Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytän uunin pyrolyysitoimintoa ja pesukoneen ajastusta

Vierailija
01.12.2014 |

Oletko sinä kokeillut? Olen eräällä palstalla herättänyt ihmisissä aggressioita tunnustaessani em asiat. Herääkö sinussa samanlaisia tunteita: "laiska, uusavuton, saamaton, luonto kärsii, talonne palaa, globalisaatio vie meidät kaiket ja kohta taivaalta sataa tulta ja tulikiviä"

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin! Toinen tärkeä teema: Valmiit keittovihannesten pakastepussit. Vihaatko uusavuttomina ja laiskoina heitä, jotka niitä käyttävät hektisinä vuosinaan? 

Kerrotko yksityiskohtaisesti, miten sinä ostat yksitellen hellien luomujuurekst ja niistä pyöräytät hetkessä ihanan seljankan?

Vierailija
2/19 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä valmissalaattipussien käyttäjät! Ylenkatsotko heitäkin, nokkasi rypistuen paheksunnasta. Miten kauheaa! Mon Dieu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä pyrolyysitoiminto?

Aina ajastan pesukoneet yöksi pyöriin. Kuivausrummunkin.

Mitä hittoa AP?

Vierailija
4/19 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisko ap sen otsikon alkuosan ihan puhtaalla suomella? Mikä ihmeen puuro...lyyssi?

Vierailija
5/19 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrolyysitoiminto = uunin itsepuhdistusohjelma.

Vierailija
6/19 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa, mitä jottei. Miks olisi uusavutonta Täh? En tajua

Vierailija
7/19 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 15:35"]

[/quote]

Juuri näin. Polttaa kaiken töhnän uunista ja sen voi sitten vain kevyesti pyyhkäistä puhtaaksi. Vaitettavasti en ole niin erinomainen emäntä, etteivät ruokani koskaan valuisi uunin pohjalle. Mutta juu, inhoan uunin pesua.

Ap

Vierailija
8/19 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 15:36"]

Ahaa, mitä jottei. Miks olisi uusavutonta Täh? En tajua

[/quote]

Olin yhdellä kohtuullisen sisäänlämpiävällä foorumilla muutaman vuoden. Häivyin sieltä sitten jossain vaiheessa, kun porukkaan oli jäänyt vain kiivaimpia standardien asettelijoita. Vaikka olisi kuinka höpöhöpökeskustelua käyty tavoista helpottaa yhärin ruoanlaittoa, aina siellä oli joku tai jotkut, jotka kertoivat, kuinka pakastepussien käyttö on sitä sun tätä, yleensä uusavutonta, epäterveellistä, ei-maukasta. Ja kuinka "minä tiedän, miten sinä voisit helposti pyöräyttää sen keiton kymmenessä minuutissa, koska minäkin teen niin". Valmissalaatin käyttäjät olivat myös mustalla listalla.

Muutama vaahtosi aina pesukoneen ajastusohjelmasta ja sen käytöstä vakuutuksiin liittyen. Ketjuista bannattiin yms ihmisiä, mentiin henkilökohtaisuuksiin ja uhkailtiin. 

Tuli vain yhtäkkiä mieleen, että kuinka yleistä tällainen jäykkyys asioissa on. Tai ajattelutapa, että valmissalaatit + pakastevihannekset: Uusavuton kauhea, ihan hirveä ihminen. Tai pyrolyysitoiminnon + ajastuksen käyttäjä = Jollain epämääräisellä tavalla moraaliton, kyllä sen hukka perii. Talo palaa, eikä vakuutus korvaa. Ympäristökin siinä suurpalossa vaurioituu ja yhteisön ilma pilaantuu!

Vierailija
9/19 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykkikoneen ajastan joskus aloittamaan pesun aamulla. Mä kun en meinaa muistaa pistää sitä konetta päälle heti aamusta ja sitten pyykkäys lykkääntyy aamupäivään ja välillä jopa iltapäivään. Erittäin kätevä toiminto huonomuistiselle. Uuni on tavallinen, mutta jos olis toi pyrojuttu niin varmasti käyttäisin. Miksi ihmeessä en käyttäis, sehän kuulostaa kätevältä :)

Vierailija
10/19 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne käyttää, joiden koneissa on kyseiset toiminnot. Miksi niistä olisi lisähintaa maksanut, jos ne ovat saatanasta?!?

