Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kehtaatteko maksaa euron ostokset pelkillä 5 ja 10centtisillä?

Vierailija
02.12.2014 |

5 ja 10 centtisiä vaan kertääntyy, kun ei niillä kehtaa mitään maksaa.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie pankkiin.

Vierailija
2/21 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehtaat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käypää rahaahan se on, mutta en menisi suklaalevyä arvokkaampaa ostosta ihan senteillä maksamaan. Muuten, kassa parka...

Vierailija
4/21 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kehtais, mutta nykyään onneks aika monen prisman yhteydessä on automaatti mihin voi viedä esim säästöpossun sisällön ja raha siirtyy heti tilille :)

Vierailija
5/21 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai! Kaikillehan kertyy pikkurahaa vaihtarina. Rahaa se on sekin ja tosi usein kassan mieleen!

Vierailija
6/21 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa nekin on, ja joku pienemmän kioskin pitäjä saattaa jopa tykätä kun saa vaihtorahaa.

Vierailija
7/21 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh. Lidlin kassalla ostin neljäntoista euron ostokset pikkukolikoilla. Oli siinä kyllä pari 50 senttistä ja kasa 20 senttisiä, mutta myös niitä hiluja. Että kyllä kehtaan.

Ja meille noita kertyy ihan sen takia, että mulla on tapana tyhjätä kolikot pois lompakosta säästöön. Jatkavat sitten kuukautta ennen kuin palkka tulee tilille.

Vierailija
8/21 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai euron? No kyllä kehtaan.

Vierailija
9/21 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle cittarissa ei suostuttu myymään kun yritin kahvipaketin ja maidon maksaa senteillä. Ei ole kuulemma aikaa laskea. Mun takana oli kaks asiakasta....on se kumma ku ei raha kelpaa. Miks niitä senttejä ees on.

Vierailija
10/21 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan kassathan ovat monesti kiitollisia juuri noista pikkukolikoista! Maksan itse valitettavan usein pieniäkin ostoksia seteleillä ja 1 ja 2 euron kolikoilla. Johtuu osittain siitä, että jos takanani on jonoa en halua pidätellä muita asiakkaita myyjän laskiessa kolikoita.

Vierailija
11/21 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, minä taas monesti mietin kehtaanko maksaa isolla setelillä pieniä ostoksia, eli imuroida taskuuni kassan vaihtorahat.

No Suomessa usein suurin setelini on 50 € (eli ei ongelmaa), mutta esimerkiksi lomamatkoilla on ikävää lyödä jonkun katukauppiaan käteen esim. 1000 TBH seteli, 20 TBH ostoksesta... 41vm

Vierailija
12/21 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehtaan. Ne on rahaa, ja niitä kerääntyy...kai ne joskus on pistettävä eteenpäin...

Vierailija
13/21 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä on ihanaa, kun pieni lapsi tulee maksamaan oman ostoksensa. Hän kippaa ne kauan säästämänsä rahat minun käteen tai siihen kassahihnalle. Oli jono vaikka kilometrin pituinen, niin minä lasken ne kolikot ja palvelen ystävällisesti hänet. Jos joku takana tuleva asiakas häiriintyy, niin se ei ole minun murheeni. Sama sääntö pätee jokaiseen maksavaan asiakkaaseen.

Vierailija
14/21 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaiseen talletusautomaattiin kannattaa viedä pikkusentit ja muut kolikot. Laskentaoperaatio kestää muutamankymmentä sekuntia.

Ja pims, näin olet parempi kanssaihminen kassalle ja takana tuleville jonottajille.

Vierailija
15/21 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan pienimmillä kolikoilla automaattikahvia tai -matkalippuja. Problem solved.

Vierailija
16/21 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa olla aina kassalla tarkkana ja jos on ostokset vaikka 14,20 niin antaa vaikka 20,20   näin pääsee vähitellen pienistä kolikoista eroon

Vierailija
17/21 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 10:33"]kannattaa olla aina kassalla tarkkana ja jos on ostokset vaikka 14,20 niin antaa vaikka 20,20   näin pääsee vähitellen pienistä kolikoista eroon
[/quote]

Jep. En ymmärrä miten tällaisestakin saadaan ongelma, että kolikoita kerääntyy. No kai ne kerääntyy kun ne tarkoituksella erikseen jemmaa, ja sit ei kehdata käyttää.

Vierailija
18/21 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä kehtaisi. :D Onneksi on nykyään ne talletusautomaatit, niin saa kolikoiden summan suoraan tilille. :)

Vierailija
19/21 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä maksetaan aika usein. Esim. Jos tarvitsen maidon kaupasta niin otan mielummin budjettipurkista (viikon ruokaraha purkki, kun on nyt parin kk päästä jo tiukkaa niin jo nyt täytyy tarkailla miten paljon menee) sen tasarahan kun setelin.

Vierailija
20/21 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ainakin kauppakeskuksessa ns. panoautomaatti jonne kaatamalla kolikot ne menee välittömästi omalle tilille. Ei tartte maksaa kolikoilla. Eri asia tietysti, jos ei oo kuin vähän niitä ja tarttis maksaa jotain ja helposti kehtaan, koska kaupoissa on pula pikkukolikoista.