Onko tämä nyt taas sellainen IHAN ERI ASIA!? (Suomen valtion suhteista)
Venäjä: Joo meillä on vähän erimielisyyksiä Ukrainan kanssa. Ei ole ongelmia teidän muiden kanssa, jos ette sekaannu tähän. Voidaan elää kuten ennenkin.
Suomi: KAUHEETA, suhteet on ihan pilalla eikä ikinä enää palaa!!1
USA: Me aiotaan vallata Tanskalta alueita, asetetaan teille muille RANGAISTUStulleja, haukutaan julkisesti loisiksi, kiristetään miljardeja, tuhotaan maailmantalous hyökkäämällä Iraniin ja uhkaillaan milloin milläkin. Niin ja muistakaa vastata (oikein) siihen kyselyyn!
Suomi: IHANAA, meidän suhteet on parhaat ikinä <3
Osaatteko selittää logiikan 🤔
Kommentit (10)
Itse en pidä kumpaakaan tilannetta hyväksyttävänä. Toisaalta voimasuhteiden takia USA:n metkuihin on parempi sopeutua, koska se on monikertainen voimiltaan Venäjään verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Venäjällä ei ole vähän erimielisyyttä Ukrainan kanssa vaan Venäjä käy oikeudetonta tuhoamissotaa.
Mutta Tanskaa rikollisella valloitussodalla uhkailevalla, Venezuelan presidentin kaappaavalla ja Iranin tyttökouluja pommittavalla USA:lla on vain pikku erimielisyyksiä?
Vierailija kirjoitti:
Itse en pidä kumpaakaan tilannetta hyväksyttävänä. Toisaalta voimasuhteiden takia USA:n metkuihin on parempi sopeutua, koska se on monikertainen voimiltaan Venäjään verrattuna.
Lisään vielä sen verran, että Trumpin valtakaudelle on sentään odotettavissa loppu, mutta ei Putinin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä sen verran, että Trumpin valtakaudelle on sentään odotettavissa loppu, mutta ei Putinin.
Aina tuo sama vakuuttelu. Kuka takaa ettei sama meno jatku etenkin jos valta pysyy republikaaneilla?
Vierailija kirjoitti:
Eli toisin sanoen USA on Suomelle suurempi turvallisuusuhka kuin Venäjä ja sitä pitää mielistellä kaikin keinoin, eikä mitään poikkipuolista uskalleta sanoa ettei käy huonosti? Kuulostaa upealta suhteelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina tuo sama vakuuttelu. Kuka takaa ettei sama meno jatku etenkin jos valta pysyy republikaaneilla?
Ei takaakaan, mutta siellä on sentään toivoa vielä. Jos Putin jatkaa kuolemaansa asti, mikään ei muutu Venäjällä, ainakaan parempaan suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli toisin sanoen USA on Suomelle suurempi turvallisuusuhka kuin Venäjä ja sitä pitää mielistellä kaikin keinoin, eikä mitään poikkipuolista uskalleta sanoa ettei käy huonosti? Kuulostaa upealta suhteelta.
Käytännössä jopa näinkin, enkä tilannetta "upeaksi" väitäkään.
Tällä hetkellä vienti suuntautuu myös aika voimakkaasti USA:n suuntaan, joten olemme "nalkissa" jenkkien suhteen. Venäjänkauppahan on käytännössä lopetettu.
USA on perinteisesti ollut vapauden ja oikeuden puolella ja ihmiset ovat nauttineet niistä. Venäjä taas on ollut sääntelyn ja kurittamisen puolella ja ihmiset lähtökohtaisesti vihaa sitä. Nytkin Venäjällä ammutaan ihmisiä, jotka kieltäytyy menemästä sotaan ja kaikkea sodassa tapahtunutta piilotellaan onnettomuuksiksi.
Venäjä haluaa olla uusi Neuvostoliitto, jossa jokainen valhe on vain kansalaisten hyväksi ja USA on kaiken pahan juurisyy. Kansalaiset ovat vallanpitäjille orjia ja kaikki vastustaminen johtaa vastustuksen eliminointiin.
Siksi me pidämme enemmän USA:sta.
Venäjällä ei ole vähän erimielisyyttä Ukrainan kanssa vaan Venäjä käy oikeudetonta tuhoamissotaa.