Vierailija
11/19 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajastan aina yösähkölle kaikki pesukoneet. Talossa on palovaroittimet sitä varten jos syttyy tuleen.

Vierailija
12/19 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 15:49"]

Ne käyttää, joiden koneissa on kyseiset toiminnot. Miksi niistä olisi lisähintaa maksanut, jos ne ovat saatanasta?!?

[/quote]

Mä olen lukenut facesta ainakin kolme kirjoitusta: "uunissani on pyrolyysitoiminto ja kokeilin sitä kerran, mutta en uskalla enää"

Vierailija
13/19 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 16:35"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 15:49"]

[/quote]

Mä olen lukenut facesta ainakin kolme kirjoitusta: "uunissani on pyrolyysitoiminto ja kokeilin sitä kerran, mutta en uskalla enää"

[/quote]

Nyt en ymmärrä.

Vierailija
14/19 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 15:55"]

Ajastan aina yösähkölle kaikki pesukoneet. Talossa on palovaroittimet sitä varten jos syttyy tuleen.

[/quote]

Ehkä ap tarkoitti sitä, että ajastaa pseukoneen esimerkiksi lopettavan juusi sopivasti kun tulee töistä. Eli kone on päällä, kun kukaan ei ole kotona. Toki vahinkotilanteessa on vaikea todistaa ettei koneelle ollut vahtijaa kotona, mutta periaatteessa vakuutusyhtiö voi vetää tuosta herneen nenään.

Vierailija
15/19 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 15:42"]

Olin yhdellä kohtuullisen sisäänlämpiävällä foorumilla muutaman vuoden. Häivyin sieltä sitten jossain vaiheessa, kun porukkaan oli jäänyt vain kiivaimpia standardien asettelijoita. Vaikka olisi kuinka höpöhöpökeskustelua käyty tavoista helpottaa yhärin ruoanlaittoa, aina siellä oli joku tai jotkut, jotka kertoivat, kuinka pakastepussien käyttö on sitä sun tätä, yleensä uusavutonta, epäterveellistä, ei-maukasta. Ja kuinka "minä tiedän, miten sinä voisit helposti pyöräyttää sen keiton kymmenessä minuutissa, koska minäkin teen niin". Valmissalaatin käyttäjät olivat myös mustalla listalla.

Muutama vaahtosi aina pesukoneen ajastusohjelmasta ja sen käytöstä vakuutuksiin liittyen. Ketjuista bannattiin yms ihmisiä, mentiin henkilökohtaisuuksiin ja uhkailtiin. 

Tuli vain yhtäkkiä mieleen, että kuinka yleistä tällainen jäykkyys asioissa on. Tai ajattelutapa, että valmissalaatit + pakastevihannekset: Uusavuton kauhea, ihan hirveä ihminen. Tai pyrolyysitoiminnon + ajastuksen käyttäjä = Jollain epämääräisellä tavalla moraaliton, kyllä sen hukka perii. Talo palaa, eikä vakuutus korvaa. Ympäristökin siinä suurpalossa vaurioituu ja yhteisön ilma pilaantuu!

[/quote]

Sinua on trollattu :) Kyllä, se on hirvittävän yleistä, yleisempää kuin mikään muu, mitä palstoilla kirjoitellaan. Trollit perivät lopulta kaikki palstat ja pääsevät lehtiin toimittajiksi, osa myös Ylelle. Lähinnä sen takia melkein kaikki julkinen keskustelu vaikuttaa mielisairaalta, jota se tietysti pääosin onkin. 

Täytyy myöntää, että mieleeni ei ole tullut koskaan ottaa millään tavalla huomioon sitä, mitä mieltä kukaan netissä kirjoitteleva on ajastustoiminnosta tai pyrolyysista, kun käytän niitä. Eivätkä netissä esitetyt mielipiteet mistään muustakaan liikuta vähääkään, ei varsinkaan rattijuoppoja tai pedofiilejä koskevat. 

10 vuotta nettikeskusteluja seuranneena olen vakuuttunut vain siitä, että jokaisen sisällä asuu pieni idiootti, joka toisilla on itse asiassa aika suuri.

Muuten, jos sinulla on kivoja vinkkejä arjen helpottamiseksi, niin niistä olen kyllä kiinnostunut. Pesukoneen ajastinta minulla ei ole, mutta jos olisi, käyttäisin sitä ilman muuta. Pakastevihannekset ovat kymmeniä vuosia olleet tuttu juttu. Tietenkin voi ajatella, kuinka paljon ne lisäävät energiankulutusta ja muovinkulutusta, tai sitä että elintarvikemuoveistakin saattaa siirtyä haitallisia aineita ruokiin. Toisaalta voi ajatella, että juuri minun käyttämäni energia on tuotettu tuuli- ja vesivoimalla, kun sen sijaan naapurin itukasvissyöjälle tulee vain ydinvoimasähköä. Kuka ne elektronit siellä johdossa muka erottelee? Eikä sekään ole varmaa, ettei pakastepusseista siirry ruokiin jotain hyödyllisiä ja jopa terveysvaikutteisia aineita. En ole lukenut yhtään tutkimusta, joissa olisi vedenpitävästi osoitettu, ettei siirtyisi tai ainakin voisi siirtyä. 

Uusavuton on vain typerä sanahirviö, joka on olemassa provosoidakseen ja aiheuttaakseen mielipahaa. Ihmiset osaavat erilaisia asioita ja se osaaminen väistämättä mukautuu ympäristöön. Niin se on ollut aina, emme elä tässä mitenkään poikkeuksellista aikaa. Vai kuinka moni panee joulukaljat jo marraskuussa ja siilaa ne olkien läpi viiteen kertaan? Kaikki jotka eivät niin tee, ovat nimittäin uusavuttomia ja heidän oluensa eivät maistu aidolle olkiaromiselle.

Vierailija
16/19 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 15:46"]

Pyykkikoneen ajastan joskus aloittamaan pesun aamulla. Mä kun en meinaa muistaa pistää sitä konetta päälle heti aamusta ja sitten pyykkäys lykkääntyy aamupäivään ja välillä jopa iltapäivään. Erittäin kätevä toiminto huonomuistiselle. Uuni on tavallinen, mutta jos olis toi pyrojuttu niin varmasti käyttäisin. Miksi ihmeessä en käyttäis, sehän kuulostaa kätevältä :)

[/quote]  vielä muisti pelaa, ei tarvi ajastinta, liinavaatteita on niin paljon että voisin olla pesemättä 3 kuukautta vähintään eli ihan höpö höpöä nuo ajastimet. Ellei nyt oo dementia mutta kyllä sen muistaa että nyt pitää laittaa koneeseen ryysyjä. 

Vierailija
17/19 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 15:37"][quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 15:35"]

[/quote]

Juuri näin. Polttaa kaiken töhnän uunista ja sen voi sitten vain kevyesti pyyhkäistä puhtaaksi. Vaitettavasti en ole niin erinomainen emäntä, etteivät ruokani koskaan valuisi uunin pohjalle. Mutta juu, inhoan uunin pesua.

Ap
[/quote]

Toimiiko toi oikeasti vai onko mainosmiesten juttuja?

Vierailija
18/19 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 17:29"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 15:42"]

[/quote]

Sinua on trollattu :) Kyllä, se on hirvittävän yleistä, yleisempää kuin mikään muu, mitä palstoilla kirjoitellaan. Trollit perivät lopulta kaikki palstat ja pääsevät lehtiin toimittajiksi, osa myös Ylelle. Lähinnä sen takia melkein kaikki julkinen keskustelu vaikuttaa mielisairaalta, jota se tietysti pääosin onkin. 

Täytyy myöntää, että mieleeni ei ole tullut koskaan ottaa millään tavalla huomioon sitä, mitä mieltä kukaan netissä kirjoitteleva on ajastustoiminnosta tai pyrolyysista, kun käytän niitä. Eivätkä netissä esitetyt mielipiteet mistään muustakaan liikuta vähääkään, ei varsinkaan rattijuoppoja tai pedofiilejä koskevat. 

10 vuotta nettikeskusteluja seuranneena olen vakuuttunut vain siitä, että jokaisen sisällä asuu pieni idiootti, joka toisilla on itse asiassa aika suuri.

Muuten, jos sinulla on kivoja vinkkejä arjen helpottamiseksi, niin niistä olen kyllä kiinnostunut. Pesukoneen ajastinta minulla ei ole, mutta jos olisi, käyttäisin sitä ilman muuta. Pakastevihannekset ovat kymmeniä vuosia olleet tuttu juttu. Tietenkin voi ajatella, kuinka paljon ne lisäävät energiankulutusta ja muovinkulutusta, tai sitä että elintarvikemuoveistakin saattaa siirtyä haitallisia aineita ruokiin. Toisaalta voi ajatella, että juuri minun käyttämäni energia on tuotettu tuuli- ja vesivoimalla, kun sen sijaan naapurin itukasvissyöjälle tulee vain ydinvoimasähköä. Kuka ne elektronit siellä johdossa muka erottelee? Eikä sekään ole varmaa, ettei pakastepusseista siirry ruokiin jotain hyödyllisiä ja jopa terveysvaikutteisia aineita. En ole lukenut yhtään tutkimusta, joissa olisi vedenpitävästi osoitettu, ettei siirtyisi tai ainakin voisi siirtyä. 

Uusavuton on vain typerä sanahirviö, joka on olemassa provosoidakseen ja aiheuttaakseen mielipahaa. Ihmiset osaavat erilaisia asioita ja se osaaminen väistämättä mukautuu ympäristöön. Niin se on ollut aina, emme elä tässä mitenkään poikkeuksellista aikaa. Vai kuinka moni panee joulukaljat jo marraskuussa ja siilaa ne olkien läpi viiteen kertaan? Kaikki jotka eivät niin tee, ovat nimittäin uusavuttomia ja heidän oluensa eivät maistu aidolle olkiaromiselle.

[/quote]

Kauheasti toivoisin, että eivät olisi trolleja, mutta monet heistä esiintyivät enemmän tai vähemmän omalla henkilöllisyydellään ja osallistuivat yhteisiin tapaamisiin... 

Huokaisu. Valitettavasti minulla ei ole muuta viisasten kiveä arjen helpottamiseen, kuin:

- mene siitä, missä aitaa ei ole ollenkaan, jos voit

- jos siivous ahdistaa, palkkaa siivooja, jos on rahaa

- jos ei ole rahaa, raivaa pois kaikki ylimääräiset, vaikka pieni ääni sisässäsi huutaa, miten niin ei voi tehdä. voipas! ihan hyvin voi

- teinien huoneen siivous hoituu sillä, että oven laittaa kiinni ja rukoilee mariaa/jotain, tai vain mulkoilee

- joskus parhaiten selviää, kun keskittyy vain hetkeen kerrallaan

- toisinaan taas sillä, että tekee paljon - tai ei tee mitään

- omaa tasoa voi aina madaltaa

Vierailija
19/19 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 17:45"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 15:37"][quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 15:35"] Pyrolyysitoiminto = uunin itsepuhdistusohjelma. [/quote] Juuri näin. Polttaa kaiken töhnän uunista ja sen voi sitten vain kevyesti pyyhkäistä puhtaaksi. Vaitettavasti en ole niin erinomainen emäntä, etteivät ruokani koskaan valuisi uunin pohjalle. Mutta juu, inhoan uunin pesua. Ap [/quote] Toimiiko toi oikeasti vai onko mainosmiesten juttuja?

[/quote]

Toimii tarpeeksi hyvin. Jos uuniin on paljon kaatunut jotain (kuten esim minulla on falskaava kakkuvuoka), niin voi olla, että jokusen pläntin joutuu hankaamaankin. Kuitenkin esim. tänään selvisin uunin pesusta alle 10 min, kun lähinnä viimeistelin pyrolyysitoiminnon tuloksen. Suurin kohde oli se luukku, jota pyrolyysi ei oikein puhdista. Itse uuni oli sisältä tosi siisti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi