Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Häistä ja hajuyliherkkyydestä

Vierailija
01.12.2014 |

Kannattaako laittaa pyyntö, että tulee "miedosti hajustettuna" vai "välttää voimakkaita tuoksuja"? Suurin osa vieraista ei tiedä tai eivät muista, että tietyt voimakkaat hajut laukaisevat minulla migreenin. Estolääkitystä on tarkoitus ottaa koko hääpäivän ajan, mutta tämä ei välttämättä auta.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"välttää voimakkaita tuoksuja" on parempi sanavalinta. Pyyntö tulla "miedosti hajustettuna" voi kuulostaa siltä, että kaikkien pitää laittaa mietoa hajustetta, eikä hajusteettomana saa tulla :)

Vierailija
2/5 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää käyttää sitten sitä oö,aosia. Kiitos! :) -Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pyydämme välttämään voimakkaiden hajusteiden käyttöä juhlapäivänämme. "

Vierailija
4/5 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pyytäisin välttämään kaikkia tuoksuja. Se on sun tärkeä päivä.
Mua oikeasti häiritsee miksi mun läheiset (ei mies ja lapset) ja tosi monet kaverit tulee meille kunnon hajuvesissä, vaikka tietävät mun olevan allerginen niille. Tulee tunne, että eivät oikeasti välitä musta ollenkaan.
Varaudu kuitenkin myös migreenipillereillä hääpäivänä. Toinen hyvä keino olis varmistaa, että hätätilassa on hyvä ilmastointi. Se hälventää tuoksuja jonkun verran.

Vierailija
5/5 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestän suurinta osaa hajuja erittäin hyvin, mutta joidenkin voimakkaiden hajujen suhteen jo pieni määrä altistaa rajulle migreenikohtaukselle, joka voi pahimmillaan kestää pari päivää. Estolääkitys on pakollinen, koska juhlapaikalla on kahvitarjoilu ja kahvin haju on kaikista pahin laukaiseva tekijä. Ikävä kyllä lääkitys ei välttämättä aina tehoa, etenkin jos on useita eri altistavia tekijöitä ja altistumista on usean minuutin ajan. -Ap