Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palkka alle 1500 €/kk ja vain 5 vapaapäivää vuoden aikana!

Vierailija
07.10.2021 |

Teen kahta osa-aikatyötä ja tilanne on tosiaan tämä: Vapaapäivät menee melkein aina ristiin, lomatoiveillani pyyhitään persettä ja palkasta jää kulujen käteen niin vähän, että raha aiheuttaa jatkuvaa stressiä. En jaksa enää, tahtoisin levätä edes viikon ilman että täytyy olla menossa johonkin. Ja sitten vielä ihmetellään, miksei työttömille työt kelpaa!

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tää on mahdollista :(

Vierailija
2/26 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et se sinäkään mikään fiksu ole, jos tuota pitkään jatkat. Onko tuo liksa brutto vai netto?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet kouluttamaton? Mitä oikein odotat?

Vierailija
4/26 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysypä omaishoitajilta, paljonko heillä on palkkaa /korvausta, joka muuten on myös verotettavaa tuloa, ja paljonko lomaa he saavat, kun työtä on 24/7.

Vierailija
5/26 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysypä omaishoitajilta, paljonko heillä on palkkaa /korvausta, joka muuten on myös verotettavaa tuloa, ja paljonko lomaa he saavat, kun työtä on 24/7.

Tuohon työhön ei kannata lähteä oli henkilö kuinka rakas tahansa. Useimmat katkeroituu.

Vierailija
6/26 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et vain olisi työtön? Ihan oma valintahan se on suostua tuollaiseen orjasysteemiin. 

Vierailija
7/26 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et se sinäkään mikään fiksu ole, jos tuota pitkään jatkat. Onko tuo liksa brutto vai netto?

Minä taas nostan hattua, että joku jaksaa yrittää itsensä elättää eikä notku kotisohvalla muiden elättinä.

Vierailija
8/26 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullu paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä :)

Vierailija
9/26 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas nostan hattua, että joku jaksaa yrittää itsensä elättää eikä notku kotisohvalla muiden elättinä.

Tuolla tahdilla se itsensä elättäminen tyssää äkkiä ja lopputuloksena on hyvin pitkä ellei jopa loppuelämän kestävä yhteiskunnan elättinä eli työkyvyttömänä oleminen. 

Vierailija
10/26 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et vain olisi työtön? Ihan oma valintahan se on suostua tuollaiseen orjasysteemiin. 

Mulla samantapainen tilanne kuin ap.lla. työttömänä tulis vaan 500€ ja johonkin pitäisi mennä kuitenkin töihin jossain kohdin. Aikamoinen umpikuja tämä elämä.

Vierailija
11/26 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nostata hattua ihmiselle, joka orjana suostuu uhraamaan koko elämänsä työnteolle. Et ole kovin fiksu kaveri sinäkään. 

Vierailija
12/26 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla samantapainen tilanne kuin ap.lla. työttömänä tulis vaan 500€ ja johonkin pitäisi mennä kuitenkin töihin jossain kohdin. Aikamoinen umpikuja tämä elämä.

Asumistuki ja tt-tuki sinulle vieraita käsitteitä?

Vierailija
13/26 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töitä ei tehdä muiden arvostuksen takia, vaan elämisen kustannusten kattamiseksi. Jos minimipalkka ja työntekijän nyhtäminen kuiviin jatkuu, kannattaa irtisanoutua tai jäädä pitkälle sairauslomalle. Ja yrittää hakea muuta, vaikka toivotontahan se on.

Vierailija
14/26 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulla on 5 työsopimusta samoin kavereilla. Tukiakin pitää nostaa muuten ei palkat riitä.

Mä on 30v ja haluan vain kuolla pois. Elämä on painajainen.

Vierailija
15/26 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko mitalin siitä, että olet lammas ja suostut tuollaiseen? Vai mikä oli tämän aloituksen pointti`?

Vierailija
16/26 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asumistuki ja tt-tuki sinulle vieraita käsitteitä?

Ei mutta taloudessa tienaa muutkin kuin minä.

Vierailija
17/26 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tienaan 2500 tekemällä 5 päivänä viikossa 8h töitä. Normaalit lomat jne. Elämä on valintoja. 

Vierailija
18/26 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko jotkut työpäivät lyhyitä? Voisitko pyytää pidempiä päiviä edes osan viikosta? Silloin tunteja voisi kertyä enemmän kerralla ja vapaapäiviä enemmän. Ellei työn määrä yhteensä kasvaisi.

Vierailija
19/26 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tää on mahdollista :(

Halvalla täytyy saada, työntekijän hyvinvoinnista viis.

Vierailija
20/26 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia maanviljelijöillä.