Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnen helposti oloni tyhmäksi - olenko siis tyhmä vai kokeeko kaikki näin?

Vierailija
07.10.2021 |

Etenkin jos on uusi, vieraampi porukka kuten uusi työyhteisö tai muu vastaava isompi yhteisö johon menen. Ystävieni ja läheisteni kanssa tätä ongelmaa ei ole ja ihan fiksuja & elämässä pärjääviä ihmisiä he ainakin ovat.

Mistä tällainen tyhmäksi itsensä tuntemisen fiilis voisi johtua - vai ihan siitä ilmeisestä syystä, että olen oikeasti tyhmä? Tämä ilmenee siis kun jään herkästi miettimään vaikkapa jotain hauskaksi tarkoittamaani heittoa tai viestiketjuun kirjoittamaani tms. Uusien ihmisten kanssa kun puuttuu se kokonaiskuva ja yhteinen historia ja konteksti puolin ja toisin, niin tällaiset kuvaamani kaltaiset pienet asiat korostuvat. Olen siis heille juuri se minkä kuvan annan itsestäni siinä yksittäisessä viestissäni tai muussa vuorovaikutustilanteessa

Onko muilla samaa? Miten pärjäilette asian kanssa?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tavallista. Johtuu siitä että vieraat ihmiset ovat tosiaan vieraita, ja heidän tulkintakehyksensä ja tarkastelukulmansa tulevat itselle yllätyksenä.

Ja tavallaan se on todella omaa tyhmyyttä ja tietämättömyyttä ja tavallaan se on luonnollista ja korjaantuu aikanaan kun opit tuntemaan ja saat näistä ihmisistä lisää tietoa.

Vierailija
2/6 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu fiilis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudessani koin usein ulkopuolisuutta enkä päässyt muiden juttuihin, eivätkä he tajunneet minun juttujani. Mietin silloin, onko ymmärryksessäni jokin vika. Muualta tulleena oletin, että kaikki johtuu siitä ja siksi en pääse sisäpiireihin, mikä olikin osaksi totta. Myöhemmin selvisi myös, että olenkin keskivertoa huomattavasti älykkäämpi. Sittemmin olen pärjännyt hakeutumalla kaltaisteni seuraan ja toisaalta himmailemalla korkealentoisempia juttujani viimeistään siinä vaiheessa, kun näen toisten tyhjistä katseista, etteivät he tajunneet puheitani. Toivon, ettei tämä kuulosta ylimieliseltä, elämäni vain on tällaista.

Vierailija
4/6 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tää fiilis todella usein töissä.

Vierailija
5/6 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsuudessani koin usein ulkopuolisuutta enkä päässyt muiden juttuihin, eivätkä he tajunneet minun juttujani. Mietin silloin, onko ymmärryksessäni jokin vika. Muualta tulleena oletin, että kaikki johtuu siitä ja siksi en pääse sisäpiireihin, mikä olikin osaksi totta. Myöhemmin selvisi myös, että olenkin keskivertoa huomattavasti älykkäämpi. Sittemmin olen pärjännyt hakeutumalla kaltaisteni seuraan ja toisaalta himmailemalla korkealentoisempia juttujani viimeistään siinä vaiheessa, kun näen toisten tyhjistä katseista, etteivät he tajunneet puheitani. Toivon, ettei tämä kuulosta ylimieliseltä, elämäni vain on tällaista.

Et kuulosta lainkaan ylimieliseltä. On vain kiva saada näkökulmaa tähän asiaan. Minulla on myös mitattu Mensan testeissä äo 136, en silti osaa mieltää itseäni erityisen älykkääksi, vaikka tietyntyyppiset päättelytehtävät minulta sujuukin. Kuten sinäkin totesit, tunnen usein oloni nimenomaan ulkopuoliseksi noissa aloituksessa mainitsemissani asiayhteyksissä. Olen miettinyt että jos minulla onkin jotain muuta, sosiaalista kömpelyyttä tms. "tyhmyyttä".

Kaikki vastauksenne ovat tervetulleita, kiitos jos laitatte vielä! 

AP

Vierailija
6/6 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ÄO 136 muka ja tänne tulet tumpelo kysymään, oletko tyhmä! Itserakas ja huomionkipeä sinä olet, omakehuja! Mene pois!

Turha kadehtia ketään!