Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tietourkintaa sotessa

Viranomaisvaino
07.10.2021 |

Onko täällä ketään,jolla olisi vastaavia kokemuksia terveydenhuollosta ja/tai lastensuojelusta?

Olen tilannut lokitietojamme eri rekisterinpitäjiltä useamman,tarkemmin sanoen noin kymmenen vuoden ajalta.
Tietoja ei kuitenkaan ole luovutettu pyydetyltä ajalta/tiedot on luovutettu pahasti puutteellisina/kaikkia tietoja ei ole suostuttu luovuttamaan-kaikkiaan tietoja on siis luovutettu yhteensä ehkä noin 6-7 vuoden ajalta (vaikka laki edellyttää viranomaisen antavan pätevät ja yksilöidyt perustelut mikäli kieltäytyy asianosaisen tietojen luovutuksesta ja meidän tapauksessamme sellaisia perusteluita ei ole annettu/ olemassa,vaan päinvastoin.) Meillä on painavat perusteet nämä tiedot saada eli se ei ole tässä se ongelma.

Olen tehnyt yhteenvedon kaikista tähän mennessä luovutetuista tiedoista(tietoja on siis runsaasti myös muilla,kuin sote-puolen rekisterinpitäjillä,mutta niitä tietoja ei joko luovuteta/niitä ei ole pakko antaa ellei kyseessä ole esim.rikostutkinta.).

Lopputulemana kaikki tiedot yhteen koottuani on erillisiä henkilöitä ollut käsittelemässä minun ja kahden muun hlön tietoja noin 600 kpltta ja tietojamme on käsitelty yhteensä noin 2000 pvänä ja "parhaimpana" vuotena tiedoissa on oltu 290 päivänä(vuodessa on 365 päivää ja pelkistä viikonlopuista tulee jo noin 100 päivää+loma-ajat päälle..) Lisäksi käsittelypäivinä on oltu usein meidän jokaisen tiedoissa yhtäaikaisesti eri rekisterin pitäjien ja eri kaupunkien työntekijöiden toimesta. Pahimpina päivinä tietojamme on voinut käsitellä n. 20 eri ihmistä.
Rekisterinpitäjät ovat toistuvasti ja johdonmukaisesti kieltäytyneet antamasta mitään selityksiä massiiviselle tietojenkäsittelylle ja erittäin arkaluontoisten/salassapidettävien mm.terveystietojen levittelylle ja luovutuksille. Itseasiassa-minulle on huudettu,lyöty luuria korvaan,oltu ilkeitä ja valehdeltu jo niin paljon,etten enää edes vaivaudu olemaan yhteydessä rekisterinpitäjiin ilman lakiapua.

Löytyisikö täältä joku,joksa tietää enemmän näistä asioista? Onko tahoa jonne voin olla yhteydessä,vaikka jokin lakitoimisto joka hoitaa juuri tällaisia asioita? Potilasasiamies ei meidän kohdallamme tule kyseeseen, tietosuoja valtuutettu ei auta ja rikoilmoituksen tekeminen näin laajassa asiassa on tavalliselle tallaajalle melko haasteellista. Jostain olisi silti päästävä alkuun, sillä rekisterinpitäjät eivät todellakaan tule vastaan, vaan päinvastoin, pimittävät edelleen tietoja tosiasiallisesta toiminnastaan,valehtelevat tekemisistään asioissamme eivätkä vastaa selvityspyyntöihini tai kysymyksiini huolimatta siitä että se on heidän lakisääteinen velvollisuutensa. Eritoten,kun on olemassa lausunnot virkavastuulla toimivien tahojen tuottamista vakavista vammoista/vaurioista elämiimme.
Joten-jos täällä on joku,joka tietää miten edetä/on samankaltaisia kokemuksia,olisin kiitollinen kaikesta avusta.
Ps.jos olet sosiaalityöntekijä/terveydenhuollossa ja tunnistat sote-puolen toimintatavat tästä viestistä, ole hyvä ja mieti, miltä sinusta tuntuisi,jos koko elämäsi tuhottaisiin valheilla vain siksi,että joku voi niin halutessaan asemansa suojissa puhdasta ilkeyttään tehdä pelkkäämättä seuraamuksia. En enää ihmettele,miksi Suomi johtaa itsemurhatilastoissa ja mielenterveysongelmia ei saada hoidettua.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppista

Vierailija
2/5 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ihan pääse kartalle siitä, mitä olet kysymässä. Mihin asiaan haet ratkaisua? Siihen, että et ole saanut pyytämiäsi tietoja ( mistä tiedät että jotain puuttuu?), vai siihen mitä on kirjattu? Vai siihen, että tietoja ylipäätään kerätään ja tallennetaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt ihan pääse kartalle siitä, mitä olet kysymässä. Mihin asiaan haet ratkaisua? Siihen, että et ole saanut pyytämiäsi tietoja ( mistä tiedät että jotain puuttuu?), vai siihen mitä on kirjattu? Vai siihen, että tietoja ylipäätään kerätään ja tallennetaan?

Haen mm.sitä,että mihin tahoon/tahoihin voin olla yhteydessä jos a-tietoja ei luovuteta vaikka luovutuksille on painavat perusteet/kieltäytymiselle ei ole annettu perustetta b-tietourkinta/arkaluontoisten tietojen asiaankuulumaton käsittely on todennäköistä c-en saa vastauksia siihen, mitä nuo 600 ihmistä ovat tiedoissamme tosiasiallisesti noina 2000 pvänä tehneet d-miksi/mihin tietojamme on käytetty e-onko tällainen käsittelymäärä "normaalia" f-minulle kuuluvien käsittelytietojen/asiakirjatietojen pimittämisestä/lokititojen manipuloinnista on näyttöä/vahva perusteltu epäilys rikoksista g-miten minun tulee edetä, jotta saan viranomaisilta vastaukset esittämiini kysymyksiin, kun he kiltäytyvät niihin vastaamasta ilman mitään syytä(toki tiedän,että syy on tiettyjen laittomuuksien/virkarikosten peittely)? 

Tiedän tietoja puuttuvan käytyäni läpi riittävän määrän erinäistä asiakirja-aineistoa. Esimerkkinä:eikö ole melko erikoista, että mm.synnytyssairaalan lokitietojen mukaan yksikään terveydenhuollon työntekijä ei ole käsitellyt mitään potilastietojani ennen synnytystä,sen aikana saati sen jälkeen? Suhtkoht epäuskottavaa.. Tarina on pitkä,joten en mene yksityiskohtiin mutta on täysin varmaa se,ettei minulle ole luovutettu todellakaan kaikkia tietoja edelleenkään. Nyt mietin,miten edetä.

Vierailija
4/5 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietosuojavaltuuttettu?

hmm, vai olikohan se joku muu.

Jos ei muuta niin mite ois apulaisoikeusasiamies?  tjsp

Vierailija
5/5 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tietosuojavaltuuttettu?

hmm, vai olikohan se joku muu.

Jos ei muuta niin mite ois apulaisoikeusasiamies?  tjsp

Niin,jos jollakulla olisi omakohtaisia kokemuksia tällaisista asioista/tietäisi jonkun lakitoimiston joka erikoistunut tällaisiin asioihin,siitäkin olisi apua. TSValtuutettu sanonut asiani nähtyään,että minun on tehtävä rikosilmoitus, mutta aineisto on niin mittava etten tiedä mistä päästä pitäisi edes lähteä purkamaan vyyhtiä,mitä lainkohtia on mahdollisesti rikottu ja mistä edes löydän kaikki tarvittavat pykälät rikosilmoitusta tukemaan?  Rikosilmoitus kun ei voi olla mikään omaelämänkerrallinen romaani ja minun olisi saatava kerrottua asiani esim.sellaiselle lakimiehelle,joka ymmärtää tämänkaltaisia asioita/jolla on kokemusta riittäväst ja kykenee siis hahmottamaan suurinpiirtein mistä on kysymys.  En voi lähteä summanmutikassa vain jonnekkin selittämään tätä-eli tietääkö kukaan sellaisia asianajotoimistoja,jotka hoitavat sekä  tietosuojarikoksia,lastensuojeluasioita että terveydenhuoltoon liittyviä potilasasioita?