Taas siivotaan...!
Olen ennenkin aloittanut siivousketjuja, nyt en ole pitkään aikaan tarvinnut palsta-apua kun on ollut helppo siivoilla ajoissa. Nyt vaan on niin järkyttävä univajaus kiitos virkeän vauvan, että viikonlopun jäljiltä on koti aika sekainen. Perjantaina oli vielä melko siistiä... Alan siivoamaan siis, saa osallistua jos joku nyt maanantai-iltapäivänä jaksaa. Tavoite on saada ainakin siistin näköiseksi kämppä, yöllä ehdin kuurailla pintoja kun aivan varmasti valvotaan taas pienen kanssa.
Aloitan laittamalla musiikkia ja putsaamalla silmälasit :D. Sitten kerään astiat tiskiin ja kone pyörimään... Raportoin taas kohta mitä on tehty.
Kommentit (15)
Minäkin putsaan silmälasit, sitten käynnistä astianpesukoneen ja käyn tiskipöydän kimppuun.En millään jaksaisi tätä sotkua. Ei ole vauvoja valvottamassa vaan teinit.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 15:00"]
Minäkin putsaan silmälasit, sitten käynnistä astianpesukoneen ja käyn tiskipöydän kimppuun.En millään jaksaisi tätä sotkua. Ei ole vauvoja valvottamassa vaan teinit.
[/quote]
Ensin kuitenkin raahaan läppärin keittiöön ja pistän jonkin kivan ohjelman pyörimään taustalla, ettei tarvitse ajatella siivoamista.
Muistakaa myös norpat ja emättimet! Varmasti tulee puhdasta.
Mitkä norpat ja emättimet? Olen nyt saanut tiskit pyörimään ja vähän putsannut keittiön tasoilta lasten leipomiskokeilujen jälkiä. Filee on odottamassa että pääsee uuniin. Nyt imetystauko ja sitten toivottavasti saan tämän pienen apulaisen vaunuihin säilöön pitkäksi aikaa.
-ap-
Norpat ja emättimet kainaloon ja kiertämään ystävien kanssa kaikkien kodit läpi. Tulee siistiä ja nopeasti. Samalla voi vaihtaa kuulumisia ystävien kanssa.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 15:21"]
Norpat ja emättimet kainaloon ja kiertämään ystävien kanssa kaikkien kodit läpi. Tulee siistiä ja nopeasti. Samalla voi vaihtaa kuulumisia ystävien kanssa.
[/quote]
En ymmärrä. Puhu selkeämmin.
Juutuin AV:lle enkä päässyt vielä keittiöön asti. Tarvitsisin varmaan minäkin vauvan komentelemaan ja kellottamaan tekemisiäni.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 15:34"]
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 15:21"]
[/quote]
En ymmärrä. Puhu selkeämmin.
Juutuin AV:lle enkä päässyt vielä keittiöön asti. Tarvitsisin varmaan minäkin vauvan komentelemaan ja kellottamaan tekemisiäni.
[/quote]
http://www.vauva.fi/keskustelu/3906838/ketju/kylaily_ja_siivoton_koti AV:n klassikko. Norpat ja emättimet.
Kiitos norpista ja emättimistä :), tuo oli mennyt aivan ohi multa. Mäkin voisin olla tollasessa kaveripiirissä, tosi paljon kivempi siivota toisten koteja kuin omaa!
Vauvan nukutus meni kävelylenkiksi... Kahvia kuppiin ja sika uuniin...
t. ap
Mä ryystän teetä ja kuuntelen astianpesukoneen ääntä ja radiota. Tiskipöytä siivottu. Vielä olisi pöytä ja sivupöytä. Lattia pitää imuroida.
Tekisi mieli tehdä sämpylöitä. Tänään syödään eilisen ruuan jämät.
Kaveripiirissä siivoaminen vaikuttaa ihan hauskalta. Oman kodin siivoaminen on toisinaan yhtä tuskaa, mieluummin siivoaisin toisten koteja, jos joku auttaisi vuorostaan minua.
Jo sekin että tietäisi että kaverit saattaa tulla penkomaan nurkkia, auttaisi siinä että pitää kaapeissakin järjestystä :D. Mulla on nyt nimittäin niin että kunhan näyttää ja tuoksuu siistiltä ja puhtaalta niin ok, mutta elekää vuan menkö avvaillemmaan mittään kaappeja... Tai no on tärkeimmät kaapit sisältäkin ihan ok, mutta eeeei ne kaikki. Eeeeikä vaatehuone. Pitäisiköhän ehdottaa joillekin, itseasiassa olen tuota emätinnorppailua harrastanut pienimuotoisesti niin että jos lapsiperheen luona kylässä niin hyvin olen saattanut jonkun tiskipöydän tai jotakin siivota. Mutta en ole kehdannut yleensä alkaa imuroimaan :D.
Nyt kerään omasta kodista lelut kasaan, muu perhe kotiutunee puolen tunnin päästä.
t. ap
Minä olen kyllä imuroinutkin, mutta se oli hyvä kaveriperhe ja olimme viikonloppureissussa. Kun emäntä rupesi siivoamaan, niin oli ihan luontevaa kysyä, miten voin auttaa. Ja sama toisinpäin. Kun he tulevat meille, he siivoat omat sotkunsa. :D
Sämpylän leivonta edennyt niin pitkälle, että otin kulhon esille. Vielä pitäisi tehdä taikina.
Hei mäkin taidan tehdä taikinan. Olen opetellut sämpylän/leivän teon niin että vaiva ja sotku on minimoitu, niin helppo alkaa tehdä.
Nyt on imuroitu, lakanat osittain vaihdettu ja peitot ulkona. Perheellä ruokaa ja kohta pitäisi herättää se vaunuihin jemmattu.
ap
Hyvä, ap, sä olet ollut reippaana. :)
Vaihdoin sämpylänleivonnan lattian luuttuamiseen ja vessan kuuraamiseen. Sitten pitikin mennä suihkuun, kun tuli niin hiki. Loppuillan lepään. PMS:ää pukkaa. Leivon huomenna.
Leipominen on kyllä kivaa ja rentouttavaa, ja leivonkin meidän leivät, kun kaupan leivät rupesi maistumaan ihan samalta. Mutta nyt tuntuu tosi hankalalta. Jatkan huomenna.
Voisinpa itsekin tyhjentää ja täyttää tiskikoneen.