös paastoa. 158/70. Paino pahimmillaan ollut 75 kg. Ahmin ja paastoan. Normaalisyöminen ja dieettien unohtaminenkin tuo mulle vain lisää kiloja. Olen myös yrittänyt hyväksyä itseni tälläisenä, mutta en pysty.
Lopeta ap jo nämä aloitukset. Neuvoja olet saanut vaikka kuin, mut ei kelpaa.
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 08:08"]
Ap, miksi paastoat?
[/quote]
Haluan siirtyä terveellisempään elämään, jättää herkut ja ahmimisen. tähän asti kun olen syönyt 3000-5000kcal/pv niin normaaliin ruokavalioon siirtyminen on vaikeaa. Paastolla nollaan tilanteen ja saan luottamusta siihen että kyllä minä onnistun laihduttamaan jos onnistun paastoamaankin.
AP
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 15:09"]
Lopeta ap jo nämä aloitukset. Neuvoja olet saanut vaikka kuin, mut ei kelpaa.
[/quote]
En ole hakemassa neuvoja mihinkään. Vai pyysinkö niitä tässä nyt huomaamattani? Halusin vain jakaa nettiin kokemukseni miten tämä paasto etenee.
AP
Paino tänään 89.7kg Yhtä hitaasti laskee kun silloin kun paastosin 70-kiloisena. Vyötärö 97cm.
Nälkää ei ihme kyllä ole tullut vieläkään. Eilen alkoi alkuillasta kova päänsärky, joka ei mennyt ohi mehulla, kahvilla ja vedellä joten otin ekan buranan paastoin ainana. Onneksi se toimi. Yleensä otan päänsärkyyn 2*600mg buranaa ja sekään ei aina toimi.
Juon tuorepuristettua omenamehua, marlin mustaherukkamehua ja maduro herajuomaa, lisäksi kahvia puoli kuppia aamulla ja tarvittaessa päänsärkyyn. Kaloreita tuli maanantaina 250 ja eilen 300.
AP
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 14:42"]
Mä yritän aloitella myös paastoa. 158/70. Paino pahimmillaan ollut 75 kg. Ahmin ja paastoan. Normaalisyöminen ja dieettien unohtaminenkin tuo mulle vain lisää kiloja. Olen myös yrittänyt hyväksyä itseni tälläisenä, mutta en pysty.
[/quote]
Mä hyväksyin itseni 70kg, en ajatellutkaan dieettejä, en käynyt edes vaa'alla. Sitten kun taas vaatteet ei mahtuneet päälle olinkin jo 77kg, No ei se mitään ostin isompia vaatteita ja elin taas onnellisena ja keskityin syömään normaalisti ja repsahduksia tuli melkein joka päivä mutta en antanut sen haitata.
Ajattelin että jes ehkä oon parantumassa kun en mieti laihduttamista. Pian tuli taas tilanne ettei oikein mikään vaate mennyt päälle, mutta en edes käynyt vaa'alla vaan ostin joka kerta isompia vaatteita. Sitten kun pakotin itseni vaa'alle niin painoa olikin jo +85kg. Sillon aloin jo vähän kallistua dieetin suuntaan mutta ravitsemusterapeutti vaan kannusti jatkamaan ilman dieettiä ja ilman laihtumista..
Sitten kun 90kg meni rikki niin sanoin terapeutille että nyt riitti tämä yrittäminen, ei ole enää järkevää riskeerata että kohta on 100kg puntarissa ja ties mihin olisi seuraavaksi tullut venymä arpia..
AP
Päänsärky ehkäistään peräsuolihuuhtelulla paaston alussa.
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 07:18"]
Päänsärky ehkäistään peräsuolihuuhtelulla paaston alussa.
[/quote]
Kyllä olen sen tehnyt joka päivä. Aiemmissa paastoissa en tyhnyt. Ihan samalla tavalla oli pää kipeä silloin ja nyt.
AP
Paasto on hyvä tapa aloittaa terveelliset ruokatottumukset mutta laihduttamiseen siitä ei ole ja lisättyä sokeria paastomehuissa ei saa olla vaan niiden pitää olla 100% hedelmien tai vihannesten mehuja ja mieluummin vihannesten ja kasvisten joissa on vähemmän sokeria kuin hedelmien.
4. paastopäivä
paino 89.4kg
rasva 47.4%
lihas 24.1%
Päänsärkyä ei ole enää ollut ja olo on ihan ok. Paleltaa vaan illalla ja yöllä paljon, mutta onneks 3 peittoo auttaa asiaa :D
AP
Järjetöntä tuollainen paastoaminen sillä se vie vsin nesteitä ja lihaksia. Eikä taida olla mielelle kauhean hyväksi.
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 06:47"]
Järjetöntä tuollainen paastoaminen sillä se vie vsin nesteitä ja lihaksia. Eikä taida olla mielelle kauhean hyväksi.
[/quote]
Samaa mieltä. Oikealla ravinnolla onnistuu paremmin ja terveellisemmin. Toisaalta ap kuvittelee lautasmallilla pääsevänsä ahmimisesta. Eihän se ole tähänkään asti toiminut.
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 06:54"]
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 06:47"]
[/quote]
Samaa mieltä. Oikealla ravinnolla onnistuu paremmin ja terveellisemmin. Toisaalta ap kuvittelee lautasmallilla pääsevänsä ahmimisesta. Eihän se ole tähänkään asti toiminut.
[/quote]
Kaikki tietämäni keinot olen testannut. Uskoisin että paasto on nyt kuitenkin parempi vaihtoehto kun syöminen meni loppu aikoina semmoiseksi etten pystynyt hoitamaan mitään asioitani kun olin niin kipeä ja ähkyssä koko ajan. En pystynyt enää ollenkaan rajoittamaan miten paljon syön. Mikään muu ei enää tuntunut miltään tai kiinnostanut.
Nyt paastolla olen pystynyt keskittymään normaaleihin asioihin, ruoka ei pyöri mielessä läheskään niin paljon kun ennen. Oon saanut siivottua kämppää. Ostanut vaatteita, ennen en jaksanut olla kaupoissa kun pakollisten ruokaostosten takia ja herkkujen ostossa. Ja olen jaksanut pitää itsestäni parempaa huolta, eli pestä hampaat, ottaa vitamiinin, käydä suihkussa päivittäin ja rasvata ihon. Ennen kaikki normaali itsestään huolehtiminen kävi työstä. En pessyt joskus hampaita 3 päivään enkä käynyt suihkussa kun ahminta alkoi heti aamusta ja olo oli sen mukainen.
Jos joku vielä haluaa valittaa miten väärin on paastota. Niin otan kyllä neuvoja vastaan ja kokeilen niitä varmasti. Mutta en tullut tänne varsinaisesti neuvoja pyytämään, vaan kertomaan miten 10pv paasto etenee.
Ap
Onko mehussa sokeria