Muita Hakekaa kätilö -faneja?
Hei, olen taas aivan ihastunut Hakekaa kätilö -sarjaan joka kuvaa nunnien ja kätilöiden elämää 50 ja 60-lukujen Lontoossa. Olen lukenut myös kirjat.
Sarja on ihanan lämminhenkinen, jännittävä ja liikuttava. Onko muita faneja paikalla? :)
Toivoisin että Areenaan tulisi vanhoja kausia, ensimmäiset kaudet on näkemättä!
Sarja tulee TV1 kello 19:00 perjantaisin ja Yle Areenasta löytyy 10. kausi.
Kommentit (26)
Lempparihahmoja? Mulla ainakin Trixie ja Tohtori Turner ja Sisar Frances. :)
Katselen edelleen vaikka kiinnostus lässähti Patsyn lähdettyä. Sisar Monica Joan on hauska.
Tykkään kyllä ja oon kattonu vanhojakin kausia.
Täällä yksi fani.
Hyvän mielen sarja 💛
Aivan ihana! Kirjojakin olen lukenut. Yhden luvun yli oli kyllä pakko hypätä, kun oli niin julmaa kuvausta köyhäintalon lapsista. 🥺
Vanhat jaksot Areenaan, lähetetään porukalla toive jooko?
https://asiakaspalvelu.yle.fi/s/?language=fi
Oon lukenut ne kirjat jotka on ekojen kausien pohjana mutta jaksoja en oo koskaan nähnyt.
Suosittelen kirjoja! Eli Jennifer Worth kirjoittajana (eka kausien Jenny Lee)
https://www.adlibris.com/fi/e-kirja/hakekaa-katilo-9789511273127
Vaimo tykkää katsoa. Osa jaksoista ehkä minulle hieman liian "pumpulisia" vaikka näkyy se ajan hengen raadollisuuskin siellä välissä.
Historiallisestaå näkökulmasta katson välillä yhdessä jaksoja. -mies
Vierailija kirjoitti:
Aivan ihana! Kirjojakin olen lukenut. Yhden luvun yli oli kyllä pakko hypätä, kun oli niin julmaa kuvausta köyhäintalon lapsista. 🥺
Kirjoissa oli kyllä hurjiakin tarinoita mutta ymmärtääkseni ne oli täyttä totta.
Valerie näköjään lopetti, häntä kyllä hieman ikävä jää.
Ihana sarja, ihmisten tarinat on kirjoitettu niin hyvin. Tykkäsin siitäkin jaksosta/jaksoista kun Nonnatus houseen majoittui nuoria mieslääkäreitä.
Tuleekohan ton rikkaan leskimiehen ja Trixien välille romanssia? :O
Ei ole enää yhtä hyvä kuin mitä oli alkupään jaksot.
Nuo nunnat on upeita, vaikka uskonto ja säännöt rajoittavat elämää paljon niin maalaisjärkeäkin löytyy.
olen lukenut kaikki kirjat ja katsonut joka jakson. kirjastoissa on jaksot dvd.llä jos pystyy katsomaan niin käykää lainaamassa. minun suosikkini oli sister Evangeline. tykkään myös tohtori ja rouva turnerista.
Jotenkin siinä Turnerien kiinalaisen May-tytön tarinassa suretti kun tytön äiti yritti hakea lapsen mutta joutui lähtemään yksin. Toki ymmärrettävää että sen ajan Kiinassa ei olisi varmaan yksinäinen nainen voinut kunnolla elättää lasta.
Toivottavasti sarjalle löytyy tuleville kausille sopiva kuvauslokaatio, seuraavan 11. kauden kuvauksien jälkeen sarja joutuu näillä näkymin siirtymään pois nykyisestä brittimedian mukaan.
vauvat on söpöjä ja tässähän on ihan kaikkea