Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko käyttänyt samaa ”kertakäyttömaskia” monta kertaa?

Vierailija
06.10.2021 |

Myönnän. Taskuun laitan ja sieltä kasvoille, kun ”pitää” naamioitua. Kerran päivässä uusi.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, mutta se on pesty ja käynyt kuivausrummussa välissä. Tutkitusti tehokas sen jälkeenkin.

Vierailija
2/52 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain yhdellä kauppareissulla, kahdessa eri liikkeessä, sitten roskiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Kun käyn lähikaupassa,en laita maskia roskiin vaan taskuun. Kun taas menen lähikauppaan laitan saman maskin. Käytän muutaman kerran ja sitten roskiin.

Vierailija
4/52 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Kaikkihan niin tekevät.

Vierailija
5/52 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla maskilla kohta jo 18kk

Vierailija
6/52 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. On mm. ollut autossa edellisen käytön jäljiltä.

Vierailija
7/52 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos käyn vaikka kirjastossa ja sen jälkeen kaupassa, vedän maskin kirjastosta lähtiessä kaulalle ja sitten taas kauppaan mennessä nostan sen takaisin naamalle.

Vierailija
8/52 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt koko aikana vain neljää kertakäyttömaskia.

Yhden näistä otin käyttöön Tokmannin roskiksesta, kun menin kauppaan sisään, ja oma maski unohtui kotiin.

Vierailija
9/52 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomareissulla pidin pari päivää samaa maskia. Välillä taskuun ja oli se autossakin marinoitumassa hanskalokerossa välillä. Nyt en enää käytä maskeja.

Vierailija
10/52 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu se menee monta kierrosta ihan ku kortonkikin. Huuhtasee välillä juoksevan veden alla ja yöksi astiakaappiin ja aamusta se onkin jo taas käyttökunnossa

Vierailija
11/52 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta kertaa päivässä tietysti, mutta en sitten enää seuraavana päivänä, jos sitä ei ole pesty välissä.

Vierailija
12/52 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne siniset maskit ovat huonompia, koska niissä alkaa sisäpuolen nukka nousemaan pystyyn ja ne tulevat muutenkin nopeasti kulahtaneen näköisiksi. Mustat taas ovat kerta toisensa jälkeen ryhdikkäitä ja siistejä, kuin uusia.

Vierailija
13/52 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Käytön jälkeen laitan hengityssuojaimen sivuun kahdeksi viikoksi ja otan sitten uudestaan käyttöön. Näin olen tehnyt jo keväästä lähtien ja suosittelen muillekin. Tarvitsee ostaa vain 'aloituspakkaus'eli 2 kpl 10 kpl ffp2 pakettia, yhteensä 12 euroa.

Vierailija
14/52 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitän hanskalokeroon ja otan uudelleen kun kauppaan. Vaihdan kun likaantuu

Vierailija
15/52 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa käyttää koko maskia ollenkaan sillä se ei koronalta suojaa. 

Vierailija
16/52 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, samat maskit ovat kiertäneet käytössä koko koronan ajan. Ainoastaan maskin rikkimeneminen tai liian näkyvä tahriintuminen/likaantuminen aiheuttaa sen joutumisen roskikseen. Käytän maskeja ainoastaan sosiaalisen paineen takia, eli ovat ikäänkuin näytelmärekvisiittaa itselleni. Yleensä en jaksa maskia kasvoilleni laittaa, eli useimmiten menen ilman maskia.

Vierailija
17/52 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petu kirjoitti:

Samalla maskilla kohta jo 18kk

👍

(8)

Vierailija
18/52 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu se menee monta kierrosta ihan ku kortonkikin. Huuhtasee välillä juoksevan veden alla ja yöksi astiakaappiin ja aamusta se onkin jo taas käyttökunnossa

Jos haluaa kierrättää hengityssuojainta, se kannattaa säilyttää kuivassa ja lämpimässä. Kirurgisen maskin voi kiehauttaa kattilassa jopa 10 kertaa.

Vierailija
19/52 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahtaa koronamaskia olen elämäni aikana käyttänyt yhteensä ehkä 2 tuntia

Vierailija
20/52 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käytän sitä vain lyhyen aikaa, saatan oman harkintani mukaan säästää maskin ja käyttää sitä muutaman päivän päästä uudestaan. Mutta jos joudun pitämään maskia esim. tunnin tai pari putkeen tai muista syistä hikoilen siihen paljon, heitän kyllä kertakäytön jälkeen roskiin.

Joskus pesinkin niitä, mutta en pidä sitä vaivan arvoisena. Niin vähän on minulla maskintarpeita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi