Sain vain 6 apgar pistettä kun synnyin
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut, että vauvan pisteet ovat ihme ylpeyden aihe. Ihan kuin olisi äidin omaa ansiota.
Kai ne jotain vaikuttaa. Omani ovat saaneet 10/10 ja olleet terveitä. Itselläni oppimisvaikeuksia ja sairauksia. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut, että vauvan pisteet ovat ihme ylpeyden aihe. Ihan kuin olisi äidin omaa ansiota.
Kai ne jotain vaikuttaa. Omani ovat saaneet 10/10 ja olleet terveitä. Itselläni oppimisvaikeuksia ja sairauksia. ap
Kymppipisteet eivät ennusta, tuleeko lapsesta onnellinen ti onko hännterve aikuisenakin tai miten pärjää työelämässä.
Suurin osa äideistä ei tiedä mistä ne pisteet koostuvat.
Aika julma ajatus, että lääkäri pisteyttää vauvan ja tämän tulevan elämän heti syntymän jälkeen.
.
Onneksi pisteet eivät kuitenkaan korreloi suoraan tulevaa elämää, vaan yhden pisteen vauvatkin voivat elää yhtä hyvää elämää kuin 10 pistettä saaneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kymppipisteet eivät ennusta, tuleeko lapsesta onnellinen ti onko hännterve aikuisenakin tai miten pärjää työelämässä.
Jotakin kuitenkin tapahtui, että musta tuli tällainen. Äitini sanoi, että olin syntyessäni sininen enkä meinannut alkaa hengittää. ap
Minä sain 3 pistettä, henki meinasi lähteä ja yliopistosta olen valmistunut. Luuleeko joku että ne on jotain älykkyyspisteitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotakin kuitenkin tapahtui, että musta tuli tällainen. Äitini sanoi, että olin syntyessäni sininen enkä meinannut alkaa hengittää. ap
Itsekin jouduin heti keskoskaappiin, en kyllä syntynyt mitenkään erityisen paljon ennen laskettua aikaa, olikohan 6-7 viikkoa aiemmin. Mutta myös vähän olin sinertävä ja heikko hengitys. Nykyään harrastan liikuntaa aktiivisesti, olen koulutukseltani KTM, töissä isossa firmassa, löytyy vaimoa jne ja kaikki menee hyvin. Ja myös siis nuo pisteet alussa vähän matalammat.
Vierailija kirjoitti:
Minä sain 3 pistettä, henki meinasi lähteä ja yliopistosta olen valmistunut. Luuleeko joku että ne on jotain älykkyyspisteitä?
Ei luule mutta ilmeisesti jotain on kuitenkin sattunut joko synnytyksessä tai raskausaikana, että mulle on näin pahat oppimisvaikeudet tulleet. ap
Hapen puute voi aiheuttaa oppimisvaikeuksia. Tunnen identtiset kaksoset, joista toinen on kympin oppilas, toinen nippanappa seiskan tasoa. Jälkimmäistä jouduttiin elvyttämään heti syntymän jälkeen.