Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko jo alkaneet säästää joulua varten?

Köyhän joulu
07.10.2021 |

Vai tuleeko joulu tänäkin vuonna yllätyksenä?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Lahjoihin 1000 e ja ruokiin ylimääräinen 500 e . Rahat tallessa.

Vierailija
2/17 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin jo viime jouluna, ei tule yllärinä tänäkään vuonna, osa lahjoistakin on jo hankittu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juhli kyseistä paskaa.

Vierailija
4/17 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onneksi tarvii säästää erikseen joulua varten.

Vierailija
5/17 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En juhli kyseistä paskaa.

Ei mekään juhlita joulua, me vietetään joulua.

Vierailija
6/17 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi sääästää erityisesti. Lahjoja olen hankkinut jo, eikä kaikki menot kasaannu marras-joulukuulle.

Vierailija
7/17 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu tulee aidompana köyhälle. Köyhä todennäköisesti ymmärtää joulun sanoman paremmin.

Vierailija
8/17 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En säästä joulua vaan elämää varten. No ehkä yritän varata hiukan rahaa hyvään ruokaan. Yksin kun oo niin ei mene paljon eikä lahjoihin. Jotkut kuitenkin jostain syystä mulle jonkun lahjan antaa ja jouluruoat. Siis lähisuku. Itse en osaa antaa lahjoja enkä pyydä. Ja olisin yksinkin nykyään. Lapsuuden joulut oli ihan eri ja ymmärrän joulun sanoman paremmin nykyään. Yritän päästä tunnelmaan kiinni.

Vierailija
9/17 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille olen hankkinut jo joululahjat tai ainakin suurimman osan niistä, ja jakanut tällä tavalla kuluja muille kuukausille. Olemme sukulaisten ja miehen kanssa sopineet, että toisiamme emme lahjo. Kukin ostaa omille lapsilleen, mitä he oikeasti toivovat ja tarvitsevat. Suoranaisesti joulua varten en ole säästänyt, mutta yritän joka kuukausi säästää vähän yllättävien menojen varalta.

Vierailija
10/17 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole, ei tarvitse säästää kun ylimääräistä rahaa on.

Vierailija
11/17 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulu tulee aidompana köyhälle. Köyhä todennäköisesti ymmärtää joulun sanoman paremmin.

Tiesittekö, että suuri osa miljonääreistä kulkee töihin polkupyörällä, ajaa vanhalla autolla ja asuu ahtaasti. Siis silloin kun varallisuus on itse hankittua. Rikas ei ole se joka kuluttaa eniten, vaan hän on köyhä. Eli jos tunnet itsesi köyhäksi, niin todennäköisesti kulutat myös liikaa.

Siksi on minusta hämmentävää, että joulun sanoma avautuisi parhaiten rahansa hassaavalle.

Vierailija
12/17 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä jouluun mitään ylimääräistä rahaa

Vierailija
13/17 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo alkanut tuhlata jouluun. Monta pakettia hankittu.

Vierailija
14/17 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi? Ei ole tarvetta viettää jotain teennäistä paskajuhlaa. Possua voi syödä ympäri vuoden ja kyllä noita sukulaisia näkee liikaakin ympäri vuoden.

Vierailija
15/17 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ennen oli paremmin.

Ennen veronpalautukset tulivat aina joulukuun alussa.

Ja niistä sai rahat niin joululahjoihin, kuin jouluruokiin tai joulumatkoihinkin lisänä.

Toki ne loppukesästäkin saadut veronpalautukset voi säästää joulurahoiksi ja moni säästääkin.

Mutta ennen se tuntui jo ylimääräiseltä joululahjalta, kun veronpalautukset tulivat sopivasti juuri ennen joulua.   Oli aina ne varmat joulurahat käytössä.

Vierailija
16/17 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaille jouluna. Ihana skipata koko jouluhössötys

Vierailija
17/17 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en käsitä ihmisten hössötystä joulusta. Stressataan lahjoista, ruoasta, rahan katoamisesta taivaan tuuliin parin päivän takia, missä ollaan, ketä joutuu katselemaan samassa pöydässä jne. Uuvuttavaa! Olkaa rohkeita ja viettäkää kerrankin sellainen joulu jonka oikeasti haluaisitte viettää. Lapsille riittää yksi lahja. Kyllä se kitinä loppuu, kun ymmärtävät, että enempää ei turhaa materiaa tipu. Ei lapset tuosta traumoja saa.

Onneksi en ole koskaan laittanut itseäni tuohon sirkukseen. Olen tietoisesti pitänyt itseni pois tuosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä