Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyi. Auttakaa. Mun poika kertoi nähneensä vessassa yöllä sokeritoukkia (?)

Vierailija
07.10.2021 |

Sanoi että kun oli laittanut valot päälle niin kolme tummaa ja pientä ötökkää oli lähtenyt liikkumaan nopeasti kohti viemäriä.

Voikohan ne olla sokeritoukkia? Muutettiin vasta 2014 rakennettuun kerrostaloon vuokralle ja mä en ole täällä mitään huomannut. Voiko näin uudessa talossa olla? Hyi mua ällöttää.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla vaikka kuukauden vanhassa. Viemäreiden kautta leviävät.

Vierailija
2/55 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, mut oikeestaan kaikissa taloissa on niitä. Niistä ei ole haittaa, mä ole joskus syönykkin sellasen kun oli vedonlyönti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normi juttu jopa kerrostaloissa. Viemäreitä pitkin kulkevat.

Vierailija
4/55 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä on joka paikassa.

Hommaa hämähäkkejä sinne vessaan, niin me päästiin eroon sokeritoukista.

Vierailija
5/55 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vaikka ollakin. Ovat täysin vaarattomia ja harmittomia otuksia, ei niitä tarvitse pelätä. Voit yrittää päästä niistä eroon kaatamalla viemäreihin kiehuvaa vettä.

Vierailija
6/55 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo teidän talo ole edes uusi

Vierailija
7/55 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ei ole sillä tavalla haitallisia kuin esim turkiskuoriaiset. Sokeritoukka on pehmeä ja helppo liiskata. On vain vesiputkien lähellä. Älä stressaa.

Vierailija
8/55 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli yks sama 1 toukka kans, en raaskinu listiä kun oli suloinen pikkuotus, myöhemmin se kasvoi isommaksi ja nimesin sen Simoksi. Kuoli vissiin kun ei saanut seuraa.

Vierailija
9/55 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aa hyi. Jotenkin olen aina luullut että niitä on vain vanhoissa hometaloissa, mutta näemmä niitä voi olla myös uusissakin taloissa. Soitan silti vuokranantajalle, jos vois tehdä noille jotakin. Ap

Vierailija
10/55 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on harmittomia, ovat jopa kiinnostuneita ihmisistä (ainakin ne nuoremmat hopeapötkylät)

Vierailija
11/55 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä katselen usein vessassa istuskellessani sokeritoukkien touhuja. Siellä siivotaan lattia kostealla joka päivä, joten ötökät viihtyvät.

Rentoudu! Jos yritetään elää liian steriilisti, saadaan vain allergiat ja autoimmuunisairaudet riesaksemme. Sokeritoukista ei ole mitään haittaa.

Vierailija
12/55 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aa hyi. Jotenkin olen aina luullut että niitä on vain vanhoissa hometaloissa, mutta näemmä niitä voi olla myös uusissakin taloissa. Soitan silti vuokranantajalle, jos vois tehdä noille jotakin. Ap

No se käskee sun kaatamaan sitä kuumaa vettä , imuroimaan pölyt tai hommamaan hyönteiskarkotetta, millä suihkuttelet kylppärin huoneen lattianrajat. 

Vierailija
13/55 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla ja onkin. Noi on oikein kerrostalojen riesa. Muistan kun muutin ekan omaan kämppään, joka oli ekassa kerroksessa ja voi yök sitä toukkien määrää. Ei auttanut siivoomiset eikä mitkään. Niitä siis oli aivan joka paikassa, joskus jopa makkarin seinällä sängyn yläpuolella. Jos olin viikonlopun poissa, niin ne oli vallanneet koko kämpän. Kerran tulin kotiin ja heti eteisessä oli viisi. Hyi hele...en muistele lämmöllä niitä aikoja. Tuosta muutin sitten miehen kämppään, sekin kerrostalossa, mutta kolmannessa kerroksessa. Toukat riesa sielläkin. Nyt jo omakotitalossa kolmatta vuotta, eikä ole ainuttakaan sokeritoukkaa tullut vastaan. Mikähän siinä on? Mistä ne toukat kielii? Onko kosteutta, paskasta vai mitä..

Vierailija
14/55 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa on kuulemma myös hyvä vaihtoehto, jos haluaa jonkun listivän sokeritoukkia. Mielellään tyttökissa, poikakissat on toisinaan vähän laiskoja. Meidän talossa on kans noita. Hommaisin kissan, jos en olisi allerginen. Minua ne sokeritoukat ällöttää. Kulkevat likaisissa viemäreissä ja kulkevat sängyn allekin, kohta varmaan sänkyyn.

Vierailija
15/55 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeritoukkia on suunnilleen jokaisessa asunnossa, niistä ei ole mitään vaaraa, ja ne pujahtavat piiloon kun sytytät valot. Sokeritoukkia on ollut tällä planeetalla paljon, paljon kauemmin kuin ihmisiä. Katsokaa lapsen kanssa vaikka Youtubesta, niin huomaatte, että ne ovat mielenkiintoisia otuksia. Sokeritoukka on muuten englanniksi silverfish.

Vierailija
16/55 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on oikeesti aika symppiksiä kun miettii :D elelevät putkistoissa ja tulevat iltaisin aina moikkaamaan pimeällä vipeltämällä wc:n lattialistoja pitkin. Pelkää hirveesti valoa ja isoja ihmisiä.

Vierailija
17/55 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusissa rakennuksissakin voi olla. Tärkeintä on pitää kylppäri kuivana ja lattia puhtaana. Jos niiden antaa mellastaa, niin kohta niitä löytyy muualtakin asunnosta.

Vierailija
18/55 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeastikko panikoit tuollaisesta? Rauhoitu hyvä ihminen, ovat hyvin yleisiä kerrostaloissa!

Meillä kävi kärpänen kesällä kerrostaloasunnossa, vaikka asutaan omistusasunnossa :D. Olisko pitänyt soittaa isännöitsijälle?

Vierailija
19/55 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla ja onkin. Noi on oikein kerrostalojen riesa. Muistan kun muutin ekan omaan kämppään, joka oli ekassa kerroksessa ja voi yök sitä toukkien määrää. Ei auttanut siivoomiset eikä mitkään. Niitä siis oli aivan joka paikassa, joskus jopa makkarin seinällä sängyn yläpuolella. Jos olin viikonlopun poissa, niin ne oli vallanneet koko kämpän. Kerran tulin kotiin ja heti eteisessä oli viisi. Hyi hele...en muistele lämmöllä niitä aikoja. Tuosta muutin sitten miehen kämppään, sekin kerrostalossa, mutta kolmannessa kerroksessa. Toukat riesa sielläkin. Nyt jo omakotitalossa kolmatta vuotta, eikä ole ainuttakaan sokeritoukkaa tullut vastaan. Mikähän siinä on? Mistä ne toukat kielii? Onko kosteutta, paskasta vai mitä..

Ne ei vaan ole ehtineet teille vielä.

Me asuttiin 10 v omakotitalossa ennen kuin ensimmäinen ilmestyi. En tiedä kuka sen toi. Joku yökyläilijä ehkä tavaroissaan.

Vierailija
20/55 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä ainakaan pelätä tarvii, viattomin pikkuselviytyjä koko maapallolla